ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Φτηνά brands: Ανταγωνιστείτε τα στα ίσια ή…

Φτηνά brands: Ανταγωνιστείτε τα στα ίσια ή…

00:07 - 13 Απρ 2016
Όπου εμφανίζονται επιχειρήσεις με προϊόντα χαμηλού κόστους, μία από τις δυσκολότερες αποφάσεις που αντιμετωπίζουν τα στελέχη των εταιρειών με premium προϊόντα και μάρκες είναι το κατά πόσο πρέπει να αντιδράσουν. Να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους ώστε να αντιμετωπίσουν την απειλή του χαμηλού κόστους, ή να συνεχίσουν τη δουλειά τους χωρίς καμία μεταβολή σε επίπεδο στρατηγικής ή τακτικής;

Οι καθιερωμένες επιχειρήσεις προσπαθώντας να ορίσουν τη φύση και τη σπουδαιότητα της πρόκλησης συχνά την υποτιμούν. Ορισμένες φορές, τα στελέχη επικεντρώνονται στους παραδοσιακούς ανταγωνιστές τους μην αναγνωρίζοντας την κλιμακούμενη απειλή από τους ανταγωνιστές χαμηλού κόστους.

 

Είναι γνωστή η περίπτωση της αεροπορικής εταιρίας Ryanair και της τεράστιας επιτυχίας που γνώρισε όταν μπήκε στην ευρωπαϊκή αγορά, σε βάρος των παραδοσιακών αερομεταφορέων της περιοχής. Αντίστοιχα, όσο οι μεγάλες επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών ήταν πολύ απασχολημένες, ανταγωνιζόμενες μεταξύ τους, ώστε να αναγνωρίσουν την απειλή της κινεζικής εταιρείας χαμηλού κόστους Huawei, εκείνη έφτανε στην κορυφή της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται (fixed-line networks, mobile-telecommunications networks & Internet switches).

 

Υπάρχει ακόμα η περίπτωση της Vizio, μιας σχετικά άγνωστης προμηθευτικής εταιρίας τηλεοράσεων LCD, που σε πέντε χρόνια ξεπέρασε όλες τις μεγάλες μάρκες στη βορειοαμερικανική αγορά, της οποίας πλέον ηγείται στις μεγάλες τηλεοράσεις. Ο εφησυχασμός και η αλαζονεία οδηγούν σε αβλεψίες που κοστίζουν καθυστερημένες αντιδράσεις και αφήνουν τις καθιερωμένες εταιρείες επωνύμων προϊόντων ευάλωτες και εκτεθειμένες στον ανταγωνισμό των εταιρειών χαμηλού κόστους. Συχνά, οι επιχειρήσεις χαμηλού κόστους εδραιώνουν την παρουσία τους αθόρυβα, ανταγωνιζόμενες σε κατηγορίες, της συγκεκριμένης αγοράς στην οποία δραστηριοποιούνται, που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμα, ή εκμεταλλευόμενες τα κενά, όπου υπάρχουν. Σε άλλες περιπτώσεις, ο ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων χαμηλού κόστους που εισέρχονται σε μία αγορά, μπορεί να δημιουργήσει αθέλητες επιδράσεις, σε δεύτερο επίπεδο, που διαφεύγουν της προσοχής των εδραιωμένων επιχειρήσεων, μέχρι που να είναι πλέον αργά για τα στελέχη τους να αποτρέψουν την οξεία διάβρωση της θέσης τους στην αγορά.


Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες οι επιχειρήσεις που διαθέτουν premium μάρκες, έχουν μερικές επιλογές για να ανταποκριθούν σε αυτές τις λεπτές επιθέσεις που απειλούν τη θέση τους στην αγορά. Αυτές κυμαίνονται από την ευθεία αντιμετώπιση ενός χαμηλού κόστους ανταγωνιστή στη δική του αγορά (στη συγκεκριμένη κατηγορία της) λανσάροντας προϊόντα ανταγωνιστικών τιμών, μέχρι την προσαρμογή στρατηγικής έτσι ώστε να απομονώσουν τη συγκεκριμένη αγορά από τον ανταγωνιστή χαμηλού κόστους.

 

Μια τέτοια στρατηγική, μπορεί να περιλαμβάνει την μετατόπιση από μια κατηγορία που είναι πιο ευάλωτη σε επιθέσεις από επιχειρήσεις χαμηλού κόστους. Για παράδειγμα, ο πελάτης ο οποίος πρωτίστως ενδιαφέρεται για την ποιότητα και την αξιοπιστία ενός προϊόντος, μπορεί να στρέψει την προσοχή του σε μια προσφορά χαμηλού κόστους, αν ο παραγωγός της μπορεί να του αποδείξει ότι το προϊόν είναι αρκετά καλό και στις δύο συνιστώσες. Αντίθετα, οι πελάτες που ελκύονται από μια premium μάρκα επειδή τους προσφέρει μια συνολική απόδοση, π.χ. οικονομική διευκόλυνση, υψηλού επιπέδου τεχνική υποστήριξη ή εξυπηρέτηση και δυνατή προσωπική σχέση, μπορεί να μην ενδιαφερθούν για τη χαμηλότερη τιμή.

 

Οι premium μάρκες θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στην πώληση ολοκληρωμένων λύσεων, παρά απλώς προϊόντων.

Τελευταία τροποποίηση στις 09:20 - 13 Απρ 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.