ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

“Turin Geofencing Lab”: Ακόμα μια πρωτοβουλία από την Fiat Chrysler Automobiles για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

11:37 - 15 Ιουν 2020 | Αυτοκίνητο
“Turin Geofencing Lab”: Ακόμα μια πρωτοβουλία από την Fiat Chrysler Automobiles για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
Το πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Πόλης του Τορίνο με το τμήμα e-Mobility της Fiat Chrysler Automobiles και σαν στόχο έχει να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση στις πόλεις μέσω έξυπνων συστημάτων διαχείρισης του ελέγχου κυκλοφορίας.

Με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων στα αστικά κέντρα, ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA) υπέγραψε συμφωνία με το τμήμα μεταφορών της Πόλης του Τορίνο για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού συστήματος που θα συνδέσει την ηλεκτροκίνηση με τις ζώνες ελεγχόμενης κίνησης οχημάτων (ZTL).

Στο πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” εκτός από την Fiat Chrysler Automobiles και την Πόλη του Τορίνο συμμετέχει η εταιρεία 5Τ, η οποία διαχειρίζεται την πρόσβαση στις ζώνες ZTL και η εταιρεία διαχείρισης των δημοσίων συγκοινωνιών της πόλης.     

Σκοπός του “Turin Geofencing Lab” είναι να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας που μετατρέπουν τις πόλεις σε «έξυπνες περιοχές» και κυρίως «πράσινες περιοχές», μέσω και της διασύνδεσης της λειτουργίας των μέσων μεταφοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, καίριο ρόλο παίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τα Plug-in hybrid μοντέλα που έχουν και τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρική κίνησης.

Το τμήμα e-Mobility της FCA σε συνεργασία με το Centro Ricerche Fiat, το κέντρο έρευνας και εξέλιξης του Ομίλου FCA που εστιάζει στην ανάπτυξη κινητήρων, υλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, εξέλιξαν ένα πειραματικό σύστημα που αναγνωρίζει τα σημεία εισόδου και εξόδου των ζωνών ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Μόλις το αυτοκίνητο περάσει τα συγκεκριμένα σημεία, το σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα το θερμικό κινητήρα και το όχημα συνεχίζει την κίνηση του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, το geofencing θα επιτρέπει τη συγκεκριμένη λειτουργία, ενώ σημαντικό είναι ότι το σύστημα θα επικοινωνεί με τις πλατφόρμες διαχείρισης του ελέγχου κυκλοφορίας και τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας.

Με αυτό τον τρόπο τα Plug-in Hybrid οχήματα, όπως το Jeep Renegade 4xe, στο οποίο τοποθετήθηκε η πειραματική συσκευή, θα μπορούν να χρησιμοποιούν διαδρομές που κανονικά είναι διαθέσιμες αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ο τρόπος λειτουργίας του “Turin Geofencing Lab” είναι αρκετά απλός. Το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου ενημερώνει τον οδηγό ότι ετοιμάζεται να περάσει σε ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Στη συνέχεια το σύστημα ελέγχει ότι η επιλογή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι διαθέσιμη και την ενεργοποιεί μόλις το αυτοκίνητο περάσει στη ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Αντίστοιχα μόλις το όχημα εξέλθει της ζώνης επιστρέφει στην προηγούμενη κατάσταση λειτουργίας. Με αυτό τον τρόπο, ένα το Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe μπορεί να απολαμβάνει τις ίδιες ελευθερίες κυκλοφορίας, όπως και ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.