• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Η σύγκλιση προϊόντων, υπηρεσιών και περιβάλλοντος των χρηστών αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Σε αυτό το νέο περιβάλλον, θα εμφανιστούν μεγάλες και απροσδόκητες επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και απίθανοι ανταγωνιστές. Για να ευημερήσουν οι επιχειρήσεις πρέπει να εξισορροπήσουν την ευελιξία, με την ανάπτυξη του σχεδιασμού των διαδικασιών και τον συνεχή επανασχεδιασμό του ταξιδιού των πελατών τους.

Σήμερα επικρατεί η λανθασμένη αντίληψη για την επιχειρηματικότητα που σε ένα μεγάλο (ευτυχώς όχι σε όλους) ποσοστό στον πρωτογενή και όχι μόνο τομέα παραγωγής, είναι: ότι κοστίζει ακριβά δεν το παράγουμε.

Η συζήτηση που γίνεται για την τεχνητή νοημοσύνη (AI-ΤΝ) και τη δυνατότητά της να μετασχηματίσει τις επιχειρήσεις είναι πολύ μεγάλη . Οι πωλήσεις δεν αποτελούν εξαίρεση και φαίνεται πως έχουν να προσφέρουν εξαιρετικά παραδείγματα.

Η ΤΝ συνδέεται κυρίως με τις πωλήσεις online σε εταιρείες όπως οι Amazon και Netflix. Τον τελευταίο καιρό όμως, διάφορα άρθρα ανά τον κόσμο αναφέρονται σε υψηλή απόδοση από την ΤΝ, που σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τις επιδόσεις στον τομέα των πωλήσεων. Από όλες αυτές τις ιστορίες επιτυχίας, θα μπορούσε κανείς να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι περισσότερες δυνάμεις πωλήσεων βρίσκονται σε καλό δρόμο για να αποκομίσουν αξία από την ΤΝ και ότι η μετάβαση είναι εύκολη.

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι προσέχουν εντονότερα τις αρνητικές πληροφορίες, ενώ αν ζητήσουμε από κάποιον να θυμηθεί σημαντικά συναισθηματικά γεγονότα από τη ζωή του, ανακαλεί συνήθως τέσσερις αρνητικές μνήμες για κάθε μία θετική. Ποιες είναι λοιπόν οι συνηθισμένες συμπεριφορές που πρέπει να αποφύγετε; Ας δούμε τις τρεις πιο σημαντικές, που προέκυψαν από ποιοτική έρευνα , που δημοσιεύτηκε στο HBR και περιελάμβανε 360 συνεντεύξεις:

Τα έργα επιστημονικής φαντασίας του Χόλυγουντ, μας μεταφέρουν συχνά νοερά σ' έναν απίστευτο φανταστικό κόσμο του μέλλοντος, οδηγώντας πολλούς από εμάς να φανταζόμαστε πόσο διαφορετική θα μπορούσε να είναι η καθημερινότητα μας. Από τις μετακινήσεις ή την άνεση που θα μας προσφέρει το σπίτι μας, με τις εξελιγμένες τεχνολογικά οικιακές συσκευές, που για να πάρουν μπρος θα τους μιλάμε, μέχρι τον τρόπο προετοιμασίας των καταναλωτικών μας επιλογών, που θα άλλαζαν συνολικά τη ζωή μας κάνοντας τη να φαντάζει πιο συναρπαστική! 

Μπορείς να καταλάβεις ότι μια επιχείρηση αντιμετωπίζει προβλήματα στη λήψη αποφάσεων όταν ακούγονται παράπονα όπως ότι «η επιχείρηση είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη», «έχει κουλτούρα συναντήσεων για τη λήψη μιας απόφασης» ή «είναι υπερβολικά συναινετική». Το να είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη» μπορεί απλώς να σημαίνει ότι «είναι δύσκολο να γίνουν πράγματα». Και ενώ συχνά υποδεικνύονται πάρα πολλοί ως «ένοχοι», υπάρχουν δομές matrix, στις οποίες παρότι εμπλέκονται παρά πολλοί άνθρωποι, οι ρόλοι τους είναι σαφείς, ο τρόπος λειτουργίας των εργασιών είναι απλός και η λήψη αποφάσεων είναι γρήγορη και αποτελεσματική.

Μπορεί η εξυπηρέτηση των πολιτών να παραμένει βασικό ζητούμενο για τις υπηρεσίες του Δημοσίου, αλλά, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, δεν έχουν την «πολυτέλεια» να διώχνουν και να δυσαρεστούν τους πελάτες τους. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες της αγοράς. Οι σωστές δεξιότητες εξυπηρέτησης μέσω τηλεφώνου, είναι ένας από τους θεμέλιους λίθους κάθε επιχείρησης και αυτό είναι εύκολα κατανοητό. Ένα μεγάλο μέρος της θετικής ή της αρνητικής εικόνας που έχουν οι πελάτες για μια επιχείρηση, οφείλεται στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση που λαμβάνουν από αυτή. Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό των δυνητικών πελατών μιας επιχείρησης, καταλήγουν να γίνουν πελάτες της διότι οι εργαζόμενοί της αξιοποίησαν τις τηλεφωνικές τους δεξιότητες αποτελεσματικά, για να τους παρέχουν σωστή εξυπηρέτηση. Με άλλα λόγια, η σωστή τηλεφωνική εξυπηρέτηση μπορεί να κάνει ανθηρή μια επιχείρηση!

Κάθε επιχειρηματίας θέλει να έχει πιστούς πελάτες που προτιμούν την επιχείρησή του. Αλλά αν θέλετε αφοσίωση από τους πελάτες σας πρέπει πρώτοι εσείς να τους προσφέρετε τη δυνατότητα να παραμείνουν πιστοί στην επιχείρηση σας. Αν εσείς οι ίδιοι δεσμευτείτε σε πέντε βασικούς τομείς, τότε οι πελάτες σας θα σας ανταμείψουν με την αφοσίωσή τους.

Ακολουθούν κάποιες «συμβουλές» που στην πραγματικότητα ισχύουν για οποιοδήποτε σχεδόν επάγγελμα ή τομέα αγοράς. Αν νομίζετε ότι είναι αυτονόητες, δεν έχετε παρά να κάνετε μια αυτοαξιολόγηση. Εκτυπώστε αυτή τη σελίδα και κρατήστε τη λίστα στο γραφείο σας για μια εβδομάδα. Κάθε φορά που μία δραστηριότητά σας πληροί έναν από τους στόχους που περιλαμβάνονται, τοποθετήστε ένα σημάδι ελέγχου δίπλα στη σχετική συμβουλή.  Έτσι μπορείτε να ελέγξετε αν δεσμεύεστε στην πράξη, όπως ακριβώς θεωρείτε ότι κάνετε, παρακολουθώντας αυτό το checklist για μια εβδομάδα.

Σε περιόδους κρίσης είναι πολύ εύκολο να χάσετε τον έλεγχο των συναισθημάτων σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η συναισθηματική νοημοσύνη, γνωστή διεθνώς ως ΕΙ ή EQ, είναι τόσο σημαντική. Η ικανότητα να αναγνωρίζετε τα συναισθήματα (τα δικά σας και των άλλων), να κατανοείτε την ισχυρή επίδραση τους, και να χρησιμοποιείτε τις πληροφορίες αυτές για να καθοδηγήσετε τη σκέψη και τη συμπεριφορά σας, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας στην επίτευξη των στόχων σας.

Σύμφωνα λοιπόν με τους ειδικούς, όπως κάθε ικανότητα έτσι και αυτή της συναισθηματικής νοημοσύνης εξασκείται με την πρακτική. Μήπως, όμως, ήδη κατέχετε υψηλό EQ, χωρίς να το γνωρίζετε; Ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω προτάσεις, για να δείτε αν περιγράφουν τη συμπεριφορά και τις συνήθειές σας:

«Η παραγωγικότητα δεν είναι τα πάντα, αλλά μακροπρόθεσμα είναι σχεδόν τα πάντα», έγραψε ο Paul Krugman πριν από περισσότερα από 20 χρόνια. "Η ικανότητα μιας χώρας να βελτιώνει το βιοτικό της επίπεδο με την πάροδο του χρόνου εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από την ικανότητά της να αυξάνει την παραγωγή ανά εργαζόμενο".

Υπάρχει ένας ενάρετος κύκλος παραγωγικότητας και ανθρώπων: Τα υψηλότερα επίπεδα παραγωγικότητας επιτρέπουν στην κοινωνία να επανεπενδύει στο ανθρώπινο κεφάλαιο (προφανώς, αλλά όχι αποκλειστικά, μέσω υψηλότερων μισθών) και οι έξυπνες επενδύσεις οδηγούν σε υψηλότερη παραγωγικότητα της εργασίας.

Σε όλους μας αρέσει να διαβάζουμε άρθρα με συμβουλές επιτυχίας. Είναι διασκεδαστικά, ευκολοδιάβαστα και τα μοιράζεσαι εύκολα, πράγμα που ίσως εξηγεί γιατί υπάρχουν τόσα πολλά που περιλαμβάνουν καταλόγους για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε προκειμένου να είμαστε επιτυχημένοι μάνατζερ, επιχειρηματίες ή οτιδήποτε άλλο. Και οι συμβουλές που δίνουν, συχνά ακούγονται λογικές.

Το ψηφιακό εμπόριο (D-commerce), βασικό κομμάτι του οποίου είναι το ηλεκτρονικό (e-commerce), βρίσκεται εν μέσω (μιας ακόμα) επανάστασης και αναπτύσσεται πιο γρήγορα από ποτέ, ιδιαίτερα αυτή την εποχή με τους περιορισμούς που επιβάλλει παγκοσμίως η πανδημία.

Η τάση δεν είναι καινούργια, ο κορωνοϊός όμως την επιταχύνει, σε βαθμό που μπορεί να αποβεί μοιραίος για όσους είναι απροετοίμαστοι.

Αυτό που είναι σαφές, είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν μια άλλη, ιδιαίτερη ικανότητα αντίληψης και ανάλυσης των προβλημάτων που δημιούργησε η οικονομική κρίση και σκέπτονται με τελείως διαφορετικό τρόπο από άλλους συναδέλφους τους. Ίσως, να έχουν διαφορετικό DNA, που τους βοήθα να δημιουργούν καινοτομικά προϊόντα - υπηρεσίες τα οποία τους κατατάσσουν στην ξεχωριστή κατηγορία των ηγετών. 

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman