• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Εσείς γνωρίζατε, ότι γενικά, το σημερινό, ελληνικό τηλεοπτικό προϊόν παράγει πολιτισμό; Αν οι άνθρωποι της τηλεόρασης, που έκαναν αυτή τη δήλωση την προηγούμενη εβδομάδα, κατά την αναγγελία των ετήσιων τηλεοπτικών βραβείων, την πιστεύουν, τότε ο πολιτισμός που παράγεται μέσω ορισμένων, μεσημεριανών και απογευματινών, τηλεοπτικών προϊόντων, υπερβαίνει τη δυνατότητα της προσωπικής μου αντίληψης. Αλλά και όσων έχουν την ίδια αδυναμία με μένα, οι οποίοι ελπίζω πως αποτελούν την πλειοψηφία, παρά τις περί αντιθέτου προσπάθειες της πλειοψηφίας των εκπομπών της σύγχρονης ελληνικής τηλεόρασης.


Σήμερα, οι περισσότερες εφημερίδες, για να αντιμετωπίσουν την κρίση, μειώνουν τα κόστη σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας τους. Αν και η πρακτική αυτή, φαίνεται, σαν η «ενδεδειγμένη» λύση αντιμετώπισης της κρίσης, ωστόσο, το αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα που επιφέρει σ’ αυτές, κάθε άλλο παρά θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί. Συγκεκριμένα, έρευνα που διεξήγαγε το RJI (Reynolds Journalism Institute) του πανεπιστημίου του Μιζούρι των ΗΠΑ, έδειξε, ότι τα τρία τέταρτα όλων των εφημερίδων, μείωσαν τις δαπάνες των newsrooms κατά 10 τοις εκατό. Οι συντάκτες της έρευνας, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η μείωση του κόστους στα τμήματα ειδήσεων, διανομής και διαφήμισης, επηρέασε αρνητικά το σύνολο των εσόδων – κερδών τους. Η ανάλυση βασίστηκε στις πληροφορίες του Inland Press Association, από 327 εφημερίδες με κάτω από 85.000 ημερήσια κυκλοφορία κατά το 2009.


Η παγκόσμια αγορά, των φυσικών προϊόντων προσωπικής περιποίησης, αναπτύσσεται, εν μέσω κρίσης, και κερδίζει έδαφος στις διεθνείς αγορές. Ωθούμενη, από την αυξανομένη ενημέρωση των καταναλωτών, τις καλύτερες πρώτες ύλες και τη διευρυμένη διαθεσιμότητα όλο και περισσοτέρων προσιτών προϊόντων, επιδεικνύει διψήφια αύξηση για το 2009. Η αύξηση αυτή στηρίζεται στο πρότυπο μιας δυναμικής ανάπτυξης, στην οποία οι marketers των φυσικών προϊόντων προσωπικής περιποίησης προσβλέπουν, στο να κυριαρχήσουν στις αυξανόμενες ευκαιρίες, που προσφέρουν οι αγορές διεθνώς, εκμεταλλευόμενοι αυτόν τον ελκυστικό κλάδο.


Η τεχνολογία, που απαιτείται για τη σύνδεση των κινητών τηλεφώνων με τις οικονομικές υπηρεσίες που προσφέρουν οι τράπεζες, υπάρχει εδώ και καιρό. Αλλά το ενδιαφέρον για χρήση της τεχνολογίας ώστε να προσεγγισθούν αυτοί οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν τις τραπεζικές υπηρεσίες αναπτύσσεται τελευταία. Στο αυθεντικό μοντέλο, τα κινητά τηλέφωνα, λειτουργούσαν σαν συσκευές πληρωμής και πληροφόρησης για τους ανθρώπους που είχαν τραπεζικούς λογαριασμούς. Σήμερα, μια νέα στρατηγική μετατόπιση στοχεύει στους μη έχοντες τραπεζικούς λογαριασμούς (τους unbanked), και στο να τους προσφέρει ένα σύνολο οικονομικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των καταθέσεων και της πίστωσης.


Η αλλαγή ονομασίας ενός brand, έχει καταστροφικές συνέπειες στην αγορά, πόσο μάλλον η αλλαγή ονόματος ενός πολιτικού κόμματος στο πολιτικό τοπίο μιας χώρας. Ένας από τους απεχθείς αλλά και προκλητικούς  πονοκεφάλους για ένα επικοινωνιολόγο/marketer, είναι να σκεφτεί ο πελάτης του να του αναθέσει την αλλαγή ονομασίας ενός προϊόντος ή ενός οργανισμού ή στην προκειμένη περίπτωση ενός κόμματος.

Η φιλοδοξία, η ικανότητα, η αποφασιστικότητα και η επινοητικότητα, δεν έχουν σχέση με τις ετικέτες των φύλων. Γεγονός, το οποίο φαίνεται, όσο η παγκόσμια οικονομία μετατοπίζει το κέντρο βάρους της από τη σωματική δύναμη στη δύναμη του μυαλού. Οι γυναίκες εργαζόμενες συμμετέχουν, σε αυξανόμενο αριθμό, σε όλο και υψηλότερες βαθμίδες στην ιεραρχία των επιχειρήσεων. Οι γυναίκες σήμερα αποτελούν περίπου το μισό εργατικό δυναμικό των ΗΠΑ.


Ανεξάρτητα, από τον μεγάλο αριθμό των γυναικών που εισέρχονται στην αγορά εργασίας, πολλοί οργανισμοί εξακολουθούν να μην είναι πεπεισμένοι για τη θετική επίδραση της ισότητας των φύλων στην επιχείρηση. Η έρευνα της Bain, σε συνεργασία με το Harvard Business Review, (στην οποία αναφερθήκαμε σε προηγούμενο άρθρο) αποκαλύπτει, ότι ενώ οι περισσότεροι άνδρες και γυναίκες συμφωνούν ότι η ισότητα μεταξύ των φύλων είναι επιθυμητός στόχος, ωστόσο, οι γνώμες των δύο φύλων διαφέρουν όταν οι ερωτήσεις εστιάζονται, στο πόσο σημαντική είναι για τους οργανισμούς τους αυτή η ισότητα.


Η απόφαση της Google να σταματήσει την λειτουργία της στην Κίνα, ήταν αποτέλεσμα της λογοκρισίας της τελευταίας στο περιεχόμενο του γίγαντα της δικτυακής αναζήτησης. Βάζοντας έτσι, τέλος στο παιχνίδι μεταξύ Πεκίνου και Google και τις εικασίες, στο κατά πόσο η τελευταία, θα αποσυρθεί ολοκληρωτικά από τη μονομαχία της με την ηγεσία της Κίνας ή όχι.


Η τράπεζα Eurobank, καινοτομεί στο χώρο των δικτυακών (online),τραπεζικών προϊόντων. Μέσω μιας σύγχρονης - ζωντανής (live) σύνδεσης με την τράπεζα, μπορείτε να αποκτήσετε σε δέκα λεπτά, ένα πολλαπλών χρήσεων, πρωτοποριακό  λογαριασμό.


Στο παρελθόν, και ιδιαίτερα κατά την τελευταία δεκαετία, οι επιχειρήσεις επαινούντο για τις ιδέες τους. Οι ειδικοί εξυμνούσαν τη δύναμη του brainstorming και τις τεχνικές παραγωγής ιδεών. Οι άνθρωποι των επιχειρήσεων προσπαθούσαν να βελτιώσουν τη δημιουργική τους ικανότητα και συμπεριφορά. Και το 2009, ανακηρύχθηκε Έτος Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, από την Ευρωπαϊκή Ένωση.


Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πόσους διαφορετικούς ήχους ακούμε κατά τη διάρκεια της ημέρας; χιλιάδες. Ορισμένοι από αυτούς, μας εκνευρίζουν, όπως ο ήχος που κάνει η εξάτμιση μιας μοτοσυκλέτας ή ενός αυτοκινήτου ή οι φωνές ενός ζευγαριού που τσακώνεται. Άλλοι μας κάνουν και λυπόμαστε, όπως το απελπισμένο γάβγισμα ενός εγκαταλελειμμένου σκύλου, που απορεί και δεν καταλαβαίνει, πως από τη μια στιγμή στην άλλη, βρέθηκε, από τη ζεστή αγκαλιά του ασυνείδητου πρώην ιδιοκτήτη του, στο δρόμο. 

Είναι πλέον αποδεδειγμένο, ότι στη χώρα μας υπάρχει μια τεράστια δυσαναλογία, ζήτησης, δηλαδή αγοραστικής δυνατότητας των καταναλωτών και προσφοράς προϊόντων/ υπηρεσιών, τόσο στα βασικά αγαθά και άλλα προϊόντα, όσο και στην αγορά των ακίνητων.


Οι άνθρωποι των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (mass media), ξεχνούν, ότι πελάτες τους είναι οι αναγνώστες, οι τηλεθεατές και γενικότερα το κοινό που τους παρακολουθεί. Όσοι εργάζονται στα ΜΜΕ, φαίνεται να πιστεύουν πως οι αναγνώστες, τηλεθεατές και χρήστες των Μέσων είναι προϊόντα που σερβίρουν στους πραγματικούς πελάτες τους, δηλ. τους διαφημιστές. Οπότε, χρόνια τώρα, αυτό που αποκαλούμε customer experience, για τους ανθρώπους των μέσων σημαίνει, να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για τους διαφημιστές, ανεξάρτητα αν αυτό ισχύει και για τους αναγνώστες, τηλεθεατές, χρήστες κλπ.


Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman