ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Marketing the unmarketable, εξ' ορισμού και επί της αρχής;

09:23 - 01 Δεκ 2008
Γίνεται; Και όμως γίνεται. Το είδαμε και αυτό, και το βλέπουμε καθημερινά να εξελίσσεται στα ΜΜΕ, και μας κάνει να αναρωτιόμαστε, μήπως ο ηγούμενος της μονής Βατοπεδίου Εφραίμ και ο βοηθός του μοναχός Αρσένιος, βρίσκονται σε λάθος χώρο και εξασκούν λάθος λειτούργημα, η στην προκείμενη περίπτωση επάγγελμα;

Μήπως η εξαιρετική - όπως διαφαίνεται εκ των πραγμάτων ικανότητα του ηγουμένου - στις δημόσιες σχέσεις και στη διαχείριση και αξιοποίηση της μοναστικής κληρονομιάς - περιουσίας, και την αναγωγή αυτής, σε προϊόν απαράμιλλης κερδοσκοπίας και προώθησης ξένων προς την αρχή της Εκκλησίας  προϊόντων, να αποτελέσει στο μέλλον νέο case study για τους marketers;

Είναι να απορεί κανείς, όχι τόσο με το πολιτικό σκέλος, αλλά με το οξύμωρο του θέματος, που δεν είναι άλλο, από το γεγονός ότι οι άνθρωποι της εκκλησίας εξ' ορισμού και επί της αρχής του εκκλησιαστικού κώδικα της ακτημοσύνης, δεν πρέπει να εμπορεύονται οτιδήποτε έχει σχέση με τα προϊόντα εκμετάλλευσης και απόλαυσης των κοινών θνητών.

Το δίδαγμα του Ιησού Χριστού, όταν εισήρθε στο Ναό Του Σολομώντα και εξαγριωμένος εδίωξε του εμπόρους με την πραμάτεια τους οι οποίοι βεβήλωναν τον Οίκο Του Πατέρα του, δεν το έμαθαν; δεν το γνωρίζουν;  Είναι δυνατόν ποτέ, να αξιοποιούνται μοναστικά  περιουσιακά στοιχεία με τη συμμετοχή off shore επιχειρήσεων στην εκμετάλλευση κτηρίων, γραφείων, πολυτελών κατοικιών, ξενοδοχειακών μονάδων και άλλων κοσμικών προϊόντων;

Ο τρόπος χειρισμού και ανάπτυξης των περιουσιακών κεφαλαίων της μονής από τον ηγούμενο, είναι πραγματικά εντυπωσιακός για το 'κοινό μυαλό' των ανθρώπων του μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί τεχνοκράτες του χώρου έχουν ζηλέψει  τις επιδόσεις στο μάνατζμεντ του ηγουμένου. Εκεί όμως που μπορεί κανείς να διακρίνει την ιδιοφυία του ηγούμενου Εφραίμ, είναι στο σταδιακό σχεδιασμό πλάνου ανάπτυξης και αναγωγής της Μονής ως core brand, και στην επικοινωνία αυτής, ως απείρου κάλλους προϊόντος το οποίο προώθησε στους κύκλους υψηλών προσωπικοτήτων, με βασιλική σφραγίδα {By appoitment of his Highness the Royal Prince of Wales}.

Αυτή η καινοτομία στο μάρκετινγκ του ηγουμένου, εντοπίζεται και στο brand positioning της μονής, ιδιαιτέρα  στη στρατηγική ανάπτυξης της, με άψογες δημόσιες σχέσεις και με αποδέκτες όχι μόνο στην πολιτική ''αγορά'',αλλά και στην ελίτ της επιχειρηματικής αγοράς της χώρας. Η αξιοζήλευτη αυτή προσέγγιση ίσως τον καταξιώσει σαν μελλοντικό 'γκουρού' στο χώρο του 'μοναστικού μάρκετινγκ'.

Τι άλλο να πει κανείς, ''ο Θεός να βάλλει το χέρι του''.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.