ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συνέντευξη του κ. John Farnell, managing partner της Mindscape.

11:21 - 18 Σεπ 2008

Γενικά μιλώντας, πως τα πηγαίνουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα σε σχέση με το Brand Positioning;

Ας δούμε το θέμα αρχικά σε σχέση με τα brands. Γενικά θα έλεγα ότι πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα (εγχώριες ή διεθνείς) έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν τη σημασία αυτού που αποκαλούμε 'η πιο soft πλευρά του επιχειρήν'. Αυτή περιλαμβάνει το marketing, το branding και στοιχεία κοινωνικής ευθύνης.
Δεν είναι εύκολο πλέον να χρησιμοποιήσει κανείς τις παραδοσιακές προσεγγίσεις της μείωσης του κόστους, των επιπλέον μέτρων αποδοτικότητας και των ελεγχόμενων δαπανών για να προσδώσει ουσιαστική ανάπτυξη στην κερδοφορία.

Οι CEOs, οι Directors και Managers αναζητούν αλλού τη λύση για να τονώσουν (ή ακόμη και απλά να διατηρήσουν!) την κερδοφορία.

Μία από αυτές της περιοχές είναι αυτό που αποκαλώ Brand Leverage  ή σχηματικά πως τα brands μπορούν ολοένα και περισσότερο να χρησιμοποιηθούν για να προσθέσουν αξία.

 

Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα brand για να δημιουργήσει αξία;

 

Έχω ζητήσει από πολλούς managers ή και ιδιοκτήτες από brands να μου περιγράψουν 'πιο είναι το positioning (τοποθέτηση) ή το νόημα πίσω από το brand τους. Ειλικρινά, έχω πάρει ένα ιδιαίτερα μεγάλο εύρος απαντήσεων. Ως παράδειγμα, κάποιοι θα αναφέρουν την 'ποιότητα', κάποιοι άλλοι θα πουν 'καλή σχέση τιμής-αξίας' ή ακόμη και θα υποδείξουν την 'παράδοση' ως τον κύριο λόγο για τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν τα brands τους.

 

Σε κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις αυτό όντως θα μπορούσε να ισχύει, αλλά στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων μπορούμε να δούμε ότι ακολουθείται μία διαφορετική προσέγγιση, που βασίζεται περισσσότερο σε στοιχεία του υποσεινήδητου. Αυτές ακριβώς οι πιο συναισθηματικές προσεγγίσεις είναι που έχουν αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τις πιο παραδοσιακές.

 

Εδώ θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι τα προϊόντα και τα brands (παρόλο που συναντώνται πιασμένα χέρι χέρι) δεν είναι το ίδιο πράγμα. Σε πολλές περιπτώσεις, το προϊόν ικανοποιεί τα πιο λογικά, πρακτικά στοιχεία οποιασδήποτε αγοράς και το brand μπορεί να βοηθήσει να προστεθεί το κερασάκι στην τούρτα  δίνοντας μία βαθύτερη, πιο συναισθηματική σύνδεση.

Αυτό σημαίνει ότι οι Οργανισμοί μπορούν να απαιτήσουν υψηλοτερά ποσά από τους πελάτες τους για τα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρουν, σε σχέση με αυτό που θα μπορούσαν αν δεν διέθεταν ένα ισχυρό, υγιές brand   και ένα σύνολο από θετικές εντυπώσεις που να το συνοδεύουν.

 

Πως μπορεί ένας Οργανισμός να δημιουργήσει ένα ισχυρό Brand Positioning;

Πρώτα από όλα, ένας Οργανισμός θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι τα brands είναι άυλες οντότητες. Είναι το λιγότερο απτό κομμάτι του προϊόντος και αυτού που προσφέρει. Το positioning ενός brand στην αγορά είναι ουσιαστικά ο χώρος που αυτό καταλαμβάνει.

 Ο χώρος αυτός, αν θα πρέπει να είμαστε ακριβείς, υπάρχει μόνο στο μυαλό του πελάτη / καταναλωτή. Ο τρόπος που αντιλαμβάνονται το brand, το νόημά του και τα μυνήματά του, σχηματοποιεί μία εικόνα και μία στάση για τα άτομα που έρχονται σε επαφή με ένα brand και δείχνουν ενδιαφέρον για αυτό.

Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι τα brands (σε οποιαδήποτε αγορά) δεν λειτουργούν σε απομόνωση. Ως παράδειγμα, η εικόνα του brand Adidas επηρρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίο κάποιο άτομο αντιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, το brand Nike και το νόημα του brand Puma.

Επομένως, τα δύο πρώτα μεγάλα βήματα για την δημιουργία ενός brand positioning είναι καταρχήν να κατανοήσει κανείς τον τρόπο που λειτουργεί η αντίληψη του καταναλωτή ή του πελάτη.

Να κατανοήσει πλήρως τις ανάγκες τους και τα κίνητρα που συνδέονται με τις αγορές που πραγματοποιούν. Κατά δεύτερο λόγο, να εξετάσει το πως μεμονωμένοι ανταγωνιστές λειτουργούν και αποδίδουν απέναντι σε αυτές τις ανάγκες.

Αυτά τα δύο σημεία μας δίνουν σημαντικές κατευθύνσεις σχετικά με το πως θα

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.