Το χιούμορ... «στοιχείο συνταγής» ενός αποτελεσματικού διαφημιστικού μηνύματος

14:15 - 23 Ιουλ 2008
Θα εγκαινιάσω τη σελίδα αυτή σχολιάζοντας το γεγονός που παρακολουθώ τις τελευταίες ημέρες, και αναφέρομαι στο EURO 2008. Μια χρονική περίοδο, που όλοι, αν όχι οι περισσότεροι, αφήνουμε στην άκρη τα προβλήματα που απασχολούν την καθημερινότητα μας, αναζητώντας την απόλαυση που μας προσφέρει το θέαμα του ποδοσφαίρου από το κρατικό κανάλι.

Παρακολουθώντας τα παιχνίδια η διασκέδαση που προσωπικά αντλώ, είναι πριν,κατά την διάρκεια του ημιχρόνου και στο τέλος των ματς, όταν βλέπω τα διαφημιστικά σποτ των χορηγών και άλλων προϊόντων - εταιριών.

Πρέπει όμως να επισημάνω και να αναφερθώ σε δυο από τα πιο ευφάνταστα σποτ, που πιστεύω ότι ξεχωρίζουν κατά την άποψη μου, της NOVA, και του διαλόγου του battler με τον Σάββα, [ θέλω να τ' ακούσω ],και την καταπληκτική γιαγιά με τα ηλικιωμένα παλληκάρια της τράπεζας Κύπρου [έλα μαμά, το πήρα κ' εγώ το lower], μεταξύ των μηνυμάτων των άλλων διαφημιζομένων εταιριών.

Είναι τόσο δυνατά τα στοιχεία του ξαφνιάσματος και του αυθόρμητου γέλιου που σου προκαλούν τα παραπάνω διαφημιστικά σποτ, που σε αποζημιώνουν για την κακή εμφάνιση της εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου και το αποτέλεσμα που είχε.

Εύλογα, θα ρωτούσε κάποιος είναι μόνο αυτά τα στοιχεία που συνθέτουν ένα επιτυχημένο διαφημιστικό μήνυμα; βεβαία όχι, αλλά είναι αυτά που τα κάνουν θέμα συζήτησης μεταξύ του κοινού που απευθύνονται, επιτυγχάνοντας έναν από τους στόχους του δημιουργού τους, να μην περάσει απαρατήρητο, να συζητηθεί, να έχει αναγνωσιμότητα εν ολίγοις.

Πολλές φορές οι άνθρωποι του μάρκετινγκ και της διαφήμισης χάνονται στην πολυπλοκότητα, τον εντυπωσιασμό μιας ιδέας, ξοδεύοντας τεραστία budget, με αποτέλεσμα να μην αγγίζουν το κοινό - στόχο, ξεχνώντας την αποτελεσματικότητα της απλής και συγκεκριμένης ιδέας.

Στην περίπτωση της NOVA και της τράπεζας Κύπρου, τα στοιχεία μεταξύ των άλλων που ξεχωρίζουν είναι:

-­Emotional προσέγγιση

-Χιούμορ

-Ανανέωση

-Απλό και ξεκάθαρο μήνυμα

-Εκπληκτικές φυσιογνωμίες 

Αυτά βέβαια και όλα τα επικοινωνιακά τρικ για τα brand, προκαλώντας το συναίσθημα που μας κάνει να γελάμε, το συναίσθημα της έκπληξης,{ βρε πως το σκέφτηκαν αυτό } κλπ.

Απλά πράγματα, όχι απλοϊκά, είναι αυτά όμως που κάνουν μια απλή ιδέα, μια μεγάλη ιδέα.

Πάνος Τσαγκαράκης
  

Copyright © 1999-2020 Premium S.A. All rights reserved.