• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Η ταχύτητα με την οποία μια επιχείρηση οργανώνεται και δρα, αποτελεί κρίσιμο στοιχείο στη σημερινή καταναλωτική αγορά. Όχι μόνο οι επιχειρήσεις τεχνολογίας αλλά και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, και ειδών ένδυσης / μόδας, πρέπει να ακολουθήσουν αυτό τον ρυθμό, με έμφαση στον οργανωτικό μετασχηματισμό αλλά και στην εναρμόνιση του επιχειρησιακού τους μοντέλου με τη στρατηγική τους και τις απαιτήσεις της αγοράς.

Αναρωτιέστε γιατί πολλά προγράμματα-εμπειρίας του πελάτη αποτυγχάνουν παρά τις προθέσεις των εμπνευστών τους; Γιατί τα στελέχη των επιχειρήσεων βλέπουν τα τελικά οφέλη από το παιχνίδι της πελατοκεντρικής στρατηγικής: πιο ικανοποιημένους πελάτες, αύξηση της πιστότητας, χαμηλότερο κόστος για την εξυπηρέτηση τους, και πιο ενεργοί και δεσμευμένοι εργαζόμενοι. Αλλά συχνά αδυνατούν να κατανοήσουν με σαφήνεια πως μια ανώτερη εμπειρία του πελάτη δημιουργεί αξία.

«Κατέστρεψε τις καριέρες πολλών σπουδαίων και μη ανθρώπων. Εξανέμισε τεράστιες περιουσίες, οδήγησε στην πτώχευση επιχειρηματικούς κολοσσούς. Κάνει τις αντιξοότητες αβάσταχτες, μετατρέπει τον αγώνα σε ντροπή και οδύνη» λέει, στο βιβλίο του «Το Εγώ Είναι Εχθρός» ο Ryan Holiday, ένας από τους καλύτερους στοχαστές της γενιάς του.

Ακριβώς όπως ένας πολιτικός ή ο επικεφαλής μιας μεγάλης πολυεθνικής επιχείρησης, οι οποίοι οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τις αμέτρητες μεταβλητές, έτσι, και οι ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων πρέπει να αντιληφθούν την ευρύτερη εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο, αν θέλουν να μετατρέψουν τους κινδύνους σε εξαιρετικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και το μέλλον του τόπου στον οποίο δραστηριοποιούνται.

Σε έναν κόσμο όπου ο ανταγωνισμός και η ανατροπή είναι στρατηγικός στόχος των οργανισμών, το κοινό καλό είναι δύσκολο έργο για τους ηγέτες των επιχειρήσεων. Ωστόσο, από την άποψη των γαλάζιων ωκεανών (blue ocean), ό,τι είναι καλό για τις επιχειρήσεις μπορεί να είναι καλό και για την κοινωνία.

Όταν πρόκειται για την απόφαση αγοράς, εκείνοι που είχαν μέχρι στιγμής το πάνω χέρι ήταν οι καταναλωτές. Σήμερα, όμως, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν έναν πιο καθοριστικό ρόλο.

Είναι γεγονός ότι κατά τη διάρκεια μιας κουραστικής εβδομάδας εργασίας, ή κατά τη διάρκεια εκπόνησης ενός μεγάλου project, είναι εύκολο να παραβλέψουμε αυτό που οδηγεί πραγματικά στην ευημερία των εργαζόμενων. Οι καλύτεροι ηγέτες είναι εκείνοι που έχουν την ικανότητα να  κάνουν ένα βήμα πίσω, τηρώντας μια ανθρώπινη στάση στο χώρο εργασίας, που εμπνέει τους εργαζόμενους και τους ενθαρρύνει να φροντίζουν τον εαυτό τους. Για να το επιτύχουν αυτό οι ηγέτες πρέπει να προσφέρουν στους εργαζόμενους που απασχολούν τρία κυρίως πράγματα:

Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, στην εποχή που τίποτα δεν μένει στάσιμο για καιρό και η μια μεταβολή διαδέχεται την άλλη σε χρόνο ρεκόρ. Και όσο επιταχύνονται οι αλλαγές τόσο δυσκολότερη γίνεται η παρακολούθησή τους και η προσαρμογή των οργανισμών, φυσικών και εταιρικών, σε αυτές. Ωστόσο η ταχύτητα με την οποία μια επιχείρηση οργανώνεται και δρα, αποτελεί κρίσιμο στοιχείο στη σημερινή καταναλωτική αγορά. Όχι μόνο οι επιχειρήσεις τεχνολογίας αλλά και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, και ειδών ένδυσης / μόδας σε όλο τον κόσμο, πρέπει να ακολουθήσουν αυτό τον ρυθμό, με έμφαση στον οργανωτικό μετασχηματισμό αλλά και στην εναρμόνιση του επιχειρησιακού τους μοντέλου με τη στρατηγική τους και τις απαιτήσεις της αγοράς.

Κάθε επιχείρηση που έχει σφυρηλατήσει ένα νέο μοντέλο εξυπηρέτησης πελατών, μέσω της δέσμευσης, αφοσίωσης και καινοτομίας, έχει γίνει και παγκοσμίως γνωστή σαν ηγέτης.

Ο ευκολότερος τρόπος για να διαφωνήσουμε με κάποιον είναι να υποθέσουμε ότι είναι απληροφόρητος, και ότι από τη στιγμή που θα γνωρίζει αυτά που γνωρίζουμε κι εμείς, θα αλλάξει γνώμη. Αυτό, είναι θέμα μάρκετινγκ!

Ο δεύτερος πιο εύκολος τρόπος για να διαφωνήσουμε με κάποιον είναι να υποθέσουμε ότι ο άλλος άνθρωπος είναι χαζός, παλαβός, ή ένας δογματικός που απλώς αρνείται να δει την αλήθεια. Στην περίπτωση αυτή θεωρούμε πως η εγωιστική επιθυμία του για επιρροή τον εμποδίζει να κατανοήσει την πραγματικότητα. Αυτό είναι θέμα πολιτικής φύσης.

Είναι πλέον γνωστό ότι αυτό  που διαφοροποιεί μια μάρκα είναι οι ιστορίες που λέει και ο τρόπος που χρησιμοποιεί για να τις διηγηθεί. Αν ξεκινάτε την επιχείρηση σας, είστε δηλαδή μια startup και άρα έχετε περιορισμένο προϋπολογισμό, το να προσλάβετε έναν ειδικό ή μια εταιρεία που ειδικεύεται στην ανάπτυξη των brands, κατά πάσα πιθανότητα να είναι λανθασμένη επιλογή. Δείτε παρακάτω τρεις τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να «κτίσει» τη μάρκα του χωρίς να ξοδέψει χρήματα:

Οι σπουδαίες στην στρατηγική και στην εκτέλεση εταιρείες δεν ακολουθούν τις κρατούσες πρακτικές της αγοράς τους. Αντιθέτως, οι ηγέτες των εταιρειών αυτών υπερέχουν ακολουθώντας πέντε αντισυμβατικές πρακτικές διαχείρισης, που έρχονται σε αντίθεση με τη συμβατική σοφία.

Τα παραδείγματα ηγεσίας που περιγράφονται παρακάτω δεν αποτελούν τον μονόδρομο που θα πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρεία για να βγει κερδισμένη. Αλλά είναι ένας δρόμος που αποδεδειγμένα γεφυρώνει το χάσμα στρατηγικής και εκτέλεσης. Και φαίνεται ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος που να παρέχει εξασφαλισμένα μακροπρόθεσμη - βιώσιμη επιτυχία.

Όσο περισσότερο οι αλγόριθμοι, που μαθαίνουν από τις προτιμήσεις μας, κερδίζουν έδαφος στην μεσολάβηση και τελικά την επιμέλεια οποιασδήποτε αγοράς για λογαριασμό μας, τόσο περισσότερο θα αλλάζει και το λιανεμπόριο.

Οι γιγάντιες ταξιδιωτικές μηχανές αναζήτησης, όπως οι TripAdvisor, Expedia, Kayak και Google Flights, αντικαθιστούν πλέον τους ταξιδιωτικούς πράκτορες για τους περισσότερους καταναλωτές. Σύντομα, ανεξάρτητες μηχανές όπως αυτές θα μπορούσαν να προκαλέσουν το επόμενο κύμα αναταράξεων στο λιανικό εμπόριο. Το πρώτο στάδιο της επανάστασης ψηφιακών αγορών βοήθησε τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα, επιτρέποντάς τους να αγοράσουν τα πράγματα που ήθελαν χωρίς να χρειάζεται να πάνε σε ένα παραδοσιακό κατάστημα λιανικής πώλησης. Ένα σημαντικό μέρος του δεύτερου σταδίου θα είναι πιθανώς μια δραστική βελτίωση των τεχνολογιών που θα εξατομικεύουν τις συστάσεις και στη συνέχεια θα «χτενίζουν» το διαδίκτυο για την καλύτερη προσφορά.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman