ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η άνοδος των Private Label

08:45 - 29 Αυγ 2022
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), δεν βγήκαν λόγω της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας στα ράφια των σουπερμάρκετ υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια, με τη διαφορά ότι λόγω της έλλειψης των συνθηκών,της διαφήμισης και προώθησής τους (άλλωστε, πώς να διαφημίσεις ένα προϊόν όταν δεν έχει όνομα), αλλά και λόγω άγνοιας, οι περισσότεροι καταναλωτές τα απέφευγαν. Σε αντίθεση με τους Ελβετούς, που αν και έχουν το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ευρώπη, τα αγοράζουν σε ποσοστό 57%!

Η συμπεριφορά αυτή των περισσότερων καταναλωτών άλλαξε, η ενημέρωση σχετικά με αυτά τα προϊόντα είναι πλέον καθημερινό γεγονός. Οι Έλληνες καταναλωτές, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, εγκατέλειψαν  τις προκαταλήψεις που έτρεφαν σχετικά με την ποιότητα και αξιοπιστία των προϊόντων αυτών, οι οποίες, θα πρέπει να σημειώσουμε, σε κάποιες περιπτώσεις είναι βάσιμες.

Έτσι, σήμερα που η αγοραστική δύναμη πολλών καταναλωτών έχει περιοριστεί, λόγω της αυξανόμενης ακρίβειας στις τιμές των πρώτων υλών και της παραγωγής πολλών προιόντων την έχει επίσης επιδεινώσει οι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Και αυτό δεν παρατηρείται μόνο σε τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης γενικότερα, αλλά και σε προϊόντα καθαριότητας και προσωπικής περιποίησης.

Μάλιστα είναι τέτοια η ανάπτυξή τους τα τελευταία χρόνια, στην οποία πρέπει να ομολογήσουμε πως συνετέλεσαν και τα προγράμματα πιστότητας των αλυσίδων λιανικής που επιβραβεύουν τους καταναλωτές οι οποίοι αγοράζουν τα δικά τους προϊόντα, ώστε να υπάρχουν πια και ομοειδή προϊόντα διαφορετικής ιδιωτικής ετικέτας, αλλά ίδιας αλυσίδας, τα οποία ανταγωνίζονται μεταξύ τους με διαφορετικές τιμές, που σχετίζονται βεβαίως και με διαφορετική ποιότητα. Η ανάπτυξη αυτή έχει καταγραφεί σε σχετική έρευνα , η οποία εμφανίζει τα private labels, να σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις τους, ανάλογα με το είδος.

Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, είναι ότι τα περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label, ειδικότερα αυτά που πωλούν οι μεγάλες αλυσίδες των σουπερμάρκετ, δεν στερούνται ποιότητας και αξιοπιστίας σε σχέση με τα επώνυμα. Για τον απλούστατο λόγο, ότι τα περισσότερα παράγονται αποκλειστικά για τις αλυσίδες αυτές, από τις ίδιες τις βιομηχανίες των επωνύμων προϊόντων.

Έτσι λοιπόν από τη μια τα οικονομικά, συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με τα επώνυμα, από την άλλη η ενεργειακή κρίση που έχει εκτοξεύσει  τις τιμές πολλών αγαθών στα ύψη και την καλή σχέση ποιότητας τιμής που έχουν επιτύχει –εμφανίζουν ρυθμούς αύξησης πωλήσεων αξιοζήλευτους σε τέτοιες εποχές.

Τελευταία τροποποίηση στις 09:16 - 29 Αυγ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.