ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι «big spenders», τείνουν προς εξαφάνιση;

09:21 - 05 Φεβ 2009
Σίγουρα, μερικά από τα μόνιμα ερωτήματα στη σκέψη όλου του επιχειρηματικού κόσμου σήμερα είναι: που θα πάει αυτή η οικονομική κρίση; Είναι αρκετά τα «πακέτα» χρηματοδότησης και ενδυνάμωσης των διαφόρων κυβερνήσεων για να αντιμετωπιστεί η κρίση; Ποιες στρατηγικές και τακτικές ανάκαμψης θα πρέπει να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις για να επιβιώσουν και να ξεπεράσουν την κρίση.

Όλα αυτά, τα πολύ δόκιμα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει η Tamara Erikson,* μέσα από το πολύ ενδιαφέρον άρθρο της στο Harvard Business Organization,αποδίδοντας την πραγματικότητα της οικονομικής κατάστασης στην έλλειψη ενδιαφέροντος και στην έλλειψη ρευστότητας της κατηγορίας των καταναλωτών που συντηρούσαν τις υπερκαταναλωτικές αγορές των ΗΠΑ, Ευρώπης και ανατολικής Ασίας, τους «big spenders».

Η θλιβερή αλήθεια, που όλοι πρέπει να αντιληφτούν στην προσπάθεια που καταβάλουν για τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των αγορών τους είναι ότι, τα δημογραφικά στοιχεία δεν στηρίζουν πια μια γρήγορη ανάκαμψη στην κατανάλωση- πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών. Όχι μόνο για το 2009,αλλά τουλάχιστον για μια δεκαετία όσον αφορά τις αγορές των ΗΠΑ, Ευρώπης και ανατολικής Ασίας.

Το γεγονός είναι ότι ο αριθμός των «big spenders» λιγοστεύει μέρα με τη μέρα.

Ιστορικά, οι καταναλωτές που αποτελούν την κατηγορία των «big spenders» είναι μεταξύ 40 και 50 και είναι αυτοί οι οποίοι ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα. Αυτό, συμβαίνει γιατί οι άνθρωποι αυτής της ηλικίας έχουν φτάσει στο peak της καριέρας τους και κατά συνέπεια των αποδοχώ τους..

Είναι φυσικό λοιπόν, κάποια στιγμή να μετακομίζουν σε μεγαλύτερα σπίτια με περισσότερο και πιο σύγχρονο εξοπλισμό, τα παιδιά τους έχουν μεγαλώσει και χρειάζονται περισσότερα και ακριβότερα αγαθά και η εκπαίδευση τους στα διάφορα πανεπιστήμια κοστίζει ακριβά.

Η Tamara Erikson προβλέπει ότι, η γενιά των 40’ς και 50’ς θα μειώνεται συνεχώς στις αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης μέχρι ότου, η γενιά Υ, να την αντικαταστήσει.

 Όλα αυτά σημαίνουν ότι, προκειμένου να βελτιώσουν οι επιχειρήσειςτην κατάσταση τους στις προαναφερόμενεςηπείρους, πρέπει να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν προϋποθέσεις αναθέρμανσης του ενδιαφέροντος των καταναλωτών στις αγορές τους ,στηριζόμενοι όχι στη λογική του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, αλλά του βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού με πιο ευέλικτο χαρακτήρα.

Υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς, οποιεσδήποτε προβλέψεις για σύντομη ανάκαμψη της οικονομικής κρίσης στις παραπάνω αγορές είναι από οπτιμιστικές μέχρι ριψοκίνδυνες, το γεγονός είναι ότι, δεν υπάρχει προοπτική ανάπτυξης στις προαναφερόμενες ηπείρους και τις αγορές τους τουλάχιστον για τα επόμενα δέκα χρόνια. Το προβλεπόμενο ποσοστό ανάπτυξης θα κυμανθεί από πολύ χαμηλό μέχρι μηδενικό.

* η Tamara Erikson, είναι συγγραφέας γνωστή για τις εξαιρετικές προβλέψεις της για την οικονομία, σε άρθρα που έχουν δημοσιευτεί στο Harvard Business Review, επίσης είναι βραβευμένη με το McKinsey award.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.