ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τεράστια η αξία της αναζήτησης

06:56 - 30 Απρ 2012
Η αναζήτηση στο διαδίκτυο έχει γίνει σχεδόν μια αντανακλαστική πράξη. Κάθε μέρα, παγκοσμίως, δεκάδες εκατομμύρια κομπιούτερ, φορητοί υπολογιστές και συσκευές χειρός παίρνουν φωτιά από ανθρώπους που αναζητούν πληροφορίες σχετικά με προϊόντα, οδηγίες που θα βοηθήσουν τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις κλπ. Ωστόσο, η οικονομική αξία αυτής της τεράστιας δραστηριότητας, παραμένει σε μεγάλο βαθμό άγνωστη. Οι τρέχουσες εκτιμήσεις βασίζονται σε μετρήσεις, όπως ο αριθμός των αναζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν ή τα διαφημιστικά έσοδα που αναφέρουν οι επιχειρήσεις που διαφημίζονται μέσω αυτών. Οι εκτιμήσεις αυτές, δεν λαμβάνουν υπόψη το πώς τρισεκατομμύρια κλικ συνδυάζονται, για να δοθεί ώθηση στην παραγωγικότητα, το άνοιγμα νέων επιχειρηματικών δρόμων για την επίλυση προβλημάτων ή απλά, για να κάνουν τη ζωή των ανθρώπων ευκολότερη.

Η νέα μελέτη της McKinsey, ερευνά τον αντίκτυπο των τεχνολογιών του Διαδικτύου. Η αναζήτηση γίνεται μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της αυξανόμενης αξίας αυτού του φαινόμενου. Στη μελέτη οι ερευνητές εξέτασαν πέντε βασικές αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, δηλ. Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία και Ηνωμένες Πολιτείες, αντλώντας εννέα δραστηριότητες, που είναι οι βασικές πηγές αξίας της αναζήτησης, καθώς και ένδεκα ιδιωτικές και δημόσιες περιφέρειες που αξιοποίησαν τα οφέλη. Μεταξύ των βασικών συμπερασμάτων συνοψίζονται τα ακόλουθα:

·         Χρησιμοποιώντας την ανάλυση σε επίπεδο χώρας σαν βάση, εκτιμάται ότι η συνολική μικτή αξία της αναζήτησης στο διαδίκτυο, στην παγκόσμια οικονομία, ήταν 780 δισεκατομμύρια δολάρια το 2009, ποσό που ισοδυναμεί με το ΑΕΠ της Ολλανδίας ή της Τουρκίας. Με την εκτίμηση αυτή, κάθε αναζήτηση είναι αξίας 0,50 δολαρίων.

·         Από την αξία αυτή, 540 δισ. δολάρια (δηλ. το 69% του συνόλου) και 25 φορές η ετήσια προστιθέμενη αξία (κέρδη), είναι των εταιριών αναζήτησης – που έρρεαν άμεσα στο παγκόσμιο ΑΕΠ, κυρίως με τη μορφή του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα διαφημιστικά έσοδα και την υψηλότερη επιχειρηματική παραγωγικότητα. Η αναζήτηση αντιπροσωπεύει το1,2% του ΑΕΠ των ΗΠΑ, και το 0,5 % του ΑΕΠ της Ινδίας.

·         Τα υπόλοιπα 240 δισ. δολάρια δεν αφορούν τις μετρήσεις του ΑΕΠ. Αυτά αναλογούν στους ιδιώτες με τη μορφή του πλεονάσματος για τους καταναλωτές και προκύπτουν από τυχόν μη μετρούμενα οφέλη, όπως η μείωση των τιμών, αλλά και η ευκολία και ο χρόνος που κέρδισαν από τη γρήγορη πρόσβαση τους στις πληροφορίες. Εκτιμάται ότι αυτά τα οφέλη αναλογούν σε 20 δολάρια το μήνα για τους καταναλωτές στη Γαλλία, τη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες και σε 2 με 5 δολάρια για τους καταναλωτές της Βραζιλίας και της Ινδίας.

·         Για το λιανεμπόριο, η αξία της αναζήτησης για το 2009 ήταν ίση με το 2% των συνολικών ετήσιων εσόδων στα αναπτυγμένα κράτη και 1% στα αναπτυσσόμενα. Η αξία αυτή, προήλθε απευθείας από αγορές online, οι οποίες όμως, οδήγησαν και σε πωλήσεις στα ίδια τα καταστήματα λιανικής. Τα έσοδα των λιανέμπορων στις ΗΠΑ – που σχετίζονταν με την αναζήτηση – έφθασαν τα 67 δισ. δολάρια, και των λιανέμπορων της Βραζιλίας τα 2,4 δισ. δολάρια.

·         Στις πέντε χώρες που μελετήθηκαν, οι εργαζόμενοι της γνώσης – που είχαν την εμπειρία της αναζήτησης – παρουσίασαν αύξηση παραγωγικότητας έως και 117 δισ. δολάρια, που απορρέουν από την ταχύτερη και ακριβέστερη πρόσβαση τους στις πληροφορίες.


Πραγματικά σπουδαία ευρήματα, που καταδεικνύουν όχι μόνο το τεράστιο σε αξία μέγεθος της αναζήτησης, αλλά και τη βοήθεια που προσφέρει στους ανθρώπους της γνώσης και των επιχειρήσεων παγκοσμίως, αλλά και το σημαντικότερο, στην αύξηση της παραγωγικότητα τους!

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.