ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οταν η ελπίδα γίνεται ευσεβής πόθος στα χέρια των 'ειδικών' του μάρκετινγκ.

12:21 - 11 Νοε 2008
Οι φρούδες ελπίδες ορισμένων προϊόντων - υπηρεσιών στο σύγχρονο, μάρκετινγκ.

Πρόσφατα, κάποιος συνάδελφος, μέσω του διαδικτύου έθεσε το ερώτημα: γιατί στα καταστήματα ένδυσης τα μεγάλα νούμερα - μεγέθη, συνήθως μένουν στοκ. Συμβαίνει γιατί οι υπέρβαροι δεν βρίσκουν το μέγεθος που φορούν; Οι απαντήσεις που έλαβε ποίκιλαν, μερικοί υποστήριξαν ότι δεν έβρισκαν το νούμερο τους, άλλοι πως δεν τους άρεσαν τα σχέδια και χρώματα, μέχρι έναν κύριο που απάντησε ως εξής: γιατί ζω με την ελπίδα ότι θα χάσω βάρος!!!

Χωρίς ελπίδα, οι άνθρωποι σ' όλο τον κόσμο, θα ήταν αδύνατον να επιβιώσουν. Ελπίδα, χωρίς να το αντιλαμβανόμεθα πολλές φορές, μας πουλάνε- προσφέρουν καθημερινά πολλά προϊόντα - υπηρεσίες, ακόμα και οι πολιτικοί. Ωστόσο, πότε, η ελπίδα γίνεται όχημα επίτευξης κερδοφόρων και μόνο στόχων, στα χεριά επιτήδειων.

Δύσκολο, να απαντήσει κανείς σ' αυτό το ερώτημα με σιγουριά. Αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να αναγνωρίσει την αποτελεσματικότητα ενός προϊόντος η υπηρεσίας, στις καθημερινές του αναζητήσεις, χρησιμοποιώντας την απλή λογική.

Ένα παράδειγμα, είναι η αναζήτηση, η ελπίδα, μιας άνετης ζωής από τους περισσότερους έλληνες, μέσω των τυχερών παιγνίων που προσφέρει ο ΟΠΑΠ, σαν νόμιμος εκπρόσωπος του ελληνικού κράτους [κατά τα άλλα, ο τζόγος στα μη νόμιμα μέσα η κέντρα, όπως διαδίκτυο, καφενεία, κλπ. καλά κρατεί]. Μια αναζήτηση που γιγαντώθηκε από την οικονομική ανάκαμψη της δεκαετίας του '90  και κορυφώνεται τις μέρες μας, σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και της απελπισίας που βιώνουν οι Έλληνες πολίτες.

Ακόμα και άνθρωποι κάποιας άλλης μορφωτικής και κοινωνικής τάξης, οι οποίοι κάποτε απαξίωναν τα τυχερά παιχνίδιακαι εκφράζονταν με σχόλια όπως: 'ο τζόγος είναι η τελευταία ελπίδα του κορόιδου', σήμερα, στα καταστήματα τυχερών παιχνιδιών, βλέπει κανείς περισσότερους απ’ αυτούς, αντί, για τους απλούς μεροκαματιάρηδες και ανέργους, που κάποτε κορόιδευαν.

Επίσης, πρέπει να επισημάνω [χωρίς να έχω πρόθεση να μειώσω την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των προσφερομένων προϊόντων], στην περίπτωση που κάποιο προϊόν αδυνατίσματος, το οποίο προβάλλεται από την τηλεόραση, όχι δια της πεπατημένης οδού, δηλαδή του διαφημιστικού σποτ, αλλά του τηλε-μάρκετινγκ, δηλαδή της οδού οπού επιστρατεύονται διάφοροι γνωστοί 'cellebrities', για να  πιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα του, δια της μεθόδου του -πριν και μετά-  αυτός που θα ενδιαφερθεί να το αγοράσει, θα πρέπει να ρωτήσει, να μάθει, πολύ περισσότερα στοιχεία απ' αυτά που βλέπει.

Συνήθως, τα περισσότερα προϊόντα αδυνατίσματος συνιστώνται από ειδικούς και σε πολλές περιπτώσεις από θεράποντες Ιατρούς, για τον απλούστατο λόγο ότι αν ληφθούν αυθαίρετα, μακροχρόνια, μπορεί να επιφέρουν επιπλοκές στην υγεία αυτού που τα λαμβάνει - χρησιμοποιεί.

Το ίδιο ισχύει και για τα ινστιτούτα αδυνατίσματος, και εκεί οι καταναλωτές πρέπει να σιγουρεύονται ότι διαθέτουν επιστημονικό και ιατρικό προσωπικό, έτσι ώστε να αποφύγουν δυσάρεστες, μελλοντικές εκπλήξεις...

Όσον αφορά τους πολιτικούς και την ελπίδα που μας προσφέρουν εδώ και πολλά χρόνια, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, δεν μας έκανε κακό στην υγεία, αλλά μας έκανε και συνεχίζει να μας κάνει, πολύ κακό στη τσέπη μας.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.