• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Ίσως ακούγεται ουτοπική η συζήτηση περί αύξησης κερδών εν μέσω μιας παρατεταμένης ύφεσης. Αντιλαμβάνομαι πλήρως ότι στην κατάσταση που έχει περιέλθει η ελληνική αγορά, λόγω της πανδημίας του covid19 φαίνεται αδιανόητο να μιλάει κανείς για αύξηση κερδών. Και όμως, στο μέτρο που παραμένετε στην αγορά, ακόμα και αν ο ανταγωνισμός εντείνεται, υπάρχουν τρόποι για να βελτιώσετε τα κέρδη σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας. Φυσικά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού

Είναι αποδεδειγμένο ότι ακόμη κι αν δεν προέρχεστε από οικογένεια με λεφτά, διασυνδέσεις και γνωριμίες, μπορείτε να πετύχετε σε όποιο επάγγελμα κι αν διαλέξετε αλλά και σε όποια επιχείρηση ξεκινήσετε. Αφού, λοιπόν, βεβαιωθείτε πως έχετε αγάπη και πάθος για την υπηρεσία που θα προσφέρετε ή το προϊόν που θα πουλάτε, ξεκινήστε με το για πολλούς ρομαντικό, Νο1 Κανόνα "Μην κυνηγήσεις τη δουλειά που υπόσχεται περισσότερα λεφτά, αλλά τη δουλειά που αγαπάς πιο πολύ".

Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, στην εποχή που τίποτα δεν μένει στάσιμο για καιρό και η μια μεταβολή διαδέχεται την άλλη σε χρόνο ρεκόρ. Και όσο επιταχύνονται οι αλλαγές τόσο δυσκολότερη γίνεται η παρακολούθησή τους και η προσαρμογή των οργανισμών, φυσικών και εταιρικών, σε αυτές. Ωστόσο η ταχύτητα με την οποία μια επιχείρηση οργανώνεται και δρα, αποτελεί κρίσιμο στοιχείο στη σημερινή καταναλωτική αγορά. Όχι μόνο οι επιχειρήσεις τεχνολογίας αλλά και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, και ειδών ένδυσης / μόδας σε όλο τον κόσμο, πρέπει να ακολουθήσουν αυτό τον ρυθμό, με έμφαση στον οργανωτικό μετασχηματισμό αλλά και στην εναρμόνιση του επιχειρησιακού τους μοντέλου με τη στρατηγική τους και τις απαιτήσεις της αγοράς.

Η αγορά γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική, τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο. Ακόμα κι αν το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι η καλύτερη της αγοράς, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αντιμετωπίζετε ανταγωνισμό. Και ο λόγος δεν είναι μόνο οι προτάσεις των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων αλλά οι ολοένα και περισσότερες επιλογές που έχουν οι δυνητικοί πελάτες. Άρα αν θέλουμε να επιτύχουμε πωλήσεις θα πρέπει να προσδιορίσουμε ποιες είναι οι ανταγωνιστικές επιλογές των πελατών και να τοποθετήσουμε το προϊόν ή την υπηρεσία μας με τρόπο που θα κάνει τους πελάτες να μας βλέπουν ως την προτιμώμενη επιλογή. Οι επιλογές που έχει ένας πελάτης σχετικά με μια αγορά ποικίλουν:

Για να αυξήσουν την απόδοση των εργαζομένων τους, οι εργοδότες συνήθως επενδύουν σε μια σειρά από οικονομικές ανταμοιβές και κίνητρα για την εκπαίδευση και την κατάρτιση τους. Αυτές οι παραδοσιακές προσεγγίσεις αναπτύσσουν τις δεξιότητες των εργαζομένων και εμπλουτίζουν την εργασιακή τους εμπειρία. Αλλά οι ειδικοί ανακάλυψαν ένα εκπληκτικά απλό τρόπο για την αύξηση της παραγωγικότητας, ο οποίος έχει χαμηλό κόστος και άμεση επίδραση: καλύτερη διάταξη των θέσεων εργασίας στα γραφεία.

Η πολιτισμική ευχέρεια στην ηγεσία είναι κρίσιμη για την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης και είναι μια ικανότητα που έχει επανειλημμένα συνδεθεί με τις οικονομικές επιδόσεις. Η οικοδόμηση μακροχρόνιων διαπολιτισμικών σχέσεων οδηγεί στην αύξηση της δημιουργικότητας και της σκέψης εκτός πλαισίου. Αποτελεί βασικό συστατικό για την αύξηση της παραγωγικότητας και της καινοτομίας, ενώ παράλληλα εξαλείφει το είδος της ομοιομορφίας που μπορεί να οδηγήσει σε αυτό που οι Αμερικανοί ονομάζουν "groupthink", η κονή – δογματική αντίληψη δηλαδή (κάτι που μπορεί να περιορίσει την ικανότητα μιας εταιρείας να προσεγγίσει την παγκόσμια πελατειακή βάση).

Η βελτίωση των διαδικασιών διαχείρισης ενός έργου (ή περισσότερων) είναι πολύ σημαντικό ζήτημα για κάθε εποχείρηση. Υπάρχουν δε πολλά θέματα που χρειάζεται να εξεταστούν για να μπορέσουμε να την επιτύχουμε, που ξεκινούν από τη θεωρητική γνώση και φτάνουν μέχρι τη διαχείριση των αλλαγών. Κάποια, ωστόσο, πρακτικά μέτρα που συνιστούν οι ειδικοί, μπορούν να βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση:

Μόνο αρνητικές είναι για την επιχείρηση οι επιπτώσεις μιας αδιάφορης συμπεριφοράς από τους εργαζόμενους τόσο ως προς την ίδια τη λειτουργία της όσο και ως προς τους πελάτες της. Η διαπίστωση αυτή, γίνεται πλέον αντιληπτή και από διάφορες έρευνες που αποτυπώνουν το προφίλ και τις προτιμήσεις του έλληνα καταναλωτή. Οι έρευνες καταδεικνύουν ότι οι καταναλωτές ενοχλούνται από τέτοιες συμπεριφορές και προτιμούν τις επιχειρήσεις αυτές που ξέρουν να τους προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες και προϊόντα, αλλά και σωστή εξυπηρέτηση. 

Όταν μιλάμε για Proximity Marketing εννοούμε το μάρκετινγκ που στοχεύει στον καταναλωτή στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή, με απολύτως σχετική και εξατομικευμένη ενημέρωση. Κατά το πρόσφατο παρελθόν είδαμε μια σειρά από μάρκες - από καζίνο μέχρι θεματικά πάρκα - να επιλέγουν τη χρήση τεχνολογιών proximity marketing για να ενισχύσουν την εμπειρία των πελατών τους. Οι Marketers σε όλους τους τομείς πλέον αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι το proximity marketing προσφέρει τεράστιες δυνατότητες - πέρα από την απλή παροχή vouchers και κουπονιών για την προώθηση. Αυτά τα εργαλεία λειτουργούν όταν χρησιμοποιούνται από τις μάρκες για να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών τους, καθώς και τα αξιοσημείωτα μοτίβα στην αγοραστική τους συμπεριφορά.

Η συνταγή παραγωγής καλών ιδεών, είναι η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων καθώς και ο σωστός χειρισμός τους. Ο κανόνας είναι απλός: επιλέξτε τους ανθρώπους που μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας. Όσο προφανές και αν ακούγεται αυτό, δεν συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις των παραδοσιακών συνεδριάσεων brainstorming, όπου συχνά, οι συμμετέχοντες επιλέγονται με κριτήριο την εξέχουσα θέση που έχουν στο οργανόγραμμα της επιχείρησης, παρά από σεβασμό για τις ειδικές γνώσεις τους.

Έχουν γραφτεί πολλά για το θέμα των διαπραγματεύσεων και μάλιστα για τη σχετικά πρόσφατη θεωρία του win-win. Τέτοιου είδους διαπραγματεύσεις -κατά τις οποίες να βγαίνουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές- συμβαίνουν όταν τουλάχιστον το ένα μέρος προσπαθεί να πάρει αυτό που θέλει από το άλλο μέρος χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει την όποια εξουσία διαθέτει. Δυστυχώς, το win-win έχει συχνά παρεξηγηθεί.

Για τα στελέχη σε όλο τον κόσμο, αυτή μπορεί να αποδειχθεί μια καθοριστική στιγμή στη σταδιοδρομία τους. Πρέπει όχι μόνο να προστατεύουν την υγεία εργαζομένων και πελατών, αλλά και να ασχοληθούν με τη διαταραχή στη λειτουργία τους, να σχεδιάσουν την ανάκαμψη και να επαναπροσδιορίσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για τη νέα κανονικότητα. Όταν οι ηγέτες και οι επιχειρήσεις δεσμεύονται στην Ποικιλομορφία και την Ένταξη (I&D), τόσο από πλευράς φύλου όσο και εθνοτικής, μπορούν να αδράξουν την ευκαιρία και να αποκομίσουν οφέλη σε πέντε βασικούς τομείς, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.

Το να επιχειρεί κάποιος δεν είναι απλώς επάγγελμα, αλλά μια περιπέτεια, ένας δύσκολος και γεμάτος προκλήσεις τρόπος ζωής. Από τη στιγμή που κάποιος ξεκινά μια επιχείρηση, δεν πρέπει ποτέ να σταματήσει να αναζητά νέες ευκαιρίες επένδυσης, νέες ιδέες, νέα προϊόντα – υπηρεσίες και νέους διαδρόμους επιτυχίας. Αν η επιχείρησή του γίνει επιτυχημένη και βιώσιμη, αυτό θα οφείλεται σίγουρα στο γεγονός ότι δεν σταματά να δέχεται νέες προκλήσεις, να αφουγκράζεται το περιβάλλον, κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, να ενσωματώνει τις αλλαγές που αυτό το νέο περιβάλλον του επιβάλλει. Κοινώς, να είναι έτοιμος να αλλάξει ανά πάσα στιγμή ό,τι χρειαστεί, εκτός από το όραμα που έχει θέσει και τις βασικές αξίες με τις οποίες έχει αποφασίσει να επιχειρήσει. Ωστόσο, αν σας έλεγα πως υπάρχουν κανόνες που εγγυώνται την επιχειρηματική επιτυχία θα ήταν ψέματα, αφού καμία θεωρία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία για έναν επιχειρηματία. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες βασικές αρχές που μπορούν να βοηθήσουν. Ιδού λοιπόν οι κανόνες του παιχνιδιού:

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman