• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Εδώ και αρκετές δεκαετίες, η παραδοχή πως οι άνδρες αποτελούν τον πυρήνα της οικονομικής τροφοδότησης των νοικοκυριών, έχει ξεπεραστεί. Οι γυναίκες παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της νέας πραγματικότητας, που τις θέτει όχι μόνο στο ίδιο επίπεδο στην αγορά εργασίας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Ωστόσο, το γεγονός αυτό φαίνεται πως δεν έχει γίνει αντιληπτό από τους μάνατζερ στον επιχειρηματικό κόσμο.


Με την έξοδό μας από την προηγούμενη δεκαετία και την είσοδό μας στη νέα, δυσκολεύεται κανείς να διακρίνει ποια ήταν τα θετικά σημεία αυτών των δέκα ετών που αφήσαμε πίσω μας. Ενώ, αν ανατρέξουμε αντίστοιχα στο δεύτερο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα, υπάρχουν τόσα θετικά να θυμηθούμε, που είναι μάλλον βέβαιο πως θα υπερτερούν των αρνητικών.


Όταν πηγαίνετε στον πελάτη και τον ενθαρρύνετε να σας μιλήσει, πρέπει να μιλήσετε εσείς μόνο μέχρι να σπάσετε τον πάγο, να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του και να αισθανθεί άνετα μαζί σας. Μετά, κάνετε τις ερωτήσεις σας και τον υπόλοιπο χρόνο ακούστε, ιδανικά, παρακολουθείστε –αν είναι σπίτι του, πως προσεγγίζει τις δουλειές του σπιτιού, με ποια «ιεροτελεστία»,- αν είναι στο γραφείο ή οπουδήποτε αλλού, πως προσεγγίζει τις εργασίες του και με πιο τρόπο τις διεκπεραιώνει- και τέλος, τι αποκαλύπτει ο τρόπος που μιλάει και πως εκφράζεται για οτιδήποτε;
Μέρος 1ο: Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου μου με τίτλο «πόσο καλά γνωρίζετε τον πελάτη σας», και με αφορμή την αντίδραση -λόγω της οικονομικής κρίσης και των παρενεργειών που δημιουργεί στο εργασιακό περιβάλλον- με αποτέλεσμα την απώλεια των πελατών μιας επιχείρησης, δράττομαι της ευκαιρίας, για να σας μεταφέρω τις μεθόδους που ακολουθούνται από τις περισσότερες επιχειρήσεις οι οποίες ενδιαφέρονται να αναγνωρίσουν και να μάθουν τι κάνουν στραβά και τι όχι. Ίσως, με τις μεθόδους αυτές βοηθηθούν οι επιχειρήσεις που δεν γνωρίζουν ή δεν ακλουθούν αυτή την τακτική για διάφορους λόγους.
Ο Chris Daffy, στο βιβλίο του “Once a Customer, Always a Customer’’ περιγράφει τρόπους και δίνει ιδέες, με επίκεντρο τον πελάτη, σε επιχειρήσεις και ανθρώπους που θέλουν να παραδώσουν εξαιρετικές υπηρεσίες προς αυτόν, έτσι ώστε να γίνει ένας πιστός και «μόνιμος» πελάτης.
Μπορεί. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει κάνει τη ζωή των ανθρώπων πολύ πιο εύκολη σε πολλά επίπεδα, είτε αυτά είναι επαγγελματικά, εκπαιδευτικά, είτε είναι ενημέρωσης πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Ωστόσο, η τελευταία ανακάλυψη, του ηλεκτρονικού βιβλίου, ίσως στερήσει από τους λάτρεις του λογοτεχνικού, επιστημονικού και όλων των ειδών βιβλίου, τη μαγεία που τους προσφέρει.
Παραφράζοντας το περίφημο ρητό του Ηράκλειτου, θέλω να προσεγγίσω τους παράγοντες και τις γκρίζες ζώνες που διαμορφώνουν τον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα, της πωλησης και διάθεσης ειδών διατροφής στη χώρα μας.
Πριν μερικά χρόνια όταν ανακοίνωσαν την συνεργασία τους οι δυο εταιρίες, ο Mr. Brand genius, Martin Lindstrom, αναρωτιόταν: τι κοινό έχουν αυτά τα δυο brand μεταξύ τους; Και όμως, πολλά! Η μεν Nestle,στόχο έχει- να παράγει θρεπτικά - ποιοτικά προϊόντα για βρώση με έμφαση την βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης του σώματος και της επιδερμίδας της γυναίκας γενικότερα.
Η αλήθεια είναι ότι, όταν πρωτοείδα τη νέα εταιρική διαφήμιση της cosmote στην τηλεόραση, πριν ακόμα φτάσει στο τέλος της, είπα στον εαυτό μου, ουαου, τι καταπληκτική παραγωγή είναι αυτή; Μου θύμισε λίγο την εξαιρετική ταινία φαντασίας «το πέμπτο στοιχείο», με τον Bruce Willis, μέχρι που έφτασε στο τέλος και εμφανίστηκε το εταιρικό μήνυμα «ο κόσμος μας, εσύ».
Παλιά, την εποχή που η υψηλή τεχνολογία αποτελούσε σενάριο επιστημονικής φαντασίας για τον απλό κόσμο, για άλλους ήταν σκοπός ζωής.
Ποιους ωφελούν τελικά; Πάντα αναρωτιόμουν σε τι ωφελούν όλα αυτά τα συνέδρια με προσκεκλημένους μεγάλες προσωπικότητες «γκουρού» από το διεθνή χώρο του μάρκετινγκ. Αυτό που με απασχολεί, ήταν, και είναι, πως ορισμένοιοργανισμοί εκτιμούν ότι καλώντας προσωπικότητες από άλλες χώρες, και κυρίως από χώρες όπως τις Ηνωμένες Πολιτείες Της Αμερικής, ή της Αγγλίας, χωρίς γνώση των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής αγοράς, έχουν τις λύσεις η τις στρατηγικές εφαρμογές βελτίωσης, και αποτελεσματικής προσέγγισης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Διάβασα τις προάλλες, για την εκστρατεία καθαρισμού επιλεγμένων ακτών, πάρκων, αλσυλλίων και πλατειών, της καπνοβιομηχανίας ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ από τα αποτσίγαρα, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει τους καταναλωτές για την σημασία της αποφυγής απόρριψης των τσιγάρων σ' αυτούς τους χώρους. Προσπάθεια αξιέπαινη και παράδειγμα προς μίμηση και για τις άλλες καπνοβιομηχανίες.
Στο σύγχρονο περιβάλλον πωλήσεων η αύξηση της παραγωγικότητας στηρίζεται στην καλύτερη οργάνωση και επιστημονική προσέγγιση της αγοράς και στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη και καλύτερη χρήση της τεχνολογίας. Αρκούν όμως μόνο αυτά, ή απαιτείται και κάποιο προσωπικό ταλέντο του πωλητή; Αραγε έχει ξεπεραστεί η εποχή του πωλητή «σταρ» και χαρισματικού ηγέτη;
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman