ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε αυτόν τον θάλαμο η Skoda προσομοιώνει τη θερμοκρασιακή συμπεριφορά των ηλεκτρικών της μοντέλων

09:39 - 17 Δεκ 2020 | Αυτοκίνητο
Σε αυτόν τον θάλαμο η Skoda προσομοιώνει τη θερμοκρασιακή συμπεριφορά των ηλεκτρικών της μοντέλων
H SKODA διαθέτει έναν ειδικό θάλαμο για να προσομοιώνει τη θερμοκρασιακή συμπεριφορά των ηλεκτρικών της μοντέλων, σε διάστημα τεσσάρων ετών συνεχούς κυκλοφορίας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο όμοια αλλά και τόσο διαφορετικά με αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποτελούν μία νέα, διαφορετική πραγματικότητα και η SKODA δεν αφήνει το παραμικρό στην τύχη. Η SKODA AUTO χρησιμοποιεί έναν ειδικό ηλιακό θάλαμο για να προσομοιώσει, σε μια περίοδο διάρκειας 25 ημερών, τη θερμοκρασιακή καταπόνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κυκλοφορεί για συνεχές διάστημα τεσσάρων ετών, στις κλιματολογικές συνθήκες της Κεντρικής Ευρώπης. Η δοκιμή αυτή επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των εξαρτημάτων και των υλικών ενός ηλεκτρικού μοντέλου της SKODA και κατά πόσον υπάρχει καταπόνηση ή μειωμένη απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της προσλαμβανόμενης οπτικής φθοράς.

«Η SKODA είναι η πρώτη μάρκα του Volkswagen Group που διαθέτει τέτοιο θάλαμο δοκιμών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην Ευρώπη – αντίστοιχο ηλιακό θάλαμο έχει και η Audi, όμως στην Κίνα», λέει ο Petr Sobotka, επικεφαλής της τεχνολογίας υλικών και ειδικών μετρήσεων, σχετικά με τον νέο χώρο εργασίας του.

Ο θάλαμος, ο οποίος χρειάστηκε κάτι περισσότερο από ένα χρόνο για να κατασκευαστεί, είναι ένα προσεκτικά μονωμένο δωμάτιο εξοπλισμένο με ένα σύνολο 28 ειδικών λαμπτήρων, ισχύος 2,5 ή 4 kW. Πρόκειται για λαμπτήρες αλογονιδίου μετάλλου, των οποίων το φως προσεγγίζει καλύτερα το φάσμα του πραγματικού ηλιακού φωτός. Αυτοί οι λαμπτήρες έχουν διάρκεια ζωής μόνο για περίπου τρεις δοκιμές και στη συνέχεια πρέπει να αντικατασταθούν από καινούργιους.

Η ασφάλεια προέχει, δεδομένων των ακραίων συνθηκών που επικρατούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών (ορισμένα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου μπορούν να φτάσουν, από πλευράς θερμοκρασίας, μέχρι και τους 110°C). Το δωμάτιο είναι γεμάτο αισθητήρες που παρακολουθούν τη θερμοκρασία. Οι κάμερες ανίχνευσης θερμοκρασίας έξω από τον θάλαμο παρακολουθούν αυτοκίνητα που οι τεχνικοί ετοιμάζουν για δοκιμή ή λίγο μετά από αυτή. Ο ίδιος ο θάλαμος είναι εξοπλισμένος με σύστημα ασφαλείας που διακόπτει μία δοκιμή εάν υπάρξει κάποιο πρόβλημα.

Ακριβώς δίπλα υπάρχει ένα μηχανοστάσιο με μια ειδική συσκευή κλιματισμού και έναν «εγκέφαλο» για τον έλεγχο της τροφοδοσίας ενέργειας. Ο θάλαμος επιτρέπει τη προσομοίωση διαφόρων συνθηκών θερμοκρασιών, υγρασίας και ηλιοφάνειας. «Ναι μεν μας ενδιαφέρει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κλιματολογικές συνθήκες της Ευρώπης, εμείς όμως συχνά φτάνουμε στα άκρα, εσκεμμένα. Κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής, υπάρχουν απότομες εναλλαγές μεταξύ μιας καυτής ημέρας στην έρημο της Αριζόνα, με θερμοκρασία σχεδόν 50°C στη σκιά και ηλιοφάνεια έως 1000 W/τ.μ., ακολουθούμενο από ένα κλίμα τύπου Φλόριντα, των Η.Π.Α., με ιδιαίτερα μεγάλη υγρασία ή μία κρύα νύχτα των Άλπεων, στην οποία ο υδράργυρος πέφτει στους -10°C κάνοντας βουτιά 30 βαθμών», λέει ο Dalibor Kopac, συντονιστής δοκιμών, περιγράφοντας τι περιλαμβάνει μια δοκιμή.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.