• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Απόψεις

Τώρα που ο Μητσοτάκης χαλάρωσε λίγο (ή και πολύ) τις διαψεύσεις των σεναρίων για πρόωρες εκλογές, υπάρχει ένα νέο πολιτικό δεδομένο. Και ένα νέο στοιχείο: Με τα όσα έχει πει και όπως τα έχει πει, θα πάψουν και οι ερωτήσεις για τις πρόωρες εκλογές. 

Οι ευρωπαϊκές ηγεσίες, τόσο οι πολιτικές όσο και οι οικονομικές, αντιμετωπίζουν σήμερα μια πρωτοφανή για την εποχή μας κατάσταση. Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι ο πρώτος μετά τον Β Παγκόσμιο πόλεμο που διεξάγεται στην ευρωπαϊκή γειτονιά. Ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε στο 8%, επίπεδο πρωτοφανές για την Ευρώπη που τα τελευταία τριάντα χρόνια ζει σε περιβάλλον σταθερότητας τιμών και οικονομικής ανάπτυξης.

Ναι, η ακρίβεια και η ραγδαία άνοδος του πληθωρισμού είναι μεγάλο κοινωνικοοικονομικό θέμα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η συζήτηση περί του χρόνου διενέργειας εκλογών είναι ζήτημα που απασχολεί, καθώς μάλιστα σε αυτή τη συγκυρία η εναλλακτική λύση από τη σημερινή κυβέρνηση δεν πείθει με δεδομένη την εμπειρία 2015 – 2019. Αναμφισβήτητα επίσης, η άσκηση βίας και οι απόπειρες τρομοκράτησης προσώπων που δεν «γουστάρουν» (βλ. Πορτοσάλτε) από συμμορίες μπαχαλάκηδων είναι απαράδεκτο ενδημικό φαινόμενο που αξίζει συνεχή επισήμανση, όμως η αυξανόμενη απειλή που συνιστά η Τουρκία αφορά την υπόσταση της χώρας. Εξ ου και η επιμονή της στήλης  στα ελληνοτουρκικά…

Αν κάτι έγινε σαφές από τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού στην ΕΡΤ 1 το βράδυ της Τρίτης, είναι ότι θέλησε με τρόπο κομψό - όσο γινόταν - να απελευθερωθεί από τις συνεχείς διαψεύσεις των εκλογικών σεναρίων. 

Η είσοδος του Ε. Βενιζέλου  στην Ελληνική πολιτική σκηνή σηματοδοτεί την έναρξη μίας γενναίας προσπάθειας για τον αστικό εκσυγχρονισμό της χώρας. Βαθιές τομές σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής προκαλούν την σφοδρή αντίθεση του κατεστημένου της εποχής, που συσπειρώνεται γύρω από τον διάδοχο Κωνσταντίνο Α’.

Μπορεί εμείς εδώ με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να ασχολούμαστε με το πώς και πότε (δεν) θα γίνουν εκλογές και να παρακολουθούμε το κρεσέντο αλλοφροσύνης του Ερντογάν, όμως σιγά σιγά στην Ευρώπη ξεσπά η τέλεια καταιγίδα. 

Το άρθρο του αγαπητού συναδέλφου Άγγελου Στάγκου στο reporter.gr με τίτλο «Η σοβαρότητα της απειλής απαιτεί και σοβαρή αντιμετώπιση» με θέμα την όξυνση της λεκτικής επιθετικότητας της Τουρκίας, ξεδίπλωσε με συγγραφική μαεστρία την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, παραθέτοντας όλες σχεδόν τις πτυχές της δυσάρεστης συγκυρίας. Αν και οφείλω να καταθέσω την διαφωνία μου ως προς το πρώτο μέρος, επικροτώ απόλυτα το υπόλοιπο άρθρο, με επιστέγασμα τον σχολιασμό της συμπεριφοράς του Υπουργού Αμύνης κ. Παναγιωτόπουλου η οποία μού προξένησε πολύ οδυνηρή έκπληξη.

Όποιος δεν έχει καταλάβει ή και αγνοεί, πόσο οριακά και επικίνδυνα είναι τα πράγματα με την Τουρκία, είναι επιεικώς αφελής, αν όχι εξαιρετικά ανόητος. Το ίδιο ισχύει και για όσους επιλέγουν να πιστεύουν ακράδαντα ότι οι προκλήσεις, οι απειλές και η επιθετικότητα σύσσωμης της πολιτικής τάξης της Τουρκίας και ακόμη περισσότερο των αξιωματούχων που βρίσκονται στην κυβέρνησή της, δεν θα προχωρήσουν πέρα από λόγια. Δεν είναι καθόλου βέβαιο κάτι τέτοιο.

Υπάρχει μια τάση να υποθέτουμε ότι κάποιος πωλητής έχασε μια πώληση επειδή το προϊόν που προσπάθησε να πουλήσει ήταν κατώτερο, κατά κάποιο τρόπο, των προσδοκιών του αγοραστή. Ωστόσο, στην πλειονότητα των ερευνών, οι αγοραστές κατατάσσουν ως ισοδύναμα τα συνολικά χαρακτηριστικά των ανταγωνιστικών προϊόντων. Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν άλλοι παράγοντες που ξεχωρίζουν έναν νικητή από τους υπόλοιπους. Γιατί, λοιπόν, ένας πωλητής, μπορεί να χάσει μια πώληση;

Προκειμένου  να προσδιοριστούν οι κρυφοί παράγοντες λήψης αποφάσεων αγοράς, περισσότεροι από 230 αγοραστές συμμετείχαν σε μια έρευνα 76 τμημάτων. Στόχος του ερευνητικού έργου ήταν να διερευνηθεί πώς αντιλαμβάνονται οι πελάτες τους πωλητές που συναντούν, οι περιστάσεις που καθορίζουν ποιος προμηθευτής επιλέγεται τελικά και ο τρόπος με τον οποίο τα διάφορα τμήματα των επιχειρήσεων αλλά και οι διαφορετικοί τομείς της αγοράς λαμβάνουν αποφάσεις αγορών. Από την έρευνα αυτή προέκυψαν έξι βασικά ευρήματα:

Έγινε ένα... θαύμα -θα πει κανείς προεκλογικό- και τα κόμματα στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να συζητούν και για κάποια σοβαρά θέματα. Για παράδειγμα το δημογραφικό, που αποτελεί τεράστιο ζήτημα για τη χώρα μας.

Φαίνεται ότι από εδώ και πέρα, όποιες και αν είναι οι προθέσεις του Πρωθυπουργού, μάλλον θα είναι δύσκολο να πείσει οποιονδήποτε για τον χρόνο των εκλογών. 

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman