• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Μπορεί να είστε ένας εξαιρετικός σεφ, αλλά αν είστε παράλληλα και ιδιοκτήτης εστιατορίου αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είστε και καλός μάνατζερ. Επειδή είναι συχνό το φαινόμενο οι πελάτες, ακόμα και των κορυφαίων εστιατορίων, να δυσαρεστούνται με κάτι, οτιδήποτε και αν είναι αυτό, ο τρόπος που θα τους χειριστείτε θα καθορίσει το αν θα φύγουν ικανοποιημένοι ή αρκετά θυμωμένοι. Γεγονός που, όπως είναι φυσικό, θα επηρεάσει τους φίλους και την οικογένειά τους. Και αυτό είναι ολέθριο για την προσωπική σας φήμη και, το κυριότερο, για την επιχείρησή σας. Ακολουθήστε λοιπόν αυτές τις συμβουλές, για να είναι οι πελάτες σας ευτυχείς.

Οι προσπάθειες κάθε εταιρείας για να διαμορφώσει εμπειρίες με βάση το σχεδιασμό αναπτύσσονται διαφορετικά. Ωστόσο, μπορούμε να αντλήσουμε διδάγματα – και διάφορες αρχές για τη διαμόρφωση μιας σχεδιασμένης εμπειρίας του πελάτη- από τις προσπάθειες αυτές, που θα βοηθήσουν και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Αφού, λοιπόν, οι εταιρείες στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις στρατηγικές σχεδιασμού, μια εξαιρετική μελέτη της McKinsey μας εξηγεί πόσο χρήσιμο είναι να λάβουμε υπόψη μας κάποιες αρχές, για να οδηγήσουμε αυτές τις προσπάθειες στην επιτυχία.

Ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών αναγνωρίζει πλέον τα οφέλη της πελατοκεντρικής στρατηγικής. Δηλαδή, υψηλότερα έσοδα, χαμηλότερο κόστος και ισχυρότερη εμπιστοσύνη/πιστότητα των εργαζομένων και των πελατών. Ωστόσο, στην προσπάθεια βελτίωσης των άμεσων αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες και μετασχηματισμού του ταξιδιού τους, πολλές επιχειρήσεις παραβλέπουν την ανάγκη συμμετοχής ολόκληρου του οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών υποστήριξης, που θα οδηγήσει σε έναν πελατοκεντρικό μετασχηματισμό.

Τα πλαστικά είναι η κινητήριος δύναμη της σύγχρονης οικονομίας. Η χρήση τους έχει βοηθήσει τη βιομηχανική ανάπτυξη τα τελευταία 50 χρόνια, με την παγκόσμια παραγωγή τους να αυξάνεται ραγδαία από 15 εκατ. τόνους το 1964 σε 311 εκατ. το 2014. Εάν τα πράγματα συνεχίσουν έτσι, η παραγωγή τους θα διπλασιαστεί ξεπερνώντας τα 600 εκατ. τόνους τα επόμενα 20 χρόνια. Ωστόσο, το όφελος αυτό έχει ένα σημαντικό κόστος. Ειδικά οι πλαστικές συσκευασίες αποτελούν την πεμπτουσία των προϊόντων μίας χρήσης: αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο του συνολικού όγκου πλαστικών, και περίπου το 95% της αξίας των υλικών των πλαστικών συσκευασιών (αξίας περίπου 80 με 210 δισ. δολάρια ετησίως) χάνεται από την οικονομία. Και ενώ η προβλεπόμενη ωφέλιμη διάρκεια ζωής τους είναι συνήθως μικρότερη από ένα έτος, το υλικό αυτό ζει για αιώνες.

Ψάχνετε για δουλειά, θέλετε να αλλάξετε θέση εργασίας, τομέα ή ακόμα και χώρα; Καλό είναι να γνωρίζετε για ποιες θέσεις υπάρχει ζήτηση.

Υπάρχει ψηφιακό χάσμα μεταξύ ευρωπαϊκών και αμερικανικών εταιρειών; Η απάντηση δεν είναι προφανής. Οι ευρωπαϊκές και οι αμερικανικές εταιρείες βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο ψηφιακής ωριμότητας σε όλους σχεδόν τους τομείς. Αλλά αν πιστεύετε ότι οι ΗΠΑ οδηγούν τις εξελίξεις στην ψηφιακή εποχή δεν βλέπετε ολόκληρη την εικόνα.  Εξαρτάται για ποια πλευρά της μιλάμε. Όσον αφορά τη διείσδυση του Διαδικτύου, οι ΗΠΑ έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά σε σύγκριση με την ΕΕ, 88% έναντι 71%. Αλλά μια έρευνα της McKinsey που πήγε σε μεγαλύτερο βάθος δείχνει πως η εικόνα αλλάζει.

Στο απολύτως ανταγωνιστικό σημερινό ψηφιακό περιβάλλον, είναι γεγονός πως οι πωλήσεις προϊόντων αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς. Αλλά για να ξεχωρίσεις από το πλήθος δεν αρκεί η παραδοσιακή προσέγγιση και εξυπηρέτηση του πελάτη. Επιβάλλεται η γρήγορη προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Ποια είναι τα κρίσιμα σημεία που πρέπει να προσέξει κάποιος για να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες στον σύγχρονο ψηφιακό χώρο; Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της McKinsey για να ξεχωρίσει μια ψηφιακή προσφορά, οι εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν τέσσερα βασικά βήματα:

Οι επιχειρήσεις που θέλουν να γίνουν πελατοκεντρικές πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους από τα εργαλεία στους ανθρώπους τους , προκειμένου οι εργαζόμενοι να σκέφτονται σαν τους πελάτες τους. Η πελατοκεντρικότητα είναι πρωτίστως τρόπος σκέψης και στη συνέχεια διαδικασίες και εργαλεία. Καθώς οι πελατοκεντρικές επιχειρήσεις καθιερώνονται όλο και περισσότερο στην παγκόσμια επιχειρηματική αγορά, η έννοια της πελατοκεντρικότητας πρέπει να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί. Η εξέλιξη αυτή θα πρέπει να βασίζεται περισσότερο σε μια σε βάθος, ρεαλιστική και έξυπνη κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών παρά στην ανάπτυξη δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης γενιάς εργαλείων.

Οι νέοι διευθύνοντες σύμβουλοι αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις αρχίζοντας να δημιουργούν την ομάδα διοίκησης και να καθορίζουν τη στρατηγική κατεύθυνση στο σημερινό ευμετάβλητο περιβάλλον. Σε μια προσπάθεια της McKinsey, να βοηθήσει τους νεοδιορισμένους CEOs προσφέροντας κάποιες οδηγίες, εξετάστηκαν οι εμπειρίες των εξαιρετικών διευθυνόντων συμβούλων, εκείνων που θεωρούνται κορυφαίοι στο σύνολο των 600 περίπου ηγετικών διευθυντικών στελεχών, στις εταιρείες του S&P 500, κατά τη δεκαετία 2004 και 2014.

Ο μέσος χρήστης του Facebook ξοδεύει καθημερινά σχεδόν μία ώρα στο site, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο πέρυσι. Μια νέα έρευνα της Deloitte διαπίστωσε ότι για πολλούς χρήστες του smartphone, ο έλεγχος των εφαρμογών social media είναι το πρώτο πράγμα που κάνουν το πρωί - συχνά πριν ακόμη σηκωθούν από το κρεβάτι. Φυσικά, η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι ένα υγιές και απαραίτητο στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης. Χιλιάδες μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ευημερούν όταν έχουν ισχυρές, θετικές σχέσεις με άλλους ανθρώπους.

Το λιανικό εμπόριο υφίσταται τεράστιες ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω της αύξησης των online αγορών και της εμφάνισης των εταιρειών που ασχολούνται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε αυτό βοήθησαν και οι τιτάνες της σχετικής αγοράς, όπως η Amazon και η Alibaba: Εταιρείες που έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και την ψηφιακή ικανότητα ώστε να προσαρμόζονται γρήγορα στις ταχύτατες αλλαγές της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Ο ρυθμός της προόδου είναι ταχύς, όπως δείχνουν όλες οι έρευνες και η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή θα συνεχίσει να έχει αυξανόμενο αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο.

 Για άλλη μια φορά, έρχονται τα στοιχεία της  ΕΛΣΤΑΤ, που δείχνουν ότι το λάδι και ένα μεγάλο ποσοστό βασικών ειδών διατροφής, να αποδείξουν ότι σε αυτή τη χώρα ότι ανεβαίνει δεν κατεβαίνει. Δεν φτάνει  η απίστευτη, φοροεπιδρομή, έχουμε και ορισμένες πολυεθνικές και μεγάλους ομίλους διάθεσης και πώλησης προϊόντων που δεν ιδρώνει το αυτί τους. 

Η ταχεία ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων αγορών προσφέρει νέα ώθηση στις επιχειρήσεις, ώστε να αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση στην παγκόσμια αγορά και μεγαλύτερη εμβέλεια. Η εμπειρία σε βάθος των άλλων διεθνών αγορών, βοηθά πολλές επιχειρήσεις να γνωρίζουν τα δυνητικά οφέλη της παγκοσμιοποίησης, όπως η πρόσβασή τους σε νέες αγορές, η ανεύρεση ταλέντων και οι οικονομίες κλίμακας, καθώς και μια σειρά από κινδύνους, όπως η πολυπλοκότητα, οι πολιτισμικές συγκρούσεις και οι έντονες αντιδράσεις από τους τοπικούς ανταγωνιστές.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman