ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ανακαλύψτε τον ηγέτη που κρύβεται μέσα σας

09:11 - 07 Ιαν 2009
Οι παρούσες, δύσκολες, από όλες τις απόψεις οικονομικές συνθήκες, ίσως, να αποτελούν την καλύτερη στιγμή για να αναδείξετε τον ηγέτη που κρύβεται μέσα σας. Πολλά στελέχη επιχειρήσεων, σε δύσκολες εργασιακές και οικονομικές συγκυρίες, όπως μείωση των λογαριασμών των πελατών τους, και κατά συνέπεια μείωση των εσόδων των επιχειρήσεων που εργάζονται, αισθάνονται δικαιολογημένα, νευρικότητα και ανασφάλεια για το μέλλον τους. Παρόλα αυτά, αντί να πάρουν λίγο χρόνο και να σκεφτούν ψύχραιμα, αναλύοντας όλες τις επιλογές τους, αναζητούν την ‘’εύκολη’’ λύση, μέσω της αλλαγής εταιρικού περιβάλλοντος. Φυσιολογική και πολλές φόρες καλή λύση, λαμβάνοντας υπόψη ότι, κάθε αλλαγή προσφέρει τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις μανατζέριαλ ικανότητες τους.

Ωστόσο, σήμερα, εν μέσω της οικονομικής κρίσης και την τάση των περισσοτέρων επιχειρήσεων να μειώνουν το προσωπικό τους, υπάρχει και μια άλλη διέξοδος, όπως υποστηρίζει σe άρθρο της η Cynthia’s McCauley,στο HBR, η όποια ανατρέπει την λογική της ‘’εύκολης’’ λύσης, με επιχειρήματα και απτά παραδείγματα, πάνω στα οποία στηρίζει την τοποθέτηση της.

Για παράδειγμα, τα περισσότερα στελέχη ενός τμήματος μάρκετινγκ στην περίπτωση που τους ζητηθεί να βοηθήσουν το τμήμα πωλήσεων με προσωπικές πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη των πωλήσεων ενός προϊόντος, σε περίοδο κρίσης της αγοράς, δεν το αντιμετωπίζουν σαν πρόκληση η οποία θα τους δώσει τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ότι διαθέτουν ενδεχόμενες οργανωτικές - ηγετικές ικανότητες, αλλά το αντιμετωπίζουν αρνητικά.

Ο λόγος, είναι γιατί συνήθως τα περισσότερα στελέχη λειτουργούν ανταγωνιστικά, δεν καλοβλέπουν την είσοδο στα λημέρια τους, ενός άλλου στελέχους από συγγενικό τμήμα της εταιρίας, με αποτέλεσμα η αντίληψη αυτή να τους στερεί τη δυνατότητα ομαδικής συνεργασίας σε κάποιο project. Εδώ χρειάζεται η χρήση της κοινής λογικής και από τα δυο μέρη, τι καλύτερο για το στέλεχος ενός τμήματος να αξιοποίηση την προσφορά επικουρικής συμμετοχής από κάποιο άλλο στέλεχος συγγενικού τμήματος {πχ. Μάρκετινγκ με Πωλήσεις, η Δημοσίων σχέσεων με Operations}, ποιος ωφελείται τελικά; Και οι δυο, βέβαια, και πάνω από όλους η επιχείρηση, αφού η Διοίκηση θα αναγνωρίσει και θα πιστώσει και στους δυο την επιτυχία του project.

Εδώ, αναγνωρίζει κανείς τη διαφοροποιό χροιά του στελέχους που δεν φοβάται να αναλάβει ξένα προς αυτό projects και αρπάζει την ευκαιρία να αναδείξει τις ηγετικές του ικανότητες, από το στέλεχος με περιορισμένη αντίληψη των δυνατοτήτων του.

Με άλλα λόγια, αυτό που προτείνει η Cynthia McCauley, είναι για αυτά τα στελέχη που δεν γυρίζουν την πλάτη στην πρόκληση που τους προσφέρει η δύσκολη οικονομική συγκυρίακαι αρπάζουν την ευκαιρία που τους δίνεται, για να αναδείξουν τις ηγετικές τους ικανότητες.

Αυτά, βέβαια, θα πει κανείς, είναι δυνατόν να συμβούν στη σημερινή κακή ψυχολογία των στελεχών, λόγο των οικονομικών συνθηκών; Μπορούν, γιατί η ανάγκη για αλλαγή στη ψυχολογία των στελεχών για ηγετικότατα, σήμερα, είναι πιο επιβεβλημένη από ποτέ.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Τελευταία τροποποίηση στις 10:03 - 26 Μαρ 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.