ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πως απογειώνουν το νέο Ford Focus ST οι κορυφαίες τεχνολογίες

06:02 - 25 Ιουν 2019 | Αυτοκίνητο
Πως απογειώνουν το νέο Ford Focus ST οι κορυφαίες τεχνολογίες
Η Ford αποκάλυψε τις καταιγιστικές επιδόσεις του νέου Focus ST, το οποίο ενσωματώνει την προηγμένη τεχνογνωσία που απέκτησε η ομάδα εξέλιξης της εταιρείας από μοντέλα της γκάμας της, όπως τα Ford GT, F‑150 Raptor, Mustang και Fiesta ST.

Δώδεκα τοις εκατό πιο ισχυρό και δώδεκα τοις εκατό πιο ταχύ! Η Ford αποκάλυψε σήμερα ότι το νέο, πεντάθυρο Ford Focus ST ολοκληρώνει το «σπριντ» από στάση έως τα 100 km/h σε χρόνο μόλις 5,7 δλ., επίδοση καλύτερη κατά 0,8 δευτερόλεπτα σε σχέση με εκείνη του μοντέλου προηγούμενης γενιάς.

Με έναν βενζινοκινητήρα 2.3L EcoBoost με μέγιστη ισχύ 280 ίππων – 30 επιπλέον συγκριτικά με το προηγούμενο Focus ST – το νέο μοντέλο υπερέχει στις επιταχύνσεις εν κινήσει ακόμα και σε σχέση με εκείνες τις καταξιωμένης, προηγούμενης γενιάς του Focus RS.

Η τεχνολογία υπερσυμπίεσης Twin-Scroll συνεισφέρει ώστε ο κινητήρας να αποδίδει μέγιστη ροπή 420 Nm – η καλύτερη στην κατηγορία – η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Την ίδια στιγμή, ένα καινοτόμο anti-lag σύστημα επιτρέπει την ταχεία ανάπτυξη της πίεσης υπερπλήρωσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Επίσης, η δυνατότητα flat-shift του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, καθώς και το Launch Control* συμβάλλουν με τη σειρά τους στην περαιτέρω βελτίωση της επιτάχυνσης από στάση.

Focus ST 03

Ο υπερσυμπιεστής twin-scroll χαμηλής αδράνειας του 2.3L EcoBoost κινητήρα του νέου Focus ST εκμεταλλεύεται πιο αποτελεσματικά τα καυσαέρια για βελτιστοποίηση της ενέργειας που μεταφέρεται στην τουρμπίνα παράγοντας ταχύτερα μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης και, κατά συνέπεια, αυξημένη ισχύ. Οι ανεξάρτητοι αυλοί εξαγωγής μεταφέρουν τους παλμούς των καυσαερίων από τους κυλίνδρους 1 και 4 και τους κυλίνδρους 2 και 3, προς όφελος μιας συνεχούς ροής της ενέργειας.

Η τεχνολογία anti-lag διατηρεί με ηλεκτρονικό τρόπο το γκάζι ανοιχτό για μέχρι 3 δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του.

Έχοντας σε ετοιμότητα τον υπερσυμπιεστή για άμεση απόκριση και διατηρώντας την πίεση στην πολλαπλή εισαγωγής όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι, η καινοτόμα αυτή τεχνολογία επιτρέπει την ταχύτερη ανάκτηση της πίεσης υπερπλήρωσης και την καλύτερη καύση όταν το γκάζι πατηθεί εκ νέου. Επιπλέον, μία ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης (waste-gate) επιτρέπει τον καλύτερο έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης για καλύτερες επιδόσεις στην πράξη.

Το σύστημα flat-shift βοηθά επίσης στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής επιτάχυνσης από στάση, αρχικά μιμούμενο τη λειτουργία anti-lag και εν συνεχεία κρατώντας το γκάζι ανοιχτό κάθε φορά που ο οδηγός πατά το συμπλέκτη για να ανεβάσει ταχύτητα μέσω του επιλογέα κοντής διαδρομής στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο – κάτι που συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της απόκρισης του υπερσυμπιεστή. Μία ενδεικτική λυχνία* υποδεικνύει στον οδηγό το βέλτιστο σημείο για την αλλαγή της σχέσης στο κιβώτιο, ενώ το Launch Control μπορεί να ενεργοποιηθεί για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης για καλύτερες εκκινήσεις του αυτοκινήτου από στάση.

Η ταχύτητα του νέου Focus ST στις ευθείες συνδυάζεται με άριστη συμπεριφορά στις στροφές, γεγονός που αναβαθμίζεται με τη χρήση του πρώτου, ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού της Ford για προσθιοκίνητο μοντέλο. Ενσωματωμένο στο εξάρι μηχανικό κιβώτιο, καθώς και στο επτατάχυτο αυτόματο για τα μοντέλα 2.3L EcoBoost, το σύστημα χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για την κατανομή μέχρι και του 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Το αποτέλεσμα είναι η αυξημένη ευελιξία και η σημαντική μείωση της υποστροφής κατά την επιτάχυνση, τόσο μέσα στη στροφή όσο και κατά την έξοδο από αυτή.

Ταχύτερο σε απόκριση και ακριβέστερο σε σχέση με ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, το σύστημα αυτό μπορεί να ρυθμίζει προληπτικά την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς, αξιοποιώντας δεδομένα από τους αισθητήρες δυναμικής συμπεριφοράς και κινητήρα, ώστε να εμπλέκεται σταδιακά για βέλτιστη συμπεριφορά.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.