ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Στοχεύοντας στον τελικό καταναλωτή

Στοχεύοντας στον τελικό καταναλωτή

09:09 - 06 Δεκ 2021
Όλες οι στρατηγικές μάρκετινγκ έχουν τον ίδιο τελικό στόχο είτε η επιχείρησή σας είναι B2C (απευθύνεται δηλαδή στον τελικό καταναλωτή) είτε B2B (απευθύνεται σε άλλες επιχειρήσεις): να δημιουργήσετε μια θετική φήμη για την εταιρεία σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Οι προσεγγίσεις αρχίζουν να διαφέρουν, ωστόσο, όταν αρχίζετε να εξετάζετε το κοινό-στόχο. Η δημιουργία στρατηγικών μάρκετινγκ B2C είναι πολύ διαφορετική από αυτήν των B2B, καθώς το μάρκετινγκ επιχειρήσεων που απευθύνεται σε μεμονωμένους καταναλωτές διαφέρει από εκείνο που επικεντρώνεται στην πώληση σε πιο επιχειρηματικά ακροατήρια.

Πριν αναφερθούμε στις στρατηγικές μάρκετινγκ B2C είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πρώτα τις βασικές διακρίσεις με εκείνες του Β2Β

Εξ ορισμού, το μάρκετινγκ μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα πραγματοποιείται μεταξύ μιας μάρκας ή επιχείρησης και ενός μεμονωμένου καταναλωτή που σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το προϊόν ή την υπηρεσία για προσωπική χρήση. Άρα, οι εκστρατείες μάρκετινγκ B2C επικεντρώνονται στην επικοινωνία με τους καταναλωτές και την προσπάθεια να πεισθούν ώστε να προβούν σε αγορά του προϊόντος/υπηρεσίας. Από την άλλη, το μάρκετινγκ B2B στοχεύει άλλες επιχειρήσεις ως αγοραστές, πράγμα που σημαίνει ότι αντί να πουλάτε σε ιδιώτες, πουλάτε σε ολόκληρες ομάδες ανθρώπων που πρέπει να πείσετε ώστε να χρησιμοποιήσουν τους προϋπολογισμούς τους για να αγοράσουν το προϊόν/υπηρεσία σας.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ B2C τείνουν να είναι πολύ πιο συναισθηματικές, ενώ το μάρκετινγκ B2B επικεντρώνεται περισσότερο στην ουσία. Όταν ασχολείστε με το μάρκετινγκ σε μια επιχείρηση B2B, συνειδητοποιείτε γρήγορα ότι οι επιχειρήσεις πελάτες συνήθως προσπαθούν να εξορθολογήσουν τη διαδικασία αγοράς. Θέλουν να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα, έτσι ώστε οι αγορές τους να βασίζονται στη λογική. Όταν απευθύνεστε απευθείας στον καταναλωτή, ωστόσο, μπορείτε να ακολουθήσετε λίγο πιο προσωπική προσέγγιση και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το επιτύχετε αυτό.

Διαγωνισμοί 

Οι διαγωνισμοί σάς επιτρέπουν να προσελκύσετε τους πελάτες σας, παρέχοντάς τους ένα κίνητρο για να συμμετάσχουν. Με τη διοργάνωση διαγωνισμού, ειδικά στα social media, δημιουργείτε μια αίσθηση ενθουσιασμού και φιλικού ανταγωνισμού. Οι πιθανοί πελάτες είναι πιθανό να μοιράζονται μαζί σας πολύτιμες, εμπορεύσιμες πληροφορίες (όνομα, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.λπ.), αν γνωρίζουν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν κάτι σε αντάλλαγμα. Αυτό το κίνητρο κάνει επίσης πιθανό να μοιραστούν το διαγωνισμό με τους φίλους τους - μια απλή κίνηση που μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στις προσπάθειες μάρκετίνγκ. Όταν κάποιος από τους υπάρχοντες οπαδούς σας μοιράζεται το διαγωνισμό σας με όλους όσοι είναι συνδεδεμένοι μαζί του, τοποθετεί τη μάρκα σας μπροστά σε νέα πρόσωπα για λογαριασμό σας, κάτι που οργανικά επεκτείνει την εμβέλεια των στρατηγικών μάρκετινγκ B2C 

Remarketing 

Αν έχετε επισκεφτεί ποτέ τον ιστότοπο κάποιου προϊόντος στο διαδίκτυο και στη συνέχεια παρατηρήσατε διαφημίσεις για το ίδιο προϊόν που εμφανίζονται σε άλλους ιστότοπους που επισκέπτεστε, τότε έχετε υποστεί remarketing. Επίσης, ονομάζεται retargeting και είναι μια αρκετά απλή διαδικασία που λειτουργεί χάρη σε μια JavaScript που τοποθετείται στο κάτω μέρος του ιστότοπού σας και στη συνέχεια δημιουργεί μια λίστα με όλους όσοι τον επισκέπτονται, αναπτύσσοντας cookies στα προγράμματα περιήγησής τους. Μια επιτυχημένη καμπάνια remarketing απαιτεί να γνωρίζετε το κοινό-στόχο σας. Συγκεντρώνοντας τις προσπάθειες remarketing στις σωστές ομάδες επισκεπτών - όχι μόνο σε όσους επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, αλλά σε όσους πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια - και υπενθυμίζοντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να ρίξουν μια ακόμα ματιά το προϊόν σας, αυξάνετε τις πιθανότητες αγοράς. Είναι επίσης σημαντικό να χρησιμοποιήσετε πλήρως την τεχνολογία που έχετε. Αντί να εστιάζετε σε έναν τύπο διαφήμισης remarketing, γίνετε περισσότερο δημιουργικοί. Πειραματιστείτε με τα μεγέθη διαφημίσεων, τις τοποθετήσεις, τις προσκλήσεις για δράση και τα κίνητρα. Εξηγείστε στους επισκέπτες σας γιατί πρέπει να σας προτιμήσουν.

Προγράμματα Ambassadors

Ανεξάρτητα από το πόσο το μάρκετινγκ συνεχίζει να εξελίσσεται, το word of mouth (από στόμα σε στόμα) παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία σε όλες τις πτυχές των στρατηγικών μάρκετινγκ B2C. Το θετικό word of mouth μπορεί να προέλθει από οποιονδήποτε έχει κάτι καλό να πει σχετικά με τη μάρκα σας. Μπορείτε όμως να πάτε αυτή την έννοια ένα βήμα παραπέρα και να ορίσετε έναν πρεσβευτή μάρκας ή κάποιον που θα προσληφθεί για να τη μοιραστεί με τους οπαδούς του. Αυτοί οι πρεσβευτές μάρκας ουσιαστικά, είναι οι μεγαλύτεροι θαυμαστές σας - και ο στόχος τους είναι να κάνουν τη μάρκα σας viral.

Influencer Marketing 

Οι Influencers επηρεάζουν κυριολεκτικά τις αποφάσεις αγορών των οπαδών τους. Είναι συχνά bloggers ή άλλα άτομα υψηλού προφίλ που έχουν δημιουργήσει τη φήμη τους σε τέτοιο βαθμό ώστε ό,τι λένε να «πουλάει». Παρόμοια με την ιδέα του πρεσβευτή, όταν αφήνετε τη μάρκα σας στα χέρια ενός influencer, χρησιμοποιούν το ποιοτικό περιεχόμενο για το οποίο είναι γνωστοί ως όχημα για τη δημιουργία μαζικού word of mouth, το οποίο συμβάλλει στην οικοδόμηση θετικού αισθήματος για τη μάρκα και στην αύξηση της αξίας της.

Ανεξάρτητα από τις στρατηγικές μάρκετινγκ B2C που επιλέγετε να χρησιμοποιήσετε, φροντίστε να παρακολουθείτε τα δεδομένα σας, αφού αυτό θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε την προσέγγισή σας στην πορεία. Τα Google Analytics, τα social media και άλλα εργαλεία marketing automation καθιστούν την διαδικασία παρακολούθησης εύκολη, επειδή υπογραμμίζουν τι λειτουργεί και τι όχι, κάτι που σας επιτρέπει να βλέπετε καθαρά πώς εκτελείται η καμπάνια σας.

Τελευταία τροποποίηση στις 12:11 - 06 Δεκ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.