ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκαλούν “ηλεκτροσόκ” στους καταναλωτές…

11:07 - 11 Δεκ 2012
Είναι λογικό να υποθέσουμε δεδομένης της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ότι η πλειονότητα των καταναλωτών παγκοσμίως θα προτιμούσε την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από ένα βενζινοκίνητο. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές παθαίνουν «ηλεκτροσόκ» όταν ανακαλύπτουν τις τιμές των «πράσινων» αυτών αυτοκινήτων, που η τιμή τους θα έπρεπε λογικά να είναι αρκετά οικονομικότερη. Για παράδειγμα, το δημοφιλέστερο μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκίνητου, το Leaf της Nissan, στις ΗΠΑ, η τιμή του αρχίζει από τα 27.700 δολάρια για το SV και 29.750 δολάρια για το SL. Αλλά μήπως δεν ισχύει το ίδιο και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία εξακολουθούν να είναι ακριβότερα από τα παραδοσιακά, πόσο μάλλον τα ηλεκτρικά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποδίδουν τις υψηλές τιμές πώλησης στο ακριβό κόστος κατασκευής τους (ας περιμένουμε λοιπόν μέχρι την ολοκληρωτική καταστροφή του πλανήτη από την υπερθέρμανση και τότε, ίσως σκεφθούν τους τρόπους που θα μπορούσαν να είχαν ανακαλύψει για τη μείωση του κόστους των αυτοκινήτων αυτών).

Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα που διεξήχθη στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, όταν οι καταναλωτές ερωτήθηκαν για το αν θα διέθεταν περισσότερα χρήματα για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έναντι ενός παραδοσιακού βενζινοκίνητου, το 65% των αμερικανών καταναλωτών απάντησαν αρνητικά, ενώ την αντίστοιχη απάντηση έδωσε και  το 76% των βρετανών. Από αυτούς που αποδέχονται τις αυξημένες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στις δύο χώρες, το 51% στις ΗΠΑ και το 57% στο Ηνωμένο Βασίλειο είπαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα από 5.000 δολάρια, σε σχέση με τη μέση τιμή ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου.

Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατίθενται στην αγορά εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο, οι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Nissan, έχουν εντείνει τελευταία τις διαφημιστικές τους προσπάθειες, για να λανσάρουν τα νέα μοντέλα τους. Υπάρχουν, μερικές προφανείς προκλήσεις, όπως είναι το υψηλότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά το ενδιαφέρον που εμφανίζουν οι καταναλωτές σε αυτές τις έρευνες είναι πολλά υποσχόμενο. Όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαίνουν περισσότερο στη ζωή μας, κερδίζοντας δημοτικότητα, το κόστος τους θα αρχίσει να μειώνεται και πολλές άλλες προκλήσεις θα αντιμετωπισθούν.

Το θέμα είναι, ότι οι πληθωριστικές τιμές της βενζίνης, εξακολουθούν να βαραίνουν τους καταναλωτές, οι οποίοι ανησυχούν για τη συνεχιζόμενη ύφεση, ιδιαίτερα όταν σκέφτονται την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Και ακόμα, παρά την παγκόσμια τάση προς την επιλογή περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, το 78% των καταναλωτών στις δύο αυτές χώρες, ισχυρίσθηκαν πως ο κύριος λόγος για τον οποίο θα αγόραζαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι για να εξοικονομήσουν το κόστος της βενζίνης. Η διάσωση του περιβάλλοντος έρχεται δεύτερη στις προτεραιότητες των καταναλωτών!

Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνταν από πολλούς στην αρχή του 21ου αιώνα, ως οχήματα για γυναίκες, αφού οι γυναίκες τα προτιμούσαν για την ευκολία και την αξιοπιστία στην οδήγηση τους. Ωστόσο, σήμερα η ανάγκη για προστασία του περιβάλλοντος και η μείωση της εκπομπής ρύπων έχουν επιβάλλει στις συνειδήσεις των περισσότερων καταναλωτών παγκοσμίως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, από τον Ιούνιο του 2012 στο δρόμο του Παρισιού υπάρχουν παρκαρισμένα 1740 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε 1.100 «σταθμούς» όπου και φορτίζουν. Τα σημεία φόρτισης φτάνουν τα 5000 στην πρωτεύουσα της Γαλλίας. Για να χρησιμοποιήσει κανείς τα αυτοκίνητα οφείλει να κάνει μια εγγραφή ως μέλος του δικτύου και να πληρώσει μια συνδρομή. Τα ηλεκτρικά αυτά αυτοκίνητα φτάνουν τα 130 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα και με μια απλή φόρτιση μπορούν να διανύσουν απόσταση έως και 250 χιλιομέτρων.

Είναι καιρός, πάντως, χώρες και βιομηχανίες να ενδιαφερθούν για την εξισορρόπηση της καταστροφής που προκάλεσαν στο περιβάλλον από τη βιομηχανική επανάσταση και μετά. Και, έστω και καθυστερημένα, να βρεθούν τρόποι με τους οποίους θα γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντί για ακριβά «toys – gadgets» των προνομιούχων, πιο προσιτά για τα πορτοφόλια των μέσων και χαμηλών εισοδημάτων καταναλωτών παγκοσμίως.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.