• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Το Μουντιάλ ξεκίνησε, οι αγώνες εκτός από τη βουβουζέλα, τον παραδοσιακό (αλλά άκρως εκνευριστικό στην προκειμένη περίπτωση), τρόπο εμψύχωσης των ποδοσφαιριστών και δημιουργίας της κατάλληλης, πανηγυρικής ατμόσφαιρας που επιθυμούν να προσδώσουν οι Νοτιοαφρικανοί, μπήκαν για τα καλά στην καθημερινότητα της ζωή μας. Ως δια μαγείας η  εθνική μας ομάδα πέτυχε την πρώτη της νίκη σε παγκόσμιο κύπελλο, κάτι που προσέφερε μεγάλη χαρά και ανακούφιση, αλλά και συναισθήματα ελπίδας, τουλάχιστον για μια μέρα, στους Έλληνες, τραβώντας την προσοχή μας από την καθημερινή αβεβαιότητα.


Τα τηλεχειριστήρια ή τηλεκοντρόλ, όπως συνηθίζουμε να τα αποκαλούμε, τα τελευταία 50 χρόνια αποτελούσαν ένα εντυπωσιακό τρόπο ρύθμισης και λειτουργίας των διαφόρων, οικιακών ηλεκτρονικών συσκευών μας και όχι μόνο. Αλλά, η εξέλιξη στην τεχνολογία τους, δεν ήταν τόσο καινοτομική, όσο αυτή των smartphones. Και εδώ προκύπτει το ερώτημα, αν τα smartphones, μπορεί μια μέρα να αντικαταστήσουν τα διάφορα τηλεχειριστήρια.


Έχετε σκεφτεί ποτέ, ότι αν χαρτογραφήσετε τη συμπεριφορά των καταναλωτών και αναρτήσετε τα αποτελέσματα με διαδραστικές εικόνες στο διαδίκτυο, αυτό θα βοηθούσε να πραγματοποιηθούν τα όνειρά σας για την καλύτερη προώθηση των προϊόντων σας;


Ο πρόεδρος της Apple, Steve Jobs, την προηγουμένη Δευτέρα, στο ετήσιο συνέδριο της εταιρίας και μπροστά σ’  ένα ενθουσιώδες κοινό, παρουσίασε το νέο smartphone της εταιρίας, το  iPhone 4. Δηλώνοντας, «κάναμε το μεγαλύτερο άλμα, από την εποχή του πρώτου iPhone και είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτό».


Είναι σίγουρο ότι η οικονομική κρίση που πλήττει τους ανθρώπους σε όλες τις χώρες του πλανήτη, προκαλεί ασυνήθιστες και περίεργες ιδέες, όσον αφορά την επιβίωση τους. Έχουμε διαβάσει κατά καιρούς τραγικά νέα, όπως ότι άνθρωποι από τις ασιατικές χώρες και όχι μόνο, πωλούσαν τα ζωτικά τους όργανα και άλλοι, ότι πωλούσαν τα νεογέννητα βρέφη τους. Αλλά αυτό που σκέφτηκε ένας απόφοιτος του πανεπιστημίου Purdue, στην πολιτεία της Indiana των ΗΠΑ, ξεπερνάει κάθε φαντασία.


Είναι γεγονός, ότι πολλοί από εμάς νομίζουμε, ότι γνωρίζουμε τα πάντα και είμαστε ικανοί για όλα. Αλλά, όπως δείχνουν τα νούμερα των καθημερινών, θανάσιμων ατυχημάτων που προκαλούμε οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ, είναι λάθος. «Μέτρον Άριστον». Σε αυτή την θεμελιώδη ρήση του Αριστοτέλη, στηρίχτηκε, στο site της η Diageo Hellas, για να συμβουλεύσει, παροτρύνει, εκπαιδεύσει και υπενθυμίσει στους fun των προϊόντων της και όχι μόνο, να κάνουν υπεύθυνη χρήση αλκοόλ. Χαζεύοντας το, δεν μπόρεσα να μην θυμηθώ, ότι κάποτε πριν από αρκετά χρόνια, που ήμουν νέος πίστευα, ότι όλα τα ήξερα και ότι ήμουν ικανός ακόμα, και αν είχα πιει δυο ή τρία ποτηράκια αλκοόλ, να μπω στο αυτοκίνητο μου και να οδηγήσω με διαύγεια και ασφάλεια. Αλλά, όπως αποδείχτηκε, μετά από ένα ατύχημα, το οποίο παραλίγο να με στείλει στον άλλο κόσμο, λίγα γνώριζα. Διαβάζοντας λοιπόν, την ιστοσελίδα της Diageo Hellas, δεν μπορώ παρά να σχολιάσω το παράδειγμα της και να το χαρακτηρίσω ως άκρως ορθό και εποικοδομητικό δεδομένου, ότι προσφέρει πρακτικές συμβουλές, σε ένα από τα σύγχρονα φετίχ των νέων και ενηλίκων ανθρώπων στη χώρα μας, αλλά και απανταχού της γης, για να διασκεδάσουν χωρίς υπερβολές. Με σύνθημα, πιες… με μέτρο!


Το προηγούμενο Σάββατο, πήγα μια βόλτα στο Κολωνάκι, για να χαζέψω την κίνηση στα μαγαζιά και τα καφέ. Περνώντας έξω, από ένα γνωστό κατάστημα ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων, κοίταξα μέσα μπας και δω τον ιδιοκτήτη του, τον οποίο γνωρίζω προσωπικά εδώ και πολλά χρόνια. Με είδε, όμως πρώτος αυτός, και έσπευσε να με καλέσει μέσα για να τα πούμε και να πιούμε καφέ. Χάρηκα, για την πρόσκληση του και μπήκα στο κατάστημα κοιτώντας γύρω μου. Πρέπει να ομολογήσω, ότι με έπιασε θλίψη, σκέφτηκα, ότι κάποτε το μαγαζί αυτό, ηταν γεμάτο με κόσμο, ιδιαίτερα το Σάββατο- μεσημέρι. Πίνοντας τον καφέ μου, τον ρώτησα, πως πάει η κατάσταση, μου απάντησε, ότι χειρότερα δεν γίνεται, και αν είχε προνοήσει να μην εγκαταλείψει το επάγγελμα του (ηταν αρχιτέκτονας), πριν από πολλά χρόνια και να επενδύσει σε αυτή την επιχείρηση, ίσως σήμερα, να ηταν πολύ καλύτερα.


Αυτό, παρατηρείται τελευταία σε διάφορα προϊόντα, όπως για παράδειγμα στα κινητά τηλέφωνα, που για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των γυναικών οι κατασκευαστές τους τα βάφουν σε διάφορα χρώματα, με έμφαση το ροζ, και τα οποία μοιάζουν με compact συσκευασίες αντισυλληπτικών χαπιών ή τα γυναικεία sites, τα οποία και αυτά, εστιάζουν σε χρωματικές επιλογές.


Οι τεχνικές βελτίωσης, που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις στον ιδιωτικό τομέα, με αδιαμφισβήτητα συστήματα μετρήσεων για τo επίπεδο εξυπηρέτησης – ικανοποίησης των πελατών τους, αν υιοθετηθούν, από τις διάφορες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα – και δη από αυτές που συναλλάσσονται καθημερινά με τους πολίτες – μπορούν να τις βοηθήσουν στο να βελτιώσουν το επίπεδο εξυπηρέτησής τους προς αυτούς.


Πάντα με προκαλούσε η ιδέα πως μπορεί κανείς να μετατρέψει σε brand, ένα βασικό συστατικό φαγητού ή οποιοδήποτε άλλο αγροτικό προϊόν. Αλλά και πως έχουν καταφέρει ορισμένα, να αναδειχτούν σε premium brands. Για παράδειγμα, έχετε σκεφτεί, γιατί πληρώνουμε περισσότερα για μια μπανάνα, που έχει ένα sticker κολλημένο με το brand name Chiquita? Διότι, το brand name, είναι συνυφασμένο με την γνησιότητα και τα ιδιαίτερα, ποιοτικά χαρακτηριστικά που εμπεριέχονται σε αυτό, δηλαδή την νοστιμιά και την ξεχωριστή του γεύση, που του προσθέτουν αξία και το κάνουν ελκυστικό στους καταναλωτές παγκοσμίως.


Γνωρίζετε, ότι για να παραχθεί ένα βαμβακερό παντελόνι Jean- Levis 501, χρησιμοποιείται η ίδια ποσότητα νερού που απαιτείται για 54 ντους, και παράγεται η ίδια ποσότητα αερίου, με αυτή που εκλύεται όταν οδηγείτε το αυτοκίνητο σας διανύοντας 110 χλμ.; Ούτε η εταιρία Levi Strauss & Co το γνώριζε, μέχρι που πραγματοποίησε μια μελέτη αποτίμησης του περιβαλλοντικού αντίκτυπου που έχουν τα προϊόντα της, η οποία παρουσιάσθηκε στο 4ο ετήσιο συνέδριο για την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, που οργάνωσε το Stanford Graduate School of Business.


Πως αυξάνεται η παραγωγικότητα σε μια χώρα, με δεδομένη την οικονομική ύφεση και τα σκληρά μέτρα που ελήφθησαν και τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να απολύουν μεγαλύτερο ποσοστό εργαζομένων, αλλά σε πολλές περιπτώσεις να μειώνουν και τα ωράρια εργασίας τους;


Κάποτε, ρώτησα ένα συνάδελφο μου αν πρέπει οι επιχειρηματίες να ψεύδονται, μου απάντησε «αν κάποιος δεν γνωρίζει, δοθείσης της ευκαιρίας, πώς να στρεβλώσει την αλήθεια τότε, δεν κάνει για επιχειρηματίας». Αυτό, επαληθεύεται σήμερα, από τις αποκαλύψεις των ΜΜΕ, σχετικά με τις πρακτικές (στρέβλωσης της αλήθειας), που χρησιμοποίησαν ορισμένες επιχειρήσεις στις ΗΠΑ, εις βάρος των επενδυτών - πελατών τους. Κατά τη διαδικασία απολογίας τους στη διερευνητική επιτροπή του Κογκρέσου, όμως, αποκαλύπτεται ο κυνισμός και η έλλειψη αξιών ορισμένων εκ των ηγετών τους, αφού αποκαλύφθηκαν επίσης και τα χρηματικά οφέλη που αποκόμισαν προσωπικά αυτοί και οι μέτοχοι τους, από την εξαπάτηση των επενδυτών - πελατών τους (βλ. Goldman Sachs).


Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman