• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Έχουν γραφτεί πολλά για το θέμα των διαπραγματεύσεων και μάλιστα για τη σχετικά πρόσφατη θεωρία του win-win. Τέτοιου είδους διαπραγματεύσεις -κατά τις οποίες να βγαίνουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές- συμβαίνουν όταν τουλάχιστον το ένα μέρος προσπαθεί να πάρει αυτό που θέλει από το άλλο μέρος χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει την όποια εξουσία διαθέτει. Δυστυχώς, το win-win έχει συχνά παρεξηγηθεί.

Η ανατροπή στο επιχειρηματικό περιβάλλον έχει γίνει δημοφιλής. Οι ηγέτες των επιχειρήσεων υπενθυμίζουν συνεχώς ότι η ανατροπή κρύβεται σε κάθε γωνιά και ότι πρέπει να αναταράξουν τις αγορές ή ακόμα και τις δικές τους επιχειρήσεις για να πετύχουν. Σε πολλές περιπτώσεις όμως, η ανατροπή αυτή είναι καταστροφική και κάποιοι άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους κατά τη διαδικασία.

Ζούμε σε μια εποχή όπου οι κρίσεις δεν είναι κάτι σπάνιο αλλά εντάσσονται σχεδόν στην καθημερινότητά μας. Βλέπουμε μάρκες που νομίζαμε ότι θα ήταν απρόσβλητες από σκάνδαλα να μπλέκονται σε αντιπαραθέσεις. Και όσοι ασχολούνται με τις προκλήσεις των δημοσίων σχέσεων βρίσκονται τακτικά μπροστά σε κάποια «εξέγερση» κάποιων πελατών. Ορισμένες κρίσεις αντιμετωπίζονται γρήγορα και εξαφανίζονται ενώ κάποιες άλλες φαίνεται σα να παραμένουν εσαεί.

Μια όχι και τόσο αξιόπιστη και εξαιρετικά ευμετάβλητη αγορά άμεσης παράδοσης και μη δεσμευτικών συμβάσεων στον κλάδο της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, η οποία προέκυψε από μια πολύ ταραχώδη περίοδο τα τελευταία δύο χρόνια, οδήγησε στην καθιέρωση του Ναυτιλιακού Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης (NYSHEX). Ένα χρηματιστήριο για shippers και carriers.

Είναι γεγονός ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα στο επίπεδο παραγωγικότητας μεταξύ διαφόρων χωρών. Από έρευνα του 2015 που είχε πραγματοποιήσει η McKinsey φαινόταν ότι αν ο βαθμός διασποράς της παραγωγικότητας στη βάση του 75% των βρετανικών επιχειρήσεων αντιστοιχούσε σε εκείνου της Γερμανίας, το Ηνωμένο Βασίλειο θα ήταν καλύτερο κατά 100 δισ. λίρες ετησίως σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξία. Από την ανάλυση προέκυπτε ότι ο βασικότερος λόγος γι’ αυτή τη διαφορά, ήταν η σχετικά βραδύτερη διάδοση των ψηφιακών τεχνολογιών και των εξελιγμένων επιχειρηματικών πρακτικών μεταξύ του μεγαλύτερου μέρους των επιχειρηματιών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η πελατοκεντρική προσέγγιση είναι πρώτα τρόπος σκέψης και μετά διαδικασίες και εργαλεία. Καθώς οι οργανισμοί που θέτουν στο επίκεντρο τους πελάτες καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο την παγκόσμια επιχειρηματική αγορά, η έννοια της πελατοκεντρικότητας εξελίσσεται. Η εξέλιξη οδηγεί περισσότερο σε μια σε ρεαλιστική, έξυπνη και σε βάθος κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών παρά στην ανάπτυξη δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης γενιάς εργαλείων.

Μια συγκριτική μελέτη της McKinsey διαπιστώνει ότι τα κράτη θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως έως το 2021, αν μπορούσαν να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους όσο εκείνα τα κράτη που έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ένας κορυφαίος σεφ διακρίνεται για την δημιουργικότητα και την καινοτομία του, όμως για να μεγαλουργήσει στον χώρο της εστίασης πρέπει να διαθέτει και ηγετικές ικανότητες. Λαμπρό παράδειγμα, ο πρόσφατα αποβιώσας Γάλλος σεφ Paul Bocuse, ο επονομαζόμενος και "πάπας" της γαλλικής γαστρονομίας, που με έδρα τη Lyon εξαπλώθηκε με φημισμένα εστιατόρια σε πολλές πόλεις σε όλον τον κόσμο και ήταν γνωστός για την υψηλή ποιότητα των εστιατορίων αυτών και την καινοτόμο προσέγγιση στην κουζίνα του.

Βασικός κανόνας στην εξυπηρέτηση των πελατών είναι να ζητάμε συγνώμη όταν κάτι πάει στραβά. Και σε πολλές περιπτώσεις, οι απολογίες συνεχίζονται καθ 'όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης, καθώς κάποιος εργαζόμενος πρώτης γραμμής προσπαθεί να μεταδώσει στον πελάτη την ενσυναίσθηση και τη φροντίδα του. Αλλά μια εκπληκτική νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο  HBR δείχνει ότι η προσέγγιση αυτή μπορεί να έχει το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Μια απολογία που εκτείνεται πέρα ​​από τα πρώτα δευτερόλεπτα της αλληλεπίδρασης, μπορεί να μειώσει την ικανοποίηση του πελάτη. Οι εργαζόμενοι αντί να επιδεικνύουν τα συναισθήματά τους πρέπει να επικεντρωθούν στην επίδειξη της δημιουργικής και ενεργητικής προσπάθειάς τους για την επίλυση του προβλήματος του πελάτη, αυτό δηλαδή που οδηγεί πραγματικά στην ικανοποίηση του.

Η αγορά γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική, τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο.  Ακόμα κι αν το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι η καλύτερη της αγοράς, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αντιμετωπίζετε ανταγωνισμό. Και ο λόγος δεν είναι μόνο οι προτάσεις των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων αλλά οι ολοένα και περισσότερες επιλογές που έχουν οι δυνητικοί πελάτες. Άρα αν θέλουμε να επιτύχουμε πωλήσεις θα πρέπει να προσδιορίσουμε ποιες είναι οι ανταγωνιστικές επιλογές των πελατών και να τοποθετήσουμε το προϊόν ή την υπηρεσία μας με τρόπο που θα κάνει τους πελάτες να μας βλέπουν ως την προτιμώμενη επιλογή. Οι επιλογές που έχει ένας πελάτης σχετικά με μια αγορά ποικίλουν: 

Το 2017 έφτασε στο τέλος του. Κάθε χρονιά τέτοιες μέρες όλοι φτιάχνουμε μια λίστα με αυτά που θέλουμε να αλλάξουμε στη ζωή μας, να βελτιώσουμε, ή να ξεκινήσουμε. Μια καλή ιδέα θα ήταν να ξεκινήσουμε με τον χώρο που περνάμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας, την εργασία μας - και ποια είναι αυτά τα στοιχεία που θα μπορούσαν να μας κάνουν καλύτερους μάνατζερ .Το  Harvard Business Review κυκλοφόρησε παλιότερα ένα βιβλίο με τα κορυφαία μάνατζμεντ tips, που διαχρονικά μας κάνουν καλύτερους. Ας δούμε αυτά που φαίνεται ότι μπορούν να αξιοποιηθούν ευκολότερα. 

Ξαφνικά, όλο και περισσότεροι επιτυχημένοι επιχειρηματικοί ηγέτες παροτρύνουν τις επιχειρήσεις και τους συναδέλφους τους να κάνουν περισσότερα λάθη και να αποδεχτούν περισσότερες αποτυχίες. Γιατί άραγε;

Σε όποια αγορά και αν βρίσκεστε και όποια δουλειά κι αν κάνετε, είναι πιθανό να έχετε βιώσει την απογοήτευση να εργάζεστε με μια δυσλειτουργική ομάδα – μια απογοήτευση που σημαδεύτηκε από παρατεταμένες συζητήσεις που δεν οδήγησαν πουθενά ή σε έντονες συγκρούσεις που έκαναν την επικοινωνία μεταξύ σας δύσκολη. Για να λειτουργήσουν σωστά οι ομάδες πρέπει να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Τι μπορείτε να κάνετε για να το εξασφαλίσετε; Ας δούμε τι προτείνουν κάποιοι ειδικοί.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman