• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Marketing Browser

Η συνταγή παραγωγής καλών ιδεών, είναι η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων καθώς και ο σωστός χειρισμός τους. Ο κανόνας είναι απλός: επιλέξτε τους ανθρώπους που μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας. Όσο προφανές και αν ακούγεται αυτό, δεν συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις των παραδοσιακών συνεδριάσεων brainstorming, όπου συχνά, οι συμμετέχοντες επιλέγονται με κριτήριο την εξέχουσα θέση που έχουν στο οργανόγραμμα της επιχείρησης, παρά από σεβασμό για τις ειδικές γνώσεις τους.

Πώς μπορούμε να μετρήσουμε τις ιδιότητες της ανθρώπινης ύπαρξης που δίνουν νόημα στη ζωή και την καριέρα μας; Τι θα λέγατε για τη χάρη, την ευγένεια και την ακεραιότητα; Τι αξία θα βάλουμε στο πάθος, την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη; Πόσο προσθέτουν στη ζωή μας το κέφι, η πνοή μιας ανθρώπινης φωνής και μια νότα αυτοεκτίμησης; Πως να αποτιμήσουμε τη φιλία, τη συνεργασία, την αφοσίωση και το πνεύμα? Κατηγορηματικά, ο οργανισμός που αγνοεί τα άυλα χαρακτηριστικά με τα οποία τα ανθρώπινα όντα που είναι οι συνοδοιπόροι μας στη ζωή εμπλουτίζουν τη σταδιοδρομία τους, δεν θα οικοδομήσει ποτέ μια μεγάλη συνεργατική δύναμη ή έναν μεγάλο οργανισμό. Η επιτυχής ηγεσία δεν έχει σχέση με το αν είναι κανείς σκληρός ή μαλακός, ευαίσθητος ή διεκδικητικός, αλλά με ένα σύνολο γνωρισμάτων. Δεν υπάρχει δε καμία προσωπική γοητεία τόσο μεγάλη όσο η γοητεία μιας χαρούμενης και αισιόδοξης ιδιοσυγκρασίας.

Έχουν γραφτεί πολλά για το θέμα των διαπραγματεύσεων και μάλιστα για τη σχετικά πρόσφατη θεωρία του win-win. Τέτοιου είδους διαπραγματεύσεις -κατά τις οποίες να βγαίνουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές- συμβαίνουν όταν τουλάχιστον το ένα μέρος προσπαθεί να πάρει αυτό που θέλει από το άλλο μέρος χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει την όποια εξουσία διαθέτει. Δυστυχώς, το win-win έχει συχνά παρεξηγηθεί.

Για τα στελέχη σε όλο τον κόσμο, αυτή μπορεί να αποδειχθεί μια καθοριστική στιγμή στη σταδιοδρομία τους. Πρέπει όχι μόνο να προστατεύουν την υγεία εργαζομένων και πελατών, αλλά και να ασχοληθούν με τη διαταραχή στη λειτουργία τους, να σχεδιάσουν την ανάκαμψη και να επαναπροσδιορίσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για τη νέα κανονικότητα. Όταν οι ηγέτες και οι επιχειρήσεις δεσμεύονται στην Ποικιλομορφία και την Ένταξη (I&D), τόσο από πλευράς φύλου όσο και εθνοτικής, μπορούν να αδράξουν την ευκαιρία και να αποκομίσουν οφέλη σε πέντε βασικούς τομείς, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.

Το να επιχειρεί κάποιος δεν είναι απλώς επάγγελμα, αλλά μια περιπέτεια, ένας δύσκολος και γεμάτος προκλήσεις τρόπος ζωής. Από τη στιγμή που κάποιος ξεκινά μια επιχείρηση, δεν πρέπει ποτέ να σταματήσει να αναζητά νέες ευκαιρίες επένδυσης, νέες ιδέες, νέα προϊόντα – υπηρεσίες και νέους διαδρόμους επιτυχίας. Αν η επιχείρησή του γίνει επιτυχημένη και βιώσιμη, αυτό θα οφείλεται σίγουρα στο γεγονός ότι δεν σταματά να δέχεται νέες προκλήσεις, να αφουγκράζεται το περιβάλλον, κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, να ενσωματώνει τις αλλαγές που αυτό το νέο περιβάλλον του επιβάλλει. Κοινώς, να είναι έτοιμος να αλλάξει ανά πάσα στιγμή ό,τι χρειαστεί, εκτός από το όραμα που έχει θέσει και τις βασικές αξίες με τις οποίες έχει αποφασίσει να επιχειρήσει. Ωστόσο, αν σας έλεγα πως υπάρχουν κανόνες που εγγυώνται την επιχειρηματική επιτυχία θα ήταν ψέματα, αφού καμία θεωρία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία για έναν επιχειρηματία. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες βασικές αρχές που μπορούν να βοηθήσουν. Ιδού λοιπόν οι κανόνες του παιχνιδιού:

Υπάρχει μια τάση να υποθέτουμε ότι κάποιος πωλητής έχασε μια πώληση επειδή το προϊόν που προσπάθησε να πουλήσει ήταν κατώτερο, κατά κάποιο τρόπο, των προσδοκιών του αγοραστή. Ωστόσο, στην πλειονότητα των ερευνών, οι αγοραστές κατατάσσουν ως ισοδύναμα τα συνολικά χαρακτηριστικά των ανταγωνιστικών προϊόντων. Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν άλλοι παράγοντες που ξεχωρίζουν έναν νικητή από τους υπόλοιπους. Γιατί, λοιπόν, ένας πωλητής, μπορεί να χάσει μια πώληση;

Η κρίσιμη μάζα πελατών για κάθε επιχείρηση αποτελείται από εκείνους που αγοράζουν σταθερά από αυτή και όχι ευκαιριακά. Γι αυτό και οι περισσότερες επιχειρήσεις επικεντρώνονται στη διατήρηση της υπάρχουσας πελατείας, παράλληλα με τις προσπάθειες μεγέθυνσής της, είτε πρόκειται για πελάτες B2C (business to customer) είτε για άλλες επιχειρήσεις. Η σταθερή πελατεία είναι εκείνη που εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα μιας εταιρείας, ιδίως στις περιπτώσεις B2B (business to business). Έχει μάλιστα, παρατηρηθεί ότι το 75% - 90% των ετήσιων πωλήσεων μιας επιχείρησης που εξυπηρετεί –με προϊόντα ή υπηρεσίες– άλλες επιχειρήσεις προέρχεται από τη σταθερή της πελατεία.

Δεν είναι τυχαίο που οι μεγαλύτερες και πιο καταξιωμένες επιχειρήσεις στον κόσμο στηρίζονται στη ομαδική εργασία!  Το όφελος που προκύπτει από τη συνεργασία μιας ομάδας ανθρώπων, που περιλαμβάνει ένα σύνολο συμπληρωματικών δεξιοτήτων οι οποίες απαιτούνται για να ολοκληρωθεί μια εργασία ή ένα έργο, είναι αναμφισβήτητα μεγαλύτερο από αυτό οποιασδήποτε χαρισματικής ανεξάρτητης εργασίας. 

Τα πιο σηµαντικά πράγµατα στη ζωή και στις επιχειρήσεις δεν µπορούν να µετρηθούν. Η ρήση, «Αν µπορείτε να το µετρήσετε, µπορείτε να το διαχειριστείτε», αποτέλεσε εµπόδιο στην οικοδόµηση µεγάλων οργανισµών, όπως ακριβώς αποτέλεσε εµπόδιο στην αξιολόγηση της πραγµατικής παγκόσµιας οικονοµίας (θα πρέπει βέβαια να συµφωνήσουµε το τι σηµαίνει µεγάλος οργανισµός).

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ξεκινώντας την επιχείρηση τους κάνουν τα πάντα μόνοι τους. Αν τα πράγματα πάνε καλά και η επιχείρηση μεγαλώσει διαπιστώνουν ότι χρειάζεται να προσλάβουν εξειδικευμένο προσωπικό για να αναπτύξουν περαιτέρω την επιχείρησή τους. 

Στον κατάλογο των πραγμάτων που οι επιτυχημένοι άνθρωποι κάνουν διαφορετικά από τους υπόλοιπους, έρχεται να προστεθεί ακόμα ένα: Η μετατροπή ενός εμποδίου σε πλεονέκτημα. Οι άνθρωποι που πετυχαίνουν στη δουλειά και στη ζωή πιστεύουν και ενεργούν σαν «όλα είναι ένα δώρο». Καλά, ίσως όχι κάθε τι που μπορεί να φανταστεί κανείς. Αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να εξετάσουμε τα προβλήματα και τις εκπλήξεις που συναντά κανείς σε κάποια προσπάθεια, όπως π.χ. να αναστήσετε μια επιχείρηση, ή να λανσάρετε μια νέα γραμμή προϊόντων σε μια εξαιρετικά δύσκολη ή ανταγωνιστική αγορά. Υπάρχει μια σειρά από λόγους για τους οποίους θα έπρεπε να αντιμετωπίζετε ένα πρόβλημα που παρουσιάζεται με ευγνωμοσύνη, αν προσπαθείτε π.χ. να ξεκινήσετε μια επιχείρηση ή να δημιουργήσετε κάτι άλλο.

Όταν κάνετε μια επαγγελματική πρόταση καλύτερα να αποφεύγετε τον υπερθετικό βαθμό και το ύφος που μοιάζει με αυτό ενός πομπώδους και βαρυσήμαντου συμβούλου, διότι κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγήσετε τους πελάτες σας γρήγορα στους ανταγωνιστές σας. Πιο γρήγορα, και από το να πείτε «γεια σας».

Ο ηγέτης δεν είναι εκείνος που μπορεί να κάνει τη δουλειά καλύτερα από τους ανθρώπους του. Είναι εκείνος που μπορεί να τους παρακινήσει και πείσει να την κάνουν καλύτερα απ’ όσο εκείνος μπορεί. Δε νοιάζεται για την καριέρα του. Ενδιαφέρεται πρώτα από όλα για τις καριέρες των άλλων.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman