ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Όσα δεν γνωρίζουμε για το Google +

11:09 - 02 Μαϊ 2012
Είναι πολύ πιθανό πολλοί από τους χρήστες του γίγαντα του διαδικτύου, να μη γνωρίζουν πολλά γι’ αυτόν. Και πολύ περισσότερο εγώ προσωπικά, που δεν ανήκω στη γενιά της διαδικτυακής τεχνολογίας, την Gig tech - generation, όπως την αποκαλώ. Για το λόγο αυτό, έψαξα και βρήκα όσα δεν γνώριζα σχετικά με την Google +, θεωρώντας πιθανό να μη τα γνωρίζουν και αρκετοί από τους αναγνώστες της στήλης αυτής.

1.      Δεν είναι κοινωνικό δίκτυο

Σωστά διαβάζετε. Εσωτερικά, το Google + μοιάζει με το facebook, έχει τροφοδότη ειδήσεων, κύκλους που μοιάζουν με τις ομάδες του και κοινή χρήση φωτογραφιών. Αλλά με την επίδραση που έχει το facebook στους χρήστες του, το Google + δεν πρόκειται να γίνει ποτέ σημαντική απειλή γι’ αυτό.

Αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Το Google.+ αποτέλεσε τον «δούρειο ίππο», για την εισαγωγή του + 1 button και αυτό έχει μεγάλη σημασία. Είναι κάτι που φαίνεται, από τις πληρωμένες καταχωρήσεις και τα blog posts, μέχρι τους καταλόγους προϊόντων και τα βίντεο του YouTube. Και κάθε φορά που κάνουμε κλικ στο + 1 button, τρέφεται η μηχανή διαφήμισης της Google, επιτρέποντας το ταίριασμα περισσότερο στοχευμένων διαφημίσεων σε εμάς αλλά και σε όσους συνδέονται μαζί μας μέσω του Google λογαριασμού μας.

Περισσότερα δεδομένα σημαίνουν καλύτερη στόχευση, που με τη σειρά της μεταφράζεται σε περισσότερα κέρδη για την Google.

 

2.      Προσθέτοντας το + 1 button βελτιώνεται η σειρά κατάταξης μας

Η Google λέει, πως προσθέτοντας το + 1 button στην ιστοσελίδα μας αυτό δεν θα επηρεάσει άμεσα την κατάταξη μας, αλλά αυτό δεν είναι σωστό. Επηρεάζει σαφώς την κατάταξή μας, έστω και εμμέσως. Όταν κάποιος, πχ ο Πάνος, κάνει κλικ στο + 1 button, φαίνεται σαν να προχωρά σε σύσταση για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή ιστοσελίδα. Αργότερα, όταν ο Νίκος, ο οποίος συνδέεται μέσω του Gmail με τον Πάνο, κάνει μια αναζήτηση και εμφανιστεί η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, η εμφάνιση αυτή συνοδεύεται από μία φωτογραφία του Πάνου κάτω από τη λίστα και τη «σύστασή του» στο αποτέλεσμα της αναζήτησης.

Αυτό έχει τριπλή θετική επίδραση:

  • Η ιστοσελίδα έχει περισσότερους επισκέπτες, διότι κατ’ αυτό τον τρόπο είναι περισσότερο πιθανό οι άνθρωποι να κάνουν κλικ σε αυτή.
  • Είναι επίσης, πιο πιθανό να αγοράσουν κάτι ή να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες λόγω της σύστασης.
  • Έτσι, η ιστοσελίδα παίρνει περισσότερα κλικ από τα αναμενόμενα, βάσει της κατάταξής της, γεγονός που στη συνέχεια οδηγεί τη Google να βελτιώσει τη σειρά κατάταξής της.

Όσο περισσότεροι χρήστες βρίσκονται στο «+ 1 button σύστημα», τόσο μεγαλύτερη είναι η θετική επίδραση και στα τρία σημεία που αναφέρουμε παραπάνω.

3.      Οι ενεργοί χρήστες του Google + κυριαρχούν στα αποτελέσματα αναζήτησης

Οι περισσότεροι χρήστες του Google + μπορούν να ορίσουν ένα λογαριασμό, να προσθέσουν ένα περιορισμένο αριθμό από φίλους, συναδέλφους και εταιρίες και στη συνέχεια δεν κάνουν τίποτα άλλο. Ωστόσο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη Google, δεκάδες φορές την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες των εταιριών που έχουμε προσθέσει στον κύκλο μας, έχουν μεγάλο –και σε ορισμένες περιπτώσεις παράλογο– αντίκτυπο στα αποτελέσματα αναζήτησής μας, από τότε που συνδεθήκαμε με τις εταιρίες αυτές.

4.      Το Google + είναι εξαιρετικό για τη διαχείριση της φήμης μας

Σχεδόν κάθε εταιρία έχει κάποιο αρνητικό σχόλιο, κριτική ή άρθρο online που ευχαρίστως θα ξεφορτωνόταν, συνήθως όμως ανεπιτυχώς. Αλλά αν έχουμε μία πλήρη λίστα Google + μπορούμε κατά πάσα πιθανότητα να έχουμε ένα κορυφαίο σημείο στις αναζητήσεις για την εταιρία μας. Αυτό, είναι κάτι που μπορούμε να ελέγχουμε, είναι θετικό και θα προωθήσει εκείνα τα ενοχλητικά – αρνητικά posts μακρύτερα στη σελίδα αναζήτησης. Εξάλλου, για τον ίδιο λόγο οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν πλέον παρουσία στο Twitter, το Facebook, το YouTube και το LinkedIn. Για να «ελέγχουν» όσο περισσότερο μπορούν τους τρέχοντες ή τους δυνητικούς τους πελάτες όταν αναζητούν οτιδήποτε για την εταιρία τους.

5.      Το Google+ δεν πρόκειται να εξαφανιστεί

Εν κατακλείδι, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι σε αντίθεση με τις βραχύβιες αποτυχίες του Google Buzz, ή των Orkut Wave – kudos, αν τα θυμάστε ακόμα, η επένδυσή μας σε χρόνο και προσπάθεια για το Google + και το +1 button, είναι πολύ πιο πιθανό να μας ανταμείψει μακροπρόθεσμα. Η Google έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στο Google +, ενσωματώνοντάς το σε όλες τις εφαρμογές της. Εξάλλου ζούμε στη δεκαετία της «Κοινωνικής Δικτύωσης»…

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.