ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Ποια στρατηγική για το μέλλον;

Ποια στρατηγική για το μέλλον;

07:23 - 05 Ιουλ 2021
Η πανδημία επιτάχυνε το ρυθμό της αλλαγής στη συμπεριφορά των καταναλωτών περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο γεγονός στη σύγχρονη ζωή. Κάποιες από αυτές τις αλλαγές ήταν αναμενόμενες και χωρίς την επίδρασή της. Π.χ. η τάση D2C (απευθείας στον καταναλωτή) είχε ήδη ξεκινήσει για τις μάρκες πολύ πριν από την εμφάνιση του COVID-19. Ωστόσο, όχι μόνο επιταχύνθηκε αλλά αποδείχθηκε ότι στο μέλλον τόσο οι μάρκες όσο και οι ίδιοι οι λιανέμποροι δεν θα μπορούν να υπάρχουν αν δεν διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης.

Κάποιες άλλες όμως είναι πρωτοφανείς. Ποιος θα περίμενε ότι το 2021, στο απόγειο του καταναλωτισμού, θα αυξανόταν η αποταμίευση; Και αν νομίζετε ότι αυτό συνέβη μόνο επειδή υπήρχαν οι γνωστοί περιορισμοί μάλλον ας το ξανασκεφτείτε. Γιατί αυτό συμβαίνει πάντα όταν οι άνθρωποι ανησυχούν για την επόμενη μέρα.

Έτσι λοιπόν, στη νέα κανονικότητα, που κανείς δεν μπορεί ακόμα να προσδιορίσει επακριβώς τα χαρακτηριστικά της, οι άνθρωποι φαίνεται πως θα ξοδεύουν λιγότερο. Για πολλούς λόγους:

Θα ταξιδεύουν λιγότερο. Όσο διαρκεί η πανδημία αλλά ίσως και μετά από αυτή οι άνθρωποι δείχνουν λιγότερο διατεθειμένοι για μεγάλα ταξίδια. Γι’ αυτό και αρχίζει να ανθίζει σε πολλές χώρες ο εσωτερικός τουρισμός. Και το πρώτο παράδειγμα έρχεται από την Κίνα. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για όλους. Εξαρτάται από την ηλικιακή ομάδα (η ανασφάλεια μεγαλώνει στις μεγαλύτερες ηλικίες) και από το διαθέσιμο εισόδημα.

Θα μετακινούνται λιγότερο. Όσο η τηλεργασία κερδίζει έδαφος τόσο θα μειώνονται οι ανάγκες μετακίνησης. Και όσο προχωρά η ψηφιοποίηση τόσο θα αυξάνονται οι αποκαλούμενοι ψηφιακοί νομάδες. Σύμφωνα με την MBO partners, 4,8 εκατομμύρια ανεξάρτητοι εργαζόμενοι σήμερα περιγράφονται ως τέτοιοι. Η χώρα μας, πάντως, μάλλον συγκαταλέγεται σε εκείνες που θα βγουν κερδισμένες από αυτή την τάση, αλλά αυτό δεν αφορά τις πόλεις – η Αθήνα έχασε 20 θέσεις στη λίστα με τις καλύτερες πόλεις για να ζει κανείς και βρέθηκε στην 92η θέση.

Θα καταναλώνουν λιγότερο. Πέρα από την πανδημία η κλιματική κρίση οδηγεί όλο και περισσότερους στην λεγόμενη υπεύθυνη κατανάλωση που συμπληρώνει την επανάχρηση και την ανακύκλωση ως στάση ζωής. Ο τεράστιος όγκος απούλητων ενδυμάτων που προέκυψε ως συνέπεια της πανδημίας θα συνεχίσει να αυξάνεται λόγω απόρριψης της «γρήγορης μόδας», εξαιτίας των επιπτώσεων στο περιβάλλον, από τους νέους συνειδητοποιημένους καταναλωτές.

Θα επιλέγουν βάσει «σκοπού». Η περίοδος αυτή προσέφερε στους ανθρώπους τη δυνατότητα επανεξέτασης του τρόπου ζωής. Καθώς όλα άλλαξαν, όλα αμφισβητούνται - τι είναι απαραίτητο, πολύτιμο, μη διαπραγματεύσιμο; Καταναλωτές, προσωπικό, επενδύσεις, αναμένεται να στραφούν προς τις επιχειρήσεις που ο σκοπός τους επιδρά θετικά στη κοινωνία, δημιουργώντας αξία για όλους όσοι άμεσα ή έμμεσα επηρεάζονται από τη λειτουργία τους.

Τι πρέπει να κάνει λοιπόν μια επιχείρηση σήμερα; Ό,τι έπρεπε να κάνει πάντα: Να συγκεντρώνει και να αναλύει δεδομένα και πληροφορίες που θα τη βοηθήσουν να ανταποκριθεί στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.