• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Όσο επικίνδυνα παράνομη και ζημιογόνα για την κοινωνία και το κράτος είναι η μη έκδοση αποδείξεων, από ορισμένες επιχειρήσεις εστίασης και από ορισμένους ελεύθερους επαγγελματίες, άλλο τόσο  παράνομη, αλλά και ανήθικη, είναι η ανασφάλιστη εργασία, διότι αφορά την εκμετάλλευση ανθρώπων.

Αν θέλει η κυβέρνηση να βοηθήσει έτσι ώστε να αξιοποιηθεί η νέα γενιά επιστημονικών ταλέντων, θα μπορούσε να προβλέψει φορολογικές απαλλαγές και κίνητρα για τις επιχειρήσεις που επενδύουν στην έρευνα και ανάπτυξη. Έτσι, θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα η συμβολή μεγάλων οργανισμών και επιχειρήσεων στην οικοδόμηση εργαστηρίων, με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, πανεπιστημίων και πολυτεχνικών σχολών, που θα παρείχαν πραγματικές ευκαιρίες στα λαμπρά ελληνικά ταλέντα που φοιτούν σε αυτά.

Ποια στρατηγική αποδίδει περισσότερο για τις επιχειρήσεις; Η μακροπρόθεσμη ή η βραχυπρόθεσμη; Πρέπει να ενδιαφέρονται για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας ή είναι καλύτερα να επικεντρώνουν την προσοχή τους στα αποτελέσματα του τριμήνου, του εξαμήνου, του εννεαμήνου ή τα ετήσια, ειδικά αν είναι εισηγμένες στη χρηματιστηριακή αγορά; 

Πόλεμος τιμών έχει ξεσπάσει στις αγορές καταναλωτικών αγαθών σε όλο τον κόσμο. Οι έμποροι λιανικής πώλησης, όπως η Αldi και η Walmart, χρησιμοποιούν τις τιμές για να τοποθετηθούν απέναντι στους παραδοσιακούς ανταγωνιστές τους στις αγορές, τσιμπώντας τα περιθώρια κέρδους συνολικά. Οι διαχειριστές χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων επιδίδονται σε πόλεμο προσπαθώντας να ξεπεράσει ο ένας τον άλλον στον ανταγωνισμό των τιμών στα διαπραγματεύσιμα αμοιβαία κεφάλαια, σε μια προσπάθεια να κερδίσουν μερίδιο αγοράς. Σημαντικές τηλεπικοινωνιακές αμερικανικές εταιρείες, ανταγωνίζονται σήμερα στο πεδίο των τιμών προσπαθώντας να κερδίσουν νέους πελάτες. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τις ευρωπαϊκές εταιρείες του χώρου. Και οι αεροπορικές εταιρείες ετοιμάζονται για πόλεμο τιμών στις υπερατλαντικές πτήσεις ενόσω κάποιες άλλες χαμηλού κόστους μεταφορικές σχεδιάζουν την ανάπτυξη των υπηρεσιών τους μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

Το τρίτο μέρος της τριλογίας, που είναι βασισμένη σε πρόσφατη μελέτη της McKinsey,

ασχολείται με τη διαφάνεια στη δημιουργική εργασία.

Σε πολλές περιπτώσεις, όπως η εργασία σε μια εξέδρα άντλησης πετρελαίου όπου η ασφάλεια έρχεται πρώτη, το να γίνονται τα πάντα ορατά στους άλλους είναι θετικό. Αλλά σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να έχει μειονεκτήματα. Ιδιαίτερα κάποιες δημιουργικές εργασίες, δεν επωφελούνται από τα υψηλά επίπεδα διαφάνειας. Πράγματι, η στενή παρακολούθηση της διαδικασίας ανάπτυξης ενός δημιουργικού προϊόντος είναι επιζήμια, επειδή το δημιουργικό άτομο μπορεί να αυτο-λογοκρίνει μερικές από τις καλύτερες ιδέες του, υπό  το φόβο ότι θα παρεξηγηθεί ή θα επικριθεί. Για παράδειγμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι σε ένα εργοστάσιο κινητών τηλεφώνων, έκαναν την πιο παραγωγική και δημιουργική εργασία τους όταν δεν τους παρατηρούσε κανείς, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι βελτιώσεις στην απόδοση μπορεί μερικές φορές να επιτευχθούν, με τη δημιουργία «ζωνών προστασίας της ιδιωτικότητας».

Με τη διαφάνεια στις επιχειρήσεις ασχολείται και το παρόν άρθρο. Το δεύτερο μέρος της τριλογίας, που είναι βασισμένη σε πρόσφατη μελέτη της McKinsey, αφορά στους εργαζόμενους.

 

Οι αμοιβές των εργαζομένων είναι μια δεύτερη και άκρως αμφιλεγόμενη διάσταση της διαφάνειας. Περίπου το 1/3 των αμερικανικών εταιρειών έχουν υπογράψει τις αποκαλούμενες “no disclosure” συμβάσεις, που απαγορεύουν ρητά στους εργαζόμενους να συζητούν τις αμοιβές τους με τους συναδέλφους τους. Για τους περισσότερους, η αμοιβή είναι αυστηρά προσωπικό θέμα μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου. Αλλά τα τελευταία χρόνια μια σειρά από επιχειρήσεις πειραματίζονται με τη ριζοσπαστική διαφάνεια των αμοιβών, ακόμη και μεγάλες επιχειρήσεις. Η αλλαγή αυτή θα λέγαμε ότι οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην επιθυμία των επιχειρήσεων αυτών να αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους ως ενήλικες, να αυξήσουν την εμπιστοσύνη τους και να τονώσουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό.

Από σήμερα ξεκινάμε τη δημοσίευση μια τριλογίας για την πολυσυζητημένη διαφάνεια στις επιχειρήσεις. Η πρώτη αφορά στις καθημερινές επιχειρηματικές δραστηριότητες. Η τριλογία αυτή είναι βασισμένη σε πρόσφατη μελέτη της McKinsey.

Σε πολλά μέτωπα παρατηρείται μια αδιάκοπη παρέλαση από νέες τεχνολογίες. Σχεδόν κάθε εξέλιξη θεωρείται ως μια σημαντική ανακάλυψη, και ο κατάλογος των «επόμενων μεγάλων πραγμάτων» μεγαλώνει όλο και περισσότερο. Δεν πρόκειται βέβαια να αλλάξουν το επιχειρηματικό ή κοινωνικό τοπίο όλες οι αναδυόμενες τεχνολογίες αλλά μερικές πραγματικά έχουν την δυνατότητα να διαταράξουν το status quo, να αλλάξουν τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν και εργάζονται και να αναδιατάξουν τις δεξαμενές αξίας. Είναι, συνεπώς, ζωτικής σημασίας τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι πολιτικοί ηγέτες να αντιληφθούν ποιες τεχνολογίες θα έχουν σημασία για εκείνους και να προετοιμαστούν ανάλογα.

Το να μην αποκαλύπτετε τα μυστικά σας είναι στοιχειώδες για το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα συνέβαινε, αν οι Σύμμαχοι στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, είχαν αποκαλύψει την  ημερομηνία και την τοποθεσία της εισβολής τους στη Νορμανδία. Ή μπορούμε να ρωτήσουμε την Coca-Cola για την μυστική συνταγή της, είναι βέβαιο ότι θα γελάνε όλοι...

Οι πιο επιτυχημένοι επιχειρηματίες στο διεθνές εμπόριο, είναι αυτοί που πιστεύουν ότι το κέρδος προκύπτει από τον όγκο των πωλήσεων και τον τζίρο, σε αντίθεση με πολλούς άλλους και περισσότερο τους Έλληνες, οι οποίοι πιστεύουν ότι αυξάνοντας την τιμή ενός προϊόντος επιτυγχάνουν μεγαλύτερους τζίρους με λιγότερες πωλήσεις. Φαινόμενο που παρατηρείται όχι μόνο στις βιομηχανικές επιχειρήσεις τροφίμων και άλλων καταναλωτικών αγαθών, αλλά και στους χώρους εστίασης (μπαρ – ρεστοράν και κέντρα διασκέδασης) και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις του νέου περιβάλλοντος, κάποιοι παραγωγοί προϊόντων, σε διάφορους τομείς, από καταναλωτικά προϊόντα, μέχρι οικιακές συσκευές, αυτοκίνητα, προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και ιατρικές συσκευές, επιχειρούν μια διαφορετική προσέγγιση. Με την ενθάρρυνση για περισσότερο επικεντρωμένη συνεργασία μεταξύ των πολλαπλών τους λειτουργικών ομάδων (κυρίως μάρκετινγκ, πωλήσεων, παραγωγής, μηχανικών Έρευνας & Ανάπτυξης και προμηθειών) συνδυάζουν γνώσεις και πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες, τους ανταγωνιστές και την εφοδιαστική αλυσίδα, για να μειώσουν τις δαπάνες και να ενισχύσουν ό τι έχει πραγματικά αξία για τους πελάτες τους. Με αποτέλεσμα να έχουν καλύτερα και οικονομικότερα προϊόντα, πιο ευτυχισμένους πελάτες, υψηλότερα περιθώρια κέρδους και τελικά, μια ισχυρότερη ικανότητα να καινοτομούν για να εξυπηρετήσουν τις επιχειρήσεις τους και τα επόμενα χρόνια. 

Πολλοί από εμάς πιστεύουμε ότι είμαστε προνοητικοί αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Θα μου πείτε, πόσο προνοητικός μπορεί να γίνει κάποιος στις μέρες μας όταν δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Και όμως... 

Mιας και μπήκαμε στον Φεβρουάριο - και μέρα Αγίου Βαλεντίνου, που έρχεται - είπα με τόση συζήτηση που γίνετε πάλι, για το Grexit, να επισημάνω τον κίνδυνο να βρεθούμε και σε Sexit!! Ένας υγιής και φυσιολογικός άνθρωπος χωρίς σεξ δεν ζει. Τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω. Έλα, όμως, που με τα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι νέοι αλλά και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία Έλληνες πολίτες, έχω την αίσθηση ότι ακόμα και αυτή η υγιής πράξη που προσφέρει έντονα συναισθήματα στους ανθρώπους, έχει μπει στο «ψυγείο» των αναμνήσεων τους. Ενόψει της ξενόφερτης και «εμπορικής» εορτής του Αγίου Βαλεντίνου, η οποία είναι αφιερωμένη στους ερωτευμένους, ελπίζω ότι ίσως ανάψει το ξεχασμένο σπίρτο της επιθυμίας ανδρών και γυναικών, να ξεχάσουν έστω και για μια μέρα τα προβλήματα της καθημερινότητας και να βυθιστούν στις απολαύσεις που τους προσφέρει ο έρωτας, πρόσκαιρος ή διαρκείας, ενισχύοντας με τις φαντασιώσεις τους και τις πωλήσεις των σχετικών προϊόντων.  

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman