• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Η ηγεσία ως δράση

11:20 - 29 Οκτ 2019

Ο κ. Σ. Κυριακού είναι διοικητικό στέλεχος επιχειρήσεων και συγγραφέας που ειδικεύεται στην ψυχολογία της ηγεσίας

Tο πάγιο κεφάλαιο της ηγεσίας δεν καταγράφεται στους ισολογισμούς των εταιρειών. Είναι παρ’ όλα αυτά ο πιο κρίσιμος, ζωτικής σημασίας επιχειρηματικός πόρος παρόλο που δεν καταγράφεται στους τέσσερις τους οποίους η πανεπιστημιακή βιβλιογραφία αναφέρει: land, capital, people, entrepreneurship.

Σκεφτείτε το λίγο:

Ο πιο αποφασιστικής σημασίας παράγοντας για το χτίσιμο του μέλλοντος μιας εταιρείας είναι η ηγεσία(ίσως θα έπρεπε να είναι ο πέμπτος επιχειρηματικός πόρος). Εκείνη που από μόνη της καθορίζει την επιβίωση και την προοπτική της. Κανένας τίτλος ηγέτη δεν απονέμεται. Δεν πάει σετ με τη θέση ή το γραφείο. Είναι δράση. Είναι ένας συνδυασμός εκείνων που είσαι και εκείνων που κάνεις. Ξεκινά πάντα από ένα μεγάλο όραμα και μια μεγάλη ιδέα (οι μεγάλες ιδέες γεννιούνται στην καρδιά και οι έξυπνες στο κεφάλι), αλλά αυτό δεν αρκεί.

Οι εταιρείες που μακροημερεύουν έχουν έναν ευγενή στόχο. Και θέτουν τη μακροπρόθεσμη ευημερία πάνω ακόμα και από το βραχυπρόθεσμο κέρδος τους. Σε τελική ανάλυση, ακόμα και αν καταφέρει ο ηγέτης να διαφύγει από την επίκριση των άλλων, δεν πρόκειται να διαφύγει από τη δική του.

Η ηγεσία μιας επιχείρησης πρέπει να εμπνέεται λοιπόν από αυτόν τον στόχο, τον προορισμό και ο οποίος πρέπει να ενέχει μια συναισθηματική δέσμευση. Ευτυχώς ή δυστυχώς ο τρόπος που κανείς θα εγείρει αυτού του τύπου το involvement δε μαθαίνεται. Είναι έμφυτο. Και αποτελεί μέρος της προσωπικότητας κάθε αληθινού ηγέτη.

Πίσω από το 90% των αποτυχημένων ηγετών κρύβονται αστοχίες χαρακτήρα. Οι αληθινά μεγάλοι ηγέτες (καθ)οδηγούνται οι ίδιοι από μία εσωτερική ανάγκη να επηρεάσουν θετικά την κοινωνία και τους ανθρώπους. Κι αυτό γίνεται γρήγορα αντιληπτό απ’ όλους. Τους βοηθά να κερδίσουν την τυφλή εμπιστοσύνη των ανθρώπων τους, συχνά πέρα από κάθε λογική.

Συνήθιζα να σκέφτομαι αυξητικά, όχι στρατηγικά.

Την ιστορία μάλλον την ξέρετε. Μια μέρα, λέει, η Αλίκη έφτασε σε ένα σταυροδρόμι όπου, πάνω σ’ ένα δέντρο είδε ένα γάτο. «Από πού να πάω;» ρώτησε. ο γάτος απάντησε με ερώτηση: «Που θέλεις να πας;» «Δεν ξέρω», απάντησε η Αλίκη. «Τότε», είπε ο γάτος, «δεν έχει σημασία ποιο δρόμο θα πάρεις».

Πρέπει λοιπόν να βάλουμε τον στόχο να ανακαλύψουμε την στρατηγική και μετά να έχουμε την ικανότητα να την προβάλλουμε και να την επικοινωνήσουμε με τρόπο ώστε και οι υπόλοιποι να αντλήσουν έμπνευση από αυτήν- να καίγονται να γίνουν μέρος της και να είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι χρειάζεται γι αυτό.

Ηγέτης είναι εκείνος που έχει τα εξής δύο χαρακτηριστικά: Πρώτον, πάει κάπου, και δεύτερον είναι ικανός να πείσει και άλλους να τον ακολουθήσουν.

ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ Σ. Κυριακού

Όλα τα άρθρα του Σ. Βρεττού
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman