Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019 10:41:24 ΠΜ
  • ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Ένας κορυφαίος σεφ διακρίνεται για την δημιουργικότητα και την καινοτομία του, όμως για να μεγαλουργήσει στον χώρο της εστίασης πρέπει να διαθέτει και ηγετικές ικανότητες. Λαμπρό παράδειγμα, ο πρόσφατα αποβιώσας Γάλλος σεφ Paul Bocuse, ο επονομαζόμενος και "πάπας" της γαλλικής γαστρονομίας, που με έδρα τη Lyon εξαπλώθηκε με φημισμένα εστιατόρια σε πολλές πόλεις σε όλον τον κόσμο και ήταν γνωστός για την υψηλή ποιότητα των εστιατορίων αυτών και την καινοτόμο προσέγγιση στην κουζίνα του.

Βασικός κανόνας στην εξυπηρέτηση των πελατών είναι να ζητάμε συγνώμη όταν κάτι πάει στραβά. Και σε πολλές περιπτώσεις, οι απολογίες συνεχίζονται καθ 'όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης, καθώς κάποιος εργαζόμενος πρώτης γραμμής προσπαθεί να μεταδώσει στον πελάτη την ενσυναίσθηση και τη φροντίδα του. Αλλά μια εκπληκτική νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο  HBR δείχνει ότι η προσέγγιση αυτή μπορεί να έχει το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Μια απολογία που εκτείνεται πέρα ​​από τα πρώτα δευτερόλεπτα της αλληλεπίδρασης, μπορεί να μειώσει την ικανοποίηση του πελάτη. Οι εργαζόμενοι αντί να επιδεικνύουν τα συναισθήματά τους πρέπει να επικεντρωθούν στην επίδειξη της δημιουργικής και ενεργητικής προσπάθειάς τους για την επίλυση του προβλήματος του πελάτη, αυτό δηλαδή που οδηγεί πραγματικά στην ικανοποίηση του.

Η αγορά γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική, τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο.  Ακόμα κι αν το προϊόν ή η υπηρεσία σας είναι η καλύτερη της αγοράς, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αντιμετωπίζετε ανταγωνισμό. Και ο λόγος δεν είναι μόνο οι προτάσεις των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων αλλά οι ολοένα και περισσότερες επιλογές που έχουν οι δυνητικοί πελάτες. Άρα αν θέλουμε να επιτύχουμε πωλήσεις θα πρέπει να προσδιορίσουμε ποιες είναι οι ανταγωνιστικές επιλογές των πελατών και να τοποθετήσουμε το προϊόν ή την υπηρεσία μας με τρόπο που θα κάνει τους πελάτες να μας βλέπουν ως την προτιμώμενη επιλογή. Οι επιλογές που έχει ένας πελάτης σχετικά με μια αγορά ποικίλουν: 

Το 2017 έφτασε στο τέλος του. Κάθε χρονιά τέτοιες μέρες όλοι φτιάχνουμε μια λίστα με αυτά που θέλουμε να αλλάξουμε στη ζωή μας, να βελτιώσουμε, ή να ξεκινήσουμε. Μια καλή ιδέα θα ήταν να ξεκινήσουμε με τον χώρο που περνάμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας, την εργασία μας - και ποια είναι αυτά τα στοιχεία που θα μπορούσαν να μας κάνουν καλύτερους μάνατζερ .Το  Harvard Business Review κυκλοφόρησε παλιότερα ένα βιβλίο με τα κορυφαία μάνατζμεντ tips, που διαχρονικά μας κάνουν καλύτερους. Ας δούμε αυτά που φαίνεται ότι μπορούν να αξιοποιηθούν ευκολότερα. 

Ξαφνικά, όλο και περισσότεροι επιτυχημένοι επιχειρηματικοί ηγέτες παροτρύνουν τις επιχειρήσεις και τους συναδέλφους τους να κάνουν περισσότερα λάθη και να αποδεχτούν περισσότερες αποτυχίες. Γιατί άραγε;

Σε όποια αγορά και αν βρίσκεστε και όποια δουλειά κι αν κάνετε, είναι πιθανό να έχετε βιώσει την απογοήτευση να εργάζεστε με μια δυσλειτουργική ομάδα – μια απογοήτευση που σημαδεύτηκε από παρατεταμένες συζητήσεις που δεν οδήγησαν πουθενά ή σε έντονες συγκρούσεις που έκαναν την επικοινωνία μεταξύ σας δύσκολη. Για να λειτουργήσουν σωστά οι ομάδες πρέπει να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Τι μπορείτε να κάνετε για να το εξασφαλίσετε; Ας δούμε τι προτείνουν κάποιοι ειδικοί.

Οι παλιοί τρόποι λειτουργίας μιας εταιρείας δεν αποδίδουν στον ψηφιακό κόσμο. Είναι απίθανο οι γνωστές μορφές οργανωσιακής ηγεσίας να επιβιώσουν στην ψηφιακή επανάσταση. Για να μπορέσουν τα διοικητικά στελέχη να εκπληρώσουν αποτελεσματικά το ρόλο τους στο μέλλον, είναι αναγκαία μια αναδιαμόρφωση όλων των λειτουργιών, σύμφωνα με το INSEAD.

Με τις γιορτές προ των πυλών και την επερχόμενη (υιοθετημένη και από εμάς τους Έλληνες)  Black Friday, ίσως θα πρέπει να επανεξετάσετε το θέμα της πιστότητας των πελατών προς την επιχείρηση και τα προϊόντα σας. Κάθε επιχειρηματίας θέλει να έχει πιστούς πελάτες που προτιμούν την επιχείρησή του. Αλλά αν θέλετε αφοσίωση από τους πελάτες σας πρέπει πρώτοι εσείς να τους προσφέρετε τη δυνατότητα να παραμείνουν πιστοί στην επιχείρηση σας. Αν εσείς οι ίδιοι δεσμευτείτε σε πέντε βασικούς τομείς, τότε οι πελάτες σας θα σας ανταμείψουν με την αφοσίωσή τους.

Το 1967 η McKinsey διερευνώντας την αγορά και τις επιχειρήσεις του container shipping διαπίστωσε ότι βρίσκονται σε κομβικό σημείο, όπου θα έπρεπε να επανεξετάσουν τα πάντα. Φαίνεται, πως η αγορά αυτή βρίσκεται εκ νέου σε κομβικό σημείο και είναι καιρός να επανεξετάσει τον τρόπο λειτουργίας της.

Θέλετε να ξέρετε αν κάποιος λέει ψέματα; Παρατηρείστε τυχόν ενδείξεις όπως, τον τρόπο που μιλάει, την υπερβολική χρήση αντωνυμιών σε τρίτο πρόσωπο και τυχόν αυξημένη αθυροστομία.

Η αναγκαιότητα για καινοτομία στη χώρα μας είναι πέρα για πέρα ένα στοίχημα με πολλά κέρδη για το μέλλον και των ελληνικών επιχειρήσεων. Η Έρευνα και Ανάπτυξη και η στελέχωση τους με ανθρώπους υψηλού επίπεδου γνώσης μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό τον στόχο. Στη συζήτηση για καινοτομικές ιδέες, προϊόντα και υπηρεσίες, συνεισφέρει η καταπληκτική πρόταση ενός αναγνωρισμένου στελέχους μιας καινοτομικής επιχείρησης στη Silicon Valley, του επικεφαλής τεχνολογίας της Corning, Δρ. Waguih Ishak*, ο οποίος, σε άρθρο του στην McKinsey, προτείνει τρόπους για να παραμείνουμε δημιουργικοί μακροπρόθεσμα, αντλώντας παραδείγματα από τη δική του 40χρονη εμπειρία.

Μια απλή φράση σας μπορεί να απειλήσει τη σχέση σας με τον πελάτη. Πώς μπορείτε να αποφύγετε τις παγίδες;

Οι καταναλωτές θεωρούν όλο και περισσότερο το μάρκετινγκ ως χειραγώγηση. Είναι σημαντικό να αλλάξει αυτή η εικόνα και οι άνθρωποι του μάρκετινγκ θα πρέπει να λάβουν τα μέτρα τους γι’ αυτό.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman