• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Υπάρχει ψηφιακό χάσμα μεταξύ ευρωπαϊκών και αμερικανικών εταιρειών; Η απάντηση δεν είναι προφανής. Οι ευρωπαϊκές και οι αμερικανικές εταιρείες βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο ψηφιακής ωριμότητας σε όλους σχεδόν τους τομείς. Αλλά αν πιστεύετε ότι οι ΗΠΑ οδηγούν τις εξελίξεις στην ψηφιακή εποχή δεν βλέπετε ολόκληρη την εικόνα.  Εξαρτάται για ποια πλευρά της μιλάμε. Όσον αφορά τη διείσδυση του Διαδικτύου, οι ΗΠΑ έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σύγκριση με την ΕΕ, 88% έναντι 71%. Αλλά μια έρευνα της McKinsey που πήγε σε μεγαλύτερο βάθος δείχνει πως η εικόνα αλλάζει.

Στο απολύτως ανταγωνιστικό σημερινό ψηφιακό περιβάλλον, είναι γεγονός πως οι πωλήσεις προϊόντων αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς. Αλλά για να ξεχωρίσεις από το πλήθος δεν αρκεί η παραδοσιακή προσέγγιση και εξυπηρέτηση του πελάτη. Επιβάλλεται η γρήγορη προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Ποια είναι τα κρίσιμα σημεία που πρέπει να προσέξει κάποιος για να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες στον σύγχρονο ψηφιακό χώρο; Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της McKinsey για να ξεχωρίσει μια ψηφιακή προσφορά, οι εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν τέσσερα βασικά βήματα:

Οι επιχειρήσεις που θέλουν να γίνουν πελατοκεντρικές πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους από τα εργαλεία στους ανθρώπους τους , προκειμένου οι εργαζόμενοι να σκέφτονται σαν τους πελάτες τους. Η πελατοκεντρικότητα είναι πρωτίστως τρόπος σκέψης και στη συνέχεια διαδικασίες και εργαλεία. Καθώς οι πελατοκεντρικές επιχειρήσεις καθιερώνονται όλο και περισσότερο στην παγκόσμια επιχειρηματική αγορά, η έννοια της πελατοκεντρικότητας πρέπει να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί. Η εξέλιξη αυτή θα πρέπει να βασίζεται περισσότερο σε μια σε βάθος, ρεαλιστική και έξυπνη κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών παρά στην ανάπτυξη δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης γενιάς εργαλείων.

Οι νέοι διευθύνοντες σύμβουλοι αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις αρχίζοντας να δημιουργούν την ομάδα διοίκησης και να καθορίζουν τη στρατηγική κατεύθυνση στο σημερινό ευμετάβλητο περιβάλλον. Σε μια προσπάθεια της McKinsey, να βοηθήσει τους νεοδιορισμένους CEOs προσφέροντας κάποιες οδηγίες, εξετάστηκαν οι εμπειρίες των εξαιρετικών διευθυνόντων συμβούλων, εκείνων που θεωρούνται κορυφαίοι στο σύνολο των 600 περίπου ηγετικών διευθυντικών στελεχών, στις εταιρείες του S&P 500, κατά τη δεκαετία 2004 και 2014.

Ο μέσος χρήστης του Facebook ξοδεύει καθημερινά σχεδόν μία ώρα στο site, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο πέρυσι. Μια νέα έρευνα της Deloitte διαπίστωσε ότι για πολλούς χρήστες του smartphone, ο έλεγχος των εφαρμογών social media είναι το πρώτο πράγμα που κάνουν το πρωί - συχνά πριν ακόμη σηκωθούν από το κρεβάτι. Φυσικά, η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι ένα υγιές και απαραίτητο στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης. Χιλιάδες μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ευημερούν όταν έχουν ισχυρές, θετικές σχέσεις με άλλους ανθρώπους.

Οι περισσότεροι δεν θέλουμε να μας λένε όχι. Το θεωρούμε σαν απόρριψη των ιδεών αλλά και του εαυτού μας. Σαν σημάδι ότι τα έργα και η καριέρα μας δεν αξιολογούνται θετικά και βρίσκονται σε στασιμότητα. Ωστόσο, το «όχι» των ανωτέρων μας μπορεί να μας ωθήσει προς τους στόχους μας.

Το λιανικό εμπόριο υφίσταται τεράστιες ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω της αύξησης των online αγορών και της εμφάνισης των εταιρειών που ασχολούνται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε αυτό βοήθησαν και οι τιτάνες της σχετικής αγοράς, όπως η Amazon και η Alibaba: Εταιρείες που έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και την ψηφιακή ικανότητα ώστε να προσαρμόζονται γρήγορα στις ταχύτατες αλλαγές της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Ο ρυθμός της προόδου είναι ταχύς, όπως δείχνουν όλες οι έρευνες και η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή θα συνεχίσει να έχει αυξανόμενο αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο.

 Για άλλη μια φορά, έρχονται τα στοιχεία της  ΕΛΣΤΑΤ, που δείχνουν ότι το λάδι και ένα μεγάλο ποσοστό βασικών ειδών διατροφής, να αποδείξουν ότι σε αυτή τη χώρα ότι ανεβαίνει δεν κατεβαίνει. Δεν φτάνει  η απίστευτη, φοροεπιδρομή, έχουμε και ορισμένες πολυεθνικές και μεγάλους ομίλους διάθεσης και πώλησης προϊόντων που δεν ιδρώνει το αυτί τους. 

Η ταχεία ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων αγορών προσφέρει νέα ώθηση στις επιχειρήσεις, ώστε να αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση στην παγκόσμια αγορά και μεγαλύτερη εμβέλεια. Η εμπειρία σε βάθος των άλλων διεθνών αγορών, βοηθά πολλές επιχειρήσεις να γνωρίζουν τα δυνητικά οφέλη της παγκοσμιοποίησης, όπως η πρόσβασή τους σε νέες αγορές, η ανεύρεση ταλέντων και οι οικονομίες κλίμακας, καθώς και μια σειρά από κινδύνους, όπως η πολυπλοκότητα, οι πολιτισμικές συγκρούσεις και οι έντονες αντιδράσεις από τους τοπικούς ανταγωνιστές.

Πώς μπορεί μια εταιρεία να αυξήσει το επίπεδο δεξιοτήτων που διαθέτει -και ειδικότερα, πώς μπορεί να αυξήσει το ποσοστό απασχόλησης κορυφαίων ταλέντων;

Για να αυξήσουν την απόδοση των εργαζομένων τους, οι εργοδότες συνήθως επενδύουν σε μια σειρά από οικονομικές ανταμοιβές και κίνητρα για την εκπαίδευση και την κατάρτιση τους. Αυτές οι παραδοσιακές προσεγγίσεις αναπτύσσουν τις δεξιότητες των εργαζομένων και εμπλουτίζουν την εργασιακή τους εμπειρία. Αλλά οι ειδικοί ανακάλυψαν ένα εκπληκτικά απλό τρόπο για την αύξηση της παραγωγικότητας, ο οποίος έχει χαμηλό κόστος και άμεση επίδραση: καλύτερη διάταξη των θέσεων εργασίας στα γραφεία.

Μέχρι να περάσουμε στον 21ο αιώνα, περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής παγκόσμιας κατανάλωσης οφειλόταν στην αύξηση του πληθυσμού. Αλλά μεταξύ 2015 με2030, τα 3/4της παγκόσμιας αύξησης της κατανάλωσης θα οφείλονται σε άτομα που ξοδεύουν περισσότερα. Αυτή η μεταβολή έχει σοβαρές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις.

Σε όλους μας αρέσει να διαβάζουμε άρθρα με συμβουλές επιτυχίας. Είναι διασκεδαστικά, ευκολοδιάβαστα και τα μοιράζεσαι εύκολα, πράγμα που ίσως εξηγεί γιατί υπάρχουν τόσα πολλά που περιλαμβάνουν καταλόγους για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε προκειμένου να είμαστε επιτυχημένοι μάνατζερ, επιχειρηματίες ή οτιδήποτε άλλο. Και οι συμβουλές που δίνουν, συχνά ακούγονται λογικές: Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ για παράδειγμα, δημοσίευσε μια λίστα, σε συνεργασία με το Business Insider, με 14 πράγματα που κάνουν οι επιτυχημένοι άνθρωποι πριν από το πρωινό τους. Περιλαμβάνει συμβουλές του τύπου, να πίνετε νερό και να στρώνετε το κρεβάτι σας. Μια άλλη λίστα, που δημοσίευσε το περιοδικό Forbes, ισχυρίζεται ότι κάθε επιτυχημένος άνθρωπος μοιράζεται αυτό το μυστικό: Ξέρει πότε πρέπει να μείνει και πότε πρέπει να φύγει. Το Entrepreneur, συμβουλεύει τους αναγνώστες του να σταματήσουν να βλέπουν τα προβλήματα και να αρχίσουν να βλέπουν τις ευκαιρίες! Ενώ το Inc., ενθαρρύνει τους αναγνώστες να σταματήσουν να αναζητούν την αποδοχή των άλλων και να επικεντρωθούν στην αντιμετώπιση των αδυναμιών τους.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman