ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πώς θα επιτύχετε τους στρατηγικούς σας στόχους

Πώς θα επιτύχετε τους στρατηγικούς σας στόχους

08:24 - 22 Απρ 2019
Στόχος της στρατηγικής διοίκησης είναι η βέλτιστη ευθυγράμμιση των εταιρικών πολιτικών και των στρατηγικών προτεραιοτήτων. Αυτή επιτυγχάνεται με την συστηματική ανάλυση των παραγόντων που σχετίζονται με τους πελάτες και τους ανταγωνιστές αλλά και της ίδιας της επιχείρησης.

Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς θα πάρουμε αυτές τις πληροφορίες και θα τις μετατρέψουμε σε στρατηγικές που μπορούν να υλοποιηθούν, ώστε να επιτύχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε.

 

Η κατανόηση των βασικών αρχών της στρατηγικής διοίκησης και του προγραμματισμού είναι ένα κρίσιμο πρώτο βήμα για την επιτυχία. Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε πώς να δημιουργήσουμε μια στρατηγική και, το σημαντικότερο, πώς να την εφαρμόσουμε.

Πρώτα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αντιλαμβανόμαστε για τι πράγμα μιλάμε. Ο στρατηγικός προγραμμαστισμός είναι η διαδικασία καθορισμού του τι θέλουμε να επιτύχουμε και του πού θέλουμε να πάμε. Είναι το σχέδιο που θα μας οδηγήσει στην επιτυχία. Με άλλα λόγια, είναι ο χάρτης της πορείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για να φτάσουμε στο ζητούμενο αποτέλεσμα.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα όταν μεταβαίνουν από το στάδιο του σχεδιασμού σε αυτό της εκτέλεσης των σχεδίων τους.

Εάν το στρατηγικό μας πρόγραμμα είναι ο οδικός χάρτης, τότε η στρατηγική διοίκηση είναι το όχημα που θα χρησιμοποιήσουμε για να περιηγηθούμε σε αυτόν. Χωρίς τον χάρτη, πιθανότατα θα χαθούμε στο δρόμο. Ωστόσο, χωρίς το όχημα, ποτέ δεν πρόκειται να πάμε πουθενά. Είναι ουσιαστικά το σχέδιο εφαρμογής.

Άρα δεν μπορούμε να έχουμε το ένα ανεξάρτητα από το το άλλο. Κάποιες επιχειρήσεις όμως, παραβλέπουν τη στρατηγική διοίκηση. Γι’ αυτό μεγάλο μέρος των προγραμμάτων που δημιουργούν αποτυγχάνουν, λόγω ελλείψεων στην εκτέλεσή τους.

Δημιουργία επιτεύξιμου προγράμματος

Είναι, λοιπόν, προφανές ότι αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε με επιτυχία τις στρατηγικές προγραμματισμού και διοίκησης, απλώς πρέπει να εκτελέσουμε όλα τα σχέδιά μας! Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα στρατηγικό πρόγραμμα διοίκησης για να βελτιώσουμε την εκτέλεση σε ολόκληρη την επιχείρηση.

Όταν δημιουργούμε ένα στρατηγικό πρόγραμμα, ξέρουμε τι θέλουμε να επιτύχουμε και σε ποιό επίπεδο θα φτάσουμε. Π.χ. εάν το σχέδιο είναι να αυξήσουμε τις πωλήσεις κατά 25% τα επόμενα δύο χρόνια, τότε ξέρουμε τι θέλουμε, δηλαδή περισσότερες πωλήσεις, πότε το θέλουμε, κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ετών και πώς ορίζουμε την επιτυχία, με μια αύξηση τουλάχιστον 25%.

Αυτό φαίνεται σχετικά εύκολο. Ωστόσο, τα προβλήματα συνήθως αρχίζουν κατά τη διάρκεια της ρύθμισης των μετρήσεων και των ορόσημων που θα οδηγήσουν στο ζητούμενο αποτέλεσμα.

Αν μετά από ενάμισι χρόνο δεν έχουμε μια τουλάχιστον κατά 10% αύξηση στις πωλήσεις, τότε πιθανότατα δεν θα κερδίσουμε την συνολική αύξηση του στόχου που θέσαμε για τα δύο χρόνια στο υπόλοιπο της διαδρομής μας, δηλαδή κατά το επόμενο εξάμηνο. Αυτή είναι μια απλή διαπίστωση.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εκτέλεση των στρατηγικών προγραμμάτων διοίκησης συνήθως δεν επικεντρώνεται μόνο στον τελικό στόχο, αλλά σε μικρούς ενδιάμεσους στόχους που θα μας οδηγήσουν στον τελικό. Όταν δημιουργούμε ένα πρόγραμμα, είναι απαραίτητο να σκεφτούμε να ορίσουμε μικρότερα, μετρήσιμα σημεία σε όλη τη διαδικασία.

Στη συνέχεια, πρέπει να αναλύσουμε αυτά τα αποτελέσματα σε ένα σταθερό πρόγραμμα. Αυτό θα διασφαλίσει ότι θα κρατήσουμε την επιχείρηση στην πορεία προς την επιτυχία και αν ξεφύγει από τον δρόμο που της έχουμε ορίσει, θα μας επιτρέψει να την επαναφέρουμε στην αρχική πορεία γρήγορα πριν να είναι πολύ αργά.

Όλοι έχουμε μεγάλα, υπέροχα όνειρα. Αλλά όταν πρόκειται να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα για την επιτυχία, πρέπει να θέσουμε στόχους που είναι επιτεύξιμοι.

Πώς θα προσδιορίσουμε εάν έχουμε επιτύχει το στόχο μας να γίνουμε οι καλύτεροι; Με τις ταξινομήσεις SEO που έχουμε και είναι υψηλότερες από όλους τους ανταγωνιστές μας; Με διπλάσιες πωλήσεις μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Με τις αναφορές των δυνητικών πελατών μας που δείχνουν ότι σκέφτονται πρώτα εμάς όταν αναφέρονται στην αγορά που δραστηριοποιούμαστε;

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά

Όταν δημιουργούμε ένα πρόγραμμα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έχουμε επικεντρώσει την προσοχή μας στις λεπτομέρειες. Κάθε στόχος πρέπει να αναφέρει τουλάχιστον τα εξής:

  • Το πρόβλημα που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε
  • Τη λύση ή το αποτέλεσμα που θέλουμε
  • Το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου θέλουμε να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο
  • Τον τρόπο με τον οποίο θα επιτύχουμε το ζητούμενο αποτέλεσμα

Εξετάζοντας το παραπάνω παράδειγμα πωλήσεων, το πλαίσιο των στόχων μας θα έπρεπε να περιλαμβάνει:

  • Πρόβλημα: Οι αριθμοί πωλήσεων δεν είναι τόσο υψηλοί όσο τους θέλουμε
  • Λύση ή Αποτέλεσμα: Αύξηση κατά 25% των συνολικών πωλήσεων.
  • Χρονοδιάγραμμα: Δύο χρόνια
  • Τρόπος: πρόσληψη περισσότερων / καλύτερων πωλητών. Βελτίωση της κατάρτισης, βελτίωση του προϊόντος. Ανάπτυξη και επέκταση των καταλόγων επαφών και δικτύωσης. Συμμετοχή σε περισσότερα συνέδρια. κλπ. ειδικές εκδηλώσεις.

Για να διευκολύνουμε την εκτέλεση αυτού του προγράμματος πρέπει να το τμηματοποιήσουμε, τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης και τα χρονικά διαστήματα επίτευξης, όσο και ως προς τον τρόπο εκτέλεσης. Π.χ., βελτιώνουμε την ειδική κατάρτιση με τη διεξαγωγή των απαιτούμενων μηνιαίων σεμιναρίων καθοδήγησης για όλη την ομάδα υποστήριξης πωλήσεων. Αυξάνουμε την ομάδα υποστήριξης πωλήσεων κατά τέσσερα άτομα μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου, κ.ο.κ.

Όσο πιο σαφής είναι η εστίαση - τόσο για τους στόχους όσο και για τις μετρήσεις που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της επιτυχίας αυτών των στόχων - τόσο πιο εύκολο είναι να εκτελεστεί το πρόγραμμα. Όσο πιο εύκολο είναι να μετρήσουμε την επιτυχία και να την εκτελέσουμε, τόσο πιο επιτυχημένο θα είναι το στρατηγικό μας πρόγραμμα.

Ωστόσο, ο στρατηγικός προγραμματισμός κάθε τμήματος δεν μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα από εκείνους των υπολοίπων τμημάτων σε κάθε επιχείρηση. Κάθε τμήμα της επηρεάζει και βασίζεται στα υπόλοιπα τμήματα. Έτσι, μια πιθανή έλλειψη συνεργασίας οδηγεί σε πολλαπλά, μη ευθυγραμμισμένα στρατηγικά προγράμματα, τα οποία είναι πιο δύσκολο να εκτελεστούν και λιγότερο πιθανό να επιτύχουν.

Προϋποθέσεις επιτυχίας

Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό, θα πρέπει να εξασφαλίσουμε κάποιες βασικές προϋποθέσεις:

  1. Τη συνεργασία μεταξύ των τμημάτων κατά τον σχεδιασμό, ώστε να δημιουργηθεί ένα στρατηγικό πρόγραμμα που θα ωφελήσει ολόκληρη την εταιρεία.
  2. Τη συνεργασία μεταξύ των τμημάτων στο πλαίσιο της στρατηγικής διοίκησης, για να βεβαιωθούμε ότι το στρατηγικό πρόγραμμα εκτελείται και ότι προχωρούμε προς τα αποτελέσματα που θα βελτιώσουν συνολικά την επιχείρηση.

Διαδικασία εφαρμογής

Ένας ακόμα λόγος που κάποια προγράμματα αποτυγχάνουν είναι επειδή δεν υπάρχει λογοδοσία. Μόλις δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα, πρέπει να υπάρχει κάποιος υπεύθυνος για την πραγματοποίησή του.

Επείγει, λοιπόν, να βεβαιωθούμε ότι έχουμε αναθέσει συγκεκριμένες ενέργειες και εργασίες σε συγκεκριμένα άτομα. Πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι όλοι γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν, πώς πρέπει να το κάνουν και γιατί είναι σημαντικό να το κάνουν.

Στη συνέχεια, πρέπει να λειτουργούμε με ένα σύστημα διαδικασιών που θα ορίζει τον καθένα υπεύθυνο για τα αποτελέσματά του. Χρειάζεται δε ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουμε την πραγματική κατάσταση, μέσω τακτικών αναφορών για όλες τις διεργασίες της εταιρείας. Το σύστημα διοίκησης που χρησιμοποιούμε πρέπει να μας δίνει τη δυνατότητα να αντιστοιχίζουμε κάθε εργασία με κάθε υπεύθυνο για την ανάπτυξη, εκτέλεση και εφαρμογή της. Να μας παρέχει τακτικές ενημερώσεις και μετρήσεις παρακολούθησης του προγράμματος που θα καταδεικνύουν ακριβώς πού βρισκόμαστε στην πορεία για την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, για να βελτιώσουμε την εφαρμογή του στρατηγικού μας προγράμματος να αντιληφθούμε τις διαφορές μεταξύ ενός σχεδίου και μιας διαδικασίας.

Το στρατηγικό μας πρόγραμμα σηματοδοτεί την αρχή μιας διαδικασίας. Υπάρχουν τέσσερα βήματα για την επιτυχημένη ολοκλήρωσή του:

  • Περιοδική επανεξέταση του προγράμματος.
  • Αναγνώριση και εξέταση όσων γίνονται καλά εντός πλαισίου και όσων θα μπορούσαν να βελτιωθούν.
  • Επέκταση και βελτίωση του προγράμματος.
  • Συνέχιση της πορείας ανάπτυξης. Όταν φάνουμε στους στόχους μας είναι η κατάλληλη στιγμή να τους ανανεώσουμε με πιο σύγχρονους ή/και μεγαλύτερους.

Ένα στρατηγικό πρόγραμμα δεν έχει καμία αξία αν δεν μπορεί να εκτελεστεί. Έτσι, μόλις δημιουργήσετε τον χάρτη πορείας της επιχείρησής σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε το τιμόνι στα χέρια σας και ακολουθήστε τον χάρτη θέτοντας το στρατηγικό σας πρόγραμμα σε λειτουργία.

Τελευταία τροποποίηση στις 06:58 - 31 Μαϊ 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.