Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019 10:41:23 ΠΜ
  • ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Στο απολύτως ανταγωνιστικό σημερινό ψηφιακό περιβάλλον, είναι γεγονός πως οι πωλήσεις προϊόντων αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς. Αλλά για να ξεχωρίσεις από το πλήθος δεν αρκεί η παραδοσιακή προσέγγιση και εξυπηρέτηση του πελάτη. Επιβάλλεται η γρήγορη προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Ποια είναι τα κρίσιμα σημεία που πρέπει να προσέξει κάποιος για να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες στον σύγχρονο ψηφιακό χώρο; Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της McKinsey για να ξεχωρίσει μια ψηφιακή προσφορά, οι εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν τέσσερα βασικά βήματα:

Η κρίσιμη μάζα πελατών για κάθε επιχείρηση αποτελείται από εκείνους που αγοράζουν σταθερά από αυτή και όχι ευκαιριακά. Γι αυτό και οι περισσότερες επιχειρήσεις επικεντρώνονται στη διατήρηση της υπάρχουσας πελατείας, παράλληλα με τις προσπάθειες μεγέθυνσής της, είτε πρόκειται για πελάτες B2C (business to customer) είτε για άλλες επιχειρήσεις. Η σταθερή πελατεία είναι εκείνη που εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα μιας εταιρείας, ιδίως στις περιπτώσεις B2B (business to business). Έχει μάλιστα, παρατηρηθεί ότι το 75% - 90% των ετήσιων πωλήσεων μιας επιχείρησης που εξυπηρετεί –με προϊόντα ή υπηρεσίες– άλλες επιχειρήσεις προέρχεται από τη σταθερή της πελατεία.

Μπορείς να καταλάβεις ότι ένας οργανισμός αντιμετωπίζει προβλήματα στη λήψη αποφάσεων όταν ακούγονται παράπονα όπως ότι «ο οργανισμός είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος», «έχει κουλτούρα συναντήσεων για τη λήψη μιας απόφασης» ή «είναι υπερβολικά συναινετικός». Το να είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος» μπορεί απλώς να σημαίνει ότι «είναι δύσκολο να γίνουν πράγματα». Και ενώ συχνά υποδεικνύονται πάρα πολλοί ως «ένοχοι», υπάρχουν δομές matrix, στις οποίες παρότι εμπλέκονται παρά πολλοί άνθρωποι, οι ρόλοι τους είναι σαφείς, ο τρόπος λειτουργίας των εργασιών είναι απλός και η λήψη αποφάσεων είναι γρήγορη και αποτελεσματική.

«Να θυμάσαι πάντα: Η δική σου πραγματικότητα καθορίζεται από αυτά στα οποία επικεντρώνεσαι». Αυτή είναι η συμβουλή που δίνει ο Jedi Master Qui-Gon Jinn στον Anakin Skywalker στην ταινία Star Wars. Στον υπερβολικά γεμάτο περισπασμούς κόσμο στον οποίο εργαζόμαστε, πρόκειται για μια καλή συμβουλή για όλους μας.

Η καινοτομία στη γεωργία είναι ζωτικής σημασίας, γιατί είναι ο μόνος τρόπος ώστε να εξασφαλίσουμε ότι θα μπορεί να τραφεί όλος ο κόσμος. Υπολογίζεται ότι ένας στους εννέα ανθρώπους σήμερα στον κόσμο υποφέρει από πείνα, ενώ ένας στους τρεις υποσιτίζεται. Ταυτόχρονα, η παγκόσμια ζήτηση τροφίμων αναμένεται να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2050. Για τραφούν 10 δισεκατομμύρια άνθρωποι, η καινοτομία στη γεωργία είναι απολύτως επιτακτική. Η ιστορία καταδεικνύει ότι αν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο η καινοτομία έχει αποδειχθεί εφικτή αλλά και απίστευτα επιτυχημένη, αυτός είναι ο γεωργικός. Προηγμένες τεχνικές όπως η παστερίωση, η ψύξη, η μηχανοποίηση και η αποκαλούμενη «πράσινη επανάσταση» ενίσχυσαν τον εφοδιασμό σε τρόφιμα παγκοσμίως επιφέροντας κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη.

Η σύνδεση με μια θεμελιώδη ανησυχία των καταναλωτών μπορεί να προσδώσει σκοπό και νόημα στη μάρκα σας και να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη. Ας εξετάσουμε δύο παραδείγματα ανάπτυξης και κερδοφορίας από τις κορυφαίες μάρκες Apple και Johnnie Walker

Έχουν γραφτεί πολλά για το θέμα των διαπραγματεύσεων και μάλιστα για τη σχετικά πρόσφατη θεωρία του win-win. Τέτοιου είδους διαπραγματεύσεις -κατά τις οποίες να βγαίνουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές- συμβαίνουν όταν τουλάχιστον το ένα μέρος προσπαθεί να πάρει αυτό που θέλει από το άλλο μέρος χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει την όποια εξουσία διαθέτει. Δυστυχώς, το win-win έχει συχνά παρεξηγηθεί.

Η ανατροπή στο επιχειρηματικό περιβάλλον έχει γίνει δημοφιλής. Οι ηγέτες των επιχειρήσεων υπενθυμίζουν συνεχώς ότι η ανατροπή κρύβεται σε κάθε γωνιά και ότι πρέπει να αναταράξουν τις αγορές ή ακόμα και τις δικές τους επιχειρήσεις για να πετύχουν. Σε πολλές περιπτώσεις όμως, η ανατροπή αυτή είναι καταστροφική και κάποιοι άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους κατά τη διαδικασία.

Ζούμε σε μια εποχή όπου οι κρίσεις δεν είναι κάτι σπάνιο αλλά εντάσσονται σχεδόν στην καθημερινότητά μας. Βλέπουμε μάρκες που νομίζαμε ότι θα ήταν απρόσβλητες από σκάνδαλα να μπλέκονται σε αντιπαραθέσεις. Και όσοι ασχολούνται με τις προκλήσεις των δημοσίων σχέσεων βρίσκονται τακτικά μπροστά σε κάποια «εξέγερση» κάποιων πελατών. Ορισμένες κρίσεις αντιμετωπίζονται γρήγορα και εξαφανίζονται ενώ κάποιες άλλες φαίνεται σα να παραμένουν εσαεί.

Μια όχι και τόσο αξιόπιστη και εξαιρετικά ευμετάβλητη αγορά άμεσης παράδοσης και μη δεσμευτικών συμβάσεων στον κλάδο της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, η οποία προέκυψε από μια πολύ ταραχώδη περίοδο τα τελευταία δύο χρόνια, οδήγησε στην καθιέρωση του Ναυτιλιακού Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης (NYSHEX). Ένα χρηματιστήριο για shippers και carriers.

Είναι γεγονός ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα στο επίπεδο παραγωγικότητας μεταξύ διαφόρων χωρών. Από έρευνα του 2015 που είχε πραγματοποιήσει η McKinsey φαινόταν ότι αν ο βαθμός διασποράς της παραγωγικότητας στη βάση του 75% των βρετανικών επιχειρήσεων αντιστοιχούσε σε εκείνου της Γερμανίας, το Ηνωμένο Βασίλειο θα ήταν καλύτερο κατά 100 δισ. λίρες ετησίως σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξία. Από την ανάλυση προέκυπτε ότι ο βασικότερος λόγος γι’ αυτή τη διαφορά, ήταν η σχετικά βραδύτερη διάδοση των ψηφιακών τεχνολογιών και των εξελιγμένων επιχειρηματικών πρακτικών μεταξύ του μεγαλύτερου μέρους των επιχειρηματιών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η πελατοκεντρική προσέγγιση είναι πρώτα τρόπος σκέψης και μετά διαδικασίες και εργαλεία. Καθώς οι οργανισμοί που θέτουν στο επίκεντρο τους πελάτες καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο την παγκόσμια επιχειρηματική αγορά, η έννοια της πελατοκεντρικότητας εξελίσσεται. Η εξέλιξη οδηγεί περισσότερο σε μια σε ρεαλιστική, έξυπνη και σε βάθος κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών παρά στην ανάπτυξη δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης γενιάς εργαλείων.

Μια συγκριτική μελέτη της McKinsey διαπιστώνει ότι τα κράτη θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως έως το 2021, αν μπορούσαν να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους όσο εκείνα τα κράτη που έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman