ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τα Μεγάλα Δεδομένα μπορεί να γίνουν η κινητήρια δύναμη στην επιχειρηματική ατζέντα της ταξιδιωτικής αγοράς

08:19 - 30 Ιουλ 2014
Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι υπερεκτιμώνται οι δυνατότητες των big data για τον μετασχηματισμό της ταξιδιωτικής αγοράς. Τα big data είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη ευκαιρία που δίνεται σε μια ολόκληρη γενιά ταξιδιωτικών επιχειρήσεων ώστε να επωφεληθούν από την αλλαγή της δομής των δεδομένων και να μεγιστοποιήσουν τη χρήση τους. Έτσι, οι ταξιδιωτικές εταιρείες, έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν τόσο την επιχείρηση όσο και την εμπειρία του ταξιδιού των πελατών τους.

big data

Όπως όμως συμβαίνει με κάθε τεχνολογική εξέλιξη, οι δυνατότητες αυτές έρχονται χέρι-χέρι με τη πιθανότητα να παρουσιαστούν σημαντικά προβλήματα, τα οποία προκαλούν φυσικά πολλές προκλήσεις – ανταγωνιστικές και δημιουργικές – που θα πρέπει να εξεταστούν από την εν λόγω αγορά.

Αυτά δηλώνει ο Hervier Coutourier επικεφαλής του R&D, της Amadeus IT Group. Συμπληρώνοντας ότι «στην Amadeus, έχουμε δεσμευτεί για την καλύτερη κατανόηση των επιπτώσεων των κυριότερων τάσεων της αγοράς και προσπαθούμε να διευκολύνουμε τη συζήτηση για τα θέματα που είναι πιθανότερο να επιφέρουν οι αλλαγές αυτές».

Σε μια ανεξάρτητη μελέτη, που έχει συγγράψει ο καθηγητής Thomas Davenport H., τονίζεται ότι ο κλάδος βρίσκεται σε ένα μεγάλο σταυροδρόμι δεδομένων με μεγάλο όγκο. Πολύπλοκα και μη δομημένα σύνολα δεδομένων έχουν αρχίσει να αναδιαμορφώνουν την αγορά, και έτσι η ανάπτυξη πρωτοβουλιών για τα big data αποτελεί πλέον προτεραιότητα για πολλές ταξιδιωτικές επιχειρήσεις.

Γιατί όμως τα big data αποτελούν μια ισχυρή ιδέα; Πρώτον, μπορούν να παρέχουν ιδέες που βοηθούν στην ανάπτυξη μιας πιο σοφιστικέ ταξιδιωτικής εμπειρίας από ό,τι ήταν δυνατόν πριν. Εκτιμώντας ιστορικά τα δομημένα δεδομένα διαπιστώνεται ότι μοιράζονται σε διάφορες «αποθήκες», από πλευράς συστημάτων ή εταιρειών, που μπορούν να αξιοποιήσουν τόσο όσα παραμένουν αδόμητα όσο και αυτά που είναι δομημένα, επιτρέποντας μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για την ταξιδιωτική αγορά. Έτσι, προσφέρεται στις ταξιδιωτικές εταιρείες η ευκαιρία να ενισχύσουν τις τρέχουσες διεργασίες της αγοράς, να προωθήσουν την καινοτομία και να οικοδομήσουν καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες τους.

Μια εξίσου σημαντική ευκαιρία είναι να «επαναφέρουμε τη διασκέδαση στα ταξίδια», κάτι που βρίσκεται στον πυρήνα της βελτίωσης της εμπειρίας των επιβατών. Τα big data μπορούν να βοηθήσουν ώστε τα ταξίδια να ανταποκρίνονται και να επικεντρώνονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών.

data

Όπως τονίζεται στη μελέτη, τα big data μπορούν να αποτελέσουν το θεμέλιο για μεγαλύτερη καινοτομία σε ολόκληρη την αγορά. Τα big data απαιτούν μεγάλες ιδέες και θάρρος για τη σωστή αξιοποίησή τους. Η διαχείριση και ανάλυση των δεδομένων δεν είναι πλέον μόνο θέμα για τα τμήματα IT, αντίθετα πρέπει να γίνουν η κινητήρια δύναμη στην επιχειρηματική ατζέντα της ταξιδιωτικής αγοράς.

Φυσικά, τα big data απαιτούν από την αγορά την αντιμετώπιση μιας σειράς προκλήσεων τεχνολογικής πολυπλοκότητας. Όπως είναι η ακρίβεια των δεδομένων και τα δικαιώματα χρήσης. Η επιχειρηματικής και τεχνολογική εναρμόνιση. Η ανάγκη για ειδικούς δεδομένων. Αυτά είναι βασικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, αν θέλουμε να απελευθερωθεί το δυναμικό που κρύβεται στα big data.

Υπάρχει ένα σημαντικό κίνητρο για να μην εφησυχάζουμε για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, καθώς τα πιθανά οφέλη είναι τόσο σημαντικά. Η χρήση και αξιοποίηση των big data σημαίνει μεγάλες ευκαιρίες, όχι μόνο σήμερα αλλά και για τις επόμενες δεκαετίες.

 

Τελευταία τροποποίηση στις 10:57 - 30 Ιουλ 2014
Copyright © 1999-2020 Premium S.A. All rights reserved.