ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Ράλι» το 2018 στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου

14:11 - 24 Δεκ 2018 | Αυτοκίνητο
«Ράλι» το 2018 στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Το 2018 εξελίχθηκε σε μία κομβική χρονιά με σημαντικές θετικές εξελίξεις για το καινούριο Ι.Χ. στην Ελλάδα, το οποίο δεινοπάθησε από το 2010 και μετά.

Φέτος αναμένεται να κλείσει με εντυπωσιακό θετικό πρόσημο, όσον αφορά στις ταξινομήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων, οι λιανικές πωλήσεις θα ξεπεράσουν –μετά από χρόνια- και πάλι τις εταιρικές και η βενζίνη θα θριαμβεύσει απέναντι στο ντίζελ.

Ας τα δούμε όλα αυτά αναλυτικότερα με βάση τα επίσημα στοιχεία του ενδεκαμήνου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2018.

Τι συμβαίνει με τις ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ.

Το 2018 αναμένεται να ταξινομηθούν περίπου 105.000 καινούρια επιβατηγά οχήματα, οπότε θα μιλάμε για μία αύξηση σχεδόν 20% σε σχέση με το 2017, οπότε είχαν πωληθεί 88.100 Ι.Χ. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή άνοδο, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2019, με τις προβλέψεις να μιλούν για περίπου 120.000 πωλήσεις. Να σημειώσουμε, ότι οι ειδικοί θεωρούν ως υγιές και επαρκές νούμερο -με βάση τα πραγματικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας- τις 150.000 ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. ετησίως, οπότε υπάρχουν ακόμη ικανά περιθώρια ανόδου.

Την περίοδο της κρίσης φυτοζωούσε η αγορά του καινούριου Ι.Χ. στην Ελλάδα και επιβίωσε ουσιαστικά από τις εταιρικές πωλήσεις με αιχμή του δόρατος τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Ακόμη και πέρυσι η αναλογία εταιρικών πωλήσεων προς τις λιανικές ήταν 55% έναντι 45% υπέρ των πρώτων. Το 2018 έχουν αντιστραφεί τα συγκεκριμένα ποσοστά, οι ιδιώτες δείχνουν πάλι ενδιαφέρον και –επίσης σημαντικό- οι τράπεζες εγκρίνουν σε μεγαλύτερο ποσοστό τη χρηματοδότηση της αγοράς ενός καινούριου Ι.Χ. Όσο μεγαλώνει μάλιστα η αγορά αυτοκινήτου, τόσο υψηλότερο ειδικό βάρος θα αποκτούν και οι λιανικές πωλήσεις, από τις οποίες εξάλλου προέρχεται και η κερδοφορία των εισαγωγέων, καθώς τα περιθώρια κέρδους προς τις εταιρείες leasing αγγίζουν το μηδέν λόγω των μεγάλων εκπτώσεων.

Η βενζίνη κάνει «come back»

Από το 2012 μέχρι τα τέλη του 2016, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είχε φτάσει στα όρια της υστερίας και είχε ως αποτέλεσμα –μεταξύ άλλων- τις μαζικές εισαγωγές μεταχειρισμένων μοντέλων με ντιζελοκινητήρες. Το 2017 ισορρόπησε η ζήτηση μεταξύ ντίζελ και πετρελαίου, καθώς στις μικρές κατηγορίες όπου περιορίζεται το ενδιαφέρον του μέσου Ελληνα αγοραστή, κυριαρχούν πλέον οι βενζινοκίνητες εκδόσεις. Επίσης ρόλο έπαιξε ο βομβαρδισμός δημοσιευμάτων περί μελλοντικών απαγορεύσεων χρήσης των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στα κέντρα των πόλεων.

Το 2018 παρατηρείται ωστόσο μία πλήρης ανατροπή, με τις δύο στις τρεις ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. να αφορούν βενζινοκίνητα μοντέλα και τα ντίζελ να αρκούνται στο ένα τρίτο. Μάλιστα το ποσοστό των τελευταίων θα ήταν ακόμη μικρότερο, αν δεν τα επέλεγαν οι μεγάλες επιχειρήσεις για τους εταιρικούς στόλους τους λόγω μειωμένου κόστους χρήσης και συντήρησης. Σημαντικό ενδιαφέρον υπάρχει και για τα μοντέλα φυσικού αερίου, για τα οποία ωστόσο υπάρχει περιορισμένη προσφορά, οπότε δεν εμφανίζουν εφέτος σημαντικές πωλήσεις. Στα υβριδικά κυριαρχεί κατά κύριο λόγο η Toyota, προς την οποία έχουν στραφεί αρκετοί αγοραστές ως εναλλακτική λύση αντί του ντίζελ.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.