ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

“The China Internet syndrome…”

08:31 - 30 Μαρ 2010
Η απόφαση της Google να σταματήσει την λειτουργία της στην Κίνα, ήταν αποτέλεσμα της λογοκρισίας της τελευταίας στο περιεχόμενο του γίγαντα της δικτυακής αναζήτησης. Βάζοντας έτσι, τέλος στο παιχνίδι μεταξύ Πεκίνου και Google και τις εικασίες, στο κατά πόσο η τελευταία, θα αποσυρθεί ολοκληρωτικά από τη μονομαχία της με την ηγεσία της Κίνας ή όχι.

Στο επίσημο blog της η Google αναφέρει, ότι σταμάτησε την λειτουργία των λογοκριμένων, από την κινεζική κυβέρνηση υπηρεσιών της, και καθοδήγησε τους Κινέζους χρήστες της στις μη λογοκριμένες υπηρεσίες της, που εδρεύουν στο Hong Kong.

Όπως αναφέρει στο CNN news η  blog editor Mallory Simon, τα προβλήματα μεταξύ της Google και Κίνας, έφτασαν σε σημείο αναβρασμού, όταν η Google γνωστοποίησε, ότι έπεσε θύμα κυβερνο-επίθεσης,  γεγονός, το οποίο όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί της Google σε θέματα ασφάλειας, υλοποιήθηκε από hackers, που εργάζονταν για λογαριασμό της κινεζικής κυβέρνησης, κάτι το οποίο η τελευταία αρνήθηκε.

Ανεξάρτητα, από τους λόγους αποχώρησης της Google από την Κίνα, γεγονός είναι ότι, βάσει του Κινέζικου Διαδικτυακού Κέντρου Πληροφόρησης (China Internet Network Information Center), ο επίσημος, καταχωρημένος αριθμός χρηστών internet της χώρας για το 2009, ήταν κοντά στα 384 εκατομμύρια – περισσότεροι από το συνολικό πληθυσμό των ΗΠΑ. Είναι προφανές λοιπόν, το ενδιαφέρον του γίγαντα της αναζήτησης για επένδυση στην αγορά της Κίνας, και δικαιολογεί την απογοήτευση της, αλλά και την απόφαση της να αποχωρήσει από το Πεκίνο, λογω του χειρισμού και της λογοκρισίας που αποφάσισε να επιβάλει στις παρεχόμενες υπηρεσίες της, η Κινεζική Κυβέρνηση.

Το τεράστιο νούμερο των 387 εκατομμυρίων χρηστών στην Κίνα για το 2009, είναι αυξημένο κατά 50% από το 2008. Περισσότεροι από 233 εκατομμύρια Κινέζοι-διπλάσιοι από τον προηγούμενο χρόνο- είχαν πρόσβαση στο internet από συσκευές χειρός, κάτι το οποίο οφείλεται στο γεγονός, ότι οι Κινέζοι πάροχοι κινητών, ξεκίνησαν να προσφέρουν ευρέως 3G services, μόλις πέρυσι.

Οι Κινέζοι είναι παθιασμένοι με το internet, όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του Harvard Business Review. Οι ανθρωποι, στις 60 μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας, ξοδεύουν, περίπου το 70% του διαθέσιμου χρόνου τους στο internet, με βάση τα στοιχεία έρευνας, που πραγματοποιήθηκε το 2009. Στις μικρότερες πόλεις το ποσοστό αυτό αγγίζει το 50%.

Στην Κίνα, το PC αντικαθιστά την τηλεόραση σαν μέσο διασκέδασης. Και οι άνθρωποι αντιδρούν εντελώς συναισθηματικά σε ότι σχετίζεται με αυτό. Είναι χαρακτηριστικό δε, πως σε μια μικρή πόλη στα βορειοδυτικά της Κίνας, ένας άνδρας, είπε-σε κάποιον από τους αρθρογράφους- ότι καυγαδίζει με τη γυναίκα του όταν έρχεται η στιγμή να συζητήσουν ποιος θα χρησιμοποιήσει πρώτος το κομπιούτερ και για πόσο διάστημα, καθώς, και για τα χρήματα που θα ξοδέψουν για την αγορά ενός επιπλέον PC, με αποτέλεσμα, να κινδυνεύουν να καταλήξουν σε αίτηση διαζυγίου. Τελικά, το συγκεκριμένο ζευγάρι, αγόρασε ένα νέο PC και γλύτωσε το γάμο του.

Οι άνθρωποι στην Κίνα, χρησιμοποιούν το Internet , ξοδεύοντας περισσότερο χρόνο για τη διασκέδαση τους –παίζοντας παιχνίδια, στέλνοντας μηνύματα, κατεβάζοντας μουσική και βιντεοταινίες και τέλος για ψώνια– παρά για την εργασία τους.

Οι Κινέζοι, αποδίδουν μεγάλη σημασία στη γνώμη των on-line θεατών, όταν ψάχνουν για τη αγορά ενός προϊόντος στο διαδίκτυο. Ένας στους πέντε καταναλωτές, μεταξύ 18 – 44 ετών, δεν αγοράζει ένα προϊόν /υπηρεσία, αν δεν έχει αναζητήσει τη γνώμη των άλλων στο Internet. Αγοράζουν από δημοπρασίες online, όπως στο site Taobao, πληρώνοντας με προπληρωμένες κάρτες της Taobao, που διατίθενται από το ταχυδρομείο με μικρή προμήθεια. Ο όγκος του e-commerce στην Κίνα, υπερδιπλασιάστηκε από πέρυσι.

Δεν εκπλήσσει το γεγονός, ότι οι κινεζικές, αλλά και οι ξένες καταναλωτικές επιχειρήσεις, ρίχνουν πολλά χρήματα στην αγορά του Internet. Οι οnline διαφημισεις, αυξάνονται κατά 20 με 30 τοις εκατό ετησίως, παρουσιάζοντας διπλάσια αύξηση από τα αλλα media (όπως τα έντυπα), και το μέγεθος της αγοράς κυμάνθηκε φέτος, περίπου στα 3 δις. αμερικανικά δολάρια (RMB 20 billion).

Οι επιχειρήσεις, που δημιουργούν micro-sites ή παραστάσεις με διάφορα online events, συνήθως ανακαλύπτουν ότι οι Κινέζοι καταναλωτές ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό, posting  σχόλια, φωτογραφίες και videos.

Για παράδειγμα, η Nokia  ανέβασε ένα online concert σε συνεργασία με την Youku, μια εταιρία που ηγείται του χώρου των video content sites και την Tudou, άλλη μια εταιρία από τον ίδιο χώρο, συνθέτοντας ένα κουίζ, το οποίο έδινε τη δυνατότητα στους επισκέπτες, να κερδίσουν ένα (1), εκατομμύριο RMB. Και στις δυο περιπτώσεις, εκατομμύρια χρήστες, είχαν πρόσβαση στο περιεχόμενο (content), από τα κινητά της Nokia.

Το γεγονός που έκανε τους marketers, να αφυπνιστούν  για τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει το internet, καθώς επίσης και στο πόσο άμεσα επηρεάζει την κοινή γνώμη, ήταν ο σεισμός που έγινε το 2008 στο Sichuan, ο οποίος προκάλεσε ένα τεράστιο κάλεσμα μεγάλων και μικρών δωρητών.  Μια επιχείρηση παραγωγής και διάθεσης τσαγιού, η Wanglaoji, έγινε γνωστή σε εθνικό επίπεδο,  με την online tag line: «Αν θέλεις να δωρίσεις, δώρισε 100 εκατομμύρια RMB. Αν θέλεις να πιεις, πιες Wanglaoji τσάι».

Είναι προφανές, ότι επίκεινται σεισμικές αλλαγές στην κινεζική αγορά εξαιτίας του Internet. Αν και πολλές πολυεθνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά της, δεν δηλώνουν αρκετά ικανοποιημένες από τους περιορισμούς που έχει επιβάλει το κινεζικό καθεστώς.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.