Πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Μάιος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.850 | 4.497 | 13.832 | +141,3% | -21,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 933 | 522 | 740 | +78,7% | +26,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 47 | 5 | 67 | +840,0% | -29,9% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 5.395 | 3.655 | 4.845 | +47,6% | +11,4% |
| |||||
Ιανουάριος - Μάιος 2021 | Ιανουάριος - Μάιος 2020 | Ιανουάριος - Μάιος 2019 | Μεταβολή Ιαν.-Μάι. 2021/2020 | Μεταβολή Ιαν.-Μάι. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 44.487 | 28.321 | 52.424 | +57,1% | -15,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 4.511 | 2.714 | 3.425 | +66,2% | +31,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 140 | 125 | 221 | +12,0% | -36,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 16.920 | 10.662 | 13.983 | +58,7% | +21,0% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Μάιος 2021 | Ιανουάριος -Μάιος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 13,1% | 6,1% | +7,0 | 9,5% | 9,3% | +0,2 |
A-SUV | 1,0% | 1,7% | -0,7 | 1,2% | 1,8% | -0,7 |
A TOTAL | 14,1% | 7,8% | +6,3 | 10,7% | 11,1% | -0,4 |
B | 27,7% | 29,6% | -1,9 | 29,4% | 29,1% | +0,3 |
B-SUV | 20,7% | 19,5% | +1,2 | 20,4% | 18,1% | +2,2 |
B TOTAL | 48,3% | 49,0% | -0,7 | 49,7% | 47,2% | +2,5 |
C | 11,2% | 12,1% | -0,9 | 12,8% | 12,8% | -0,1 |
C-SUV | 21,1% | 24,2% | -3,1 | 20,8% | 22,0% | -1,1 |
C TOTAL | 32,2% | 36,2% | -4,0 | 33,6% | 34,8% | -1,2 |
D | 1,1% | 1,8% | -0,7 | 1,9% | 1,5% | +0,4 |
D-SUV | 2,2% | 2,3% | -0,1 | 2,4% | 2,6% | -0,2 |
D TOTAL | 3,3% | 4,1% | -0,8 | 4,3% | 4,1% | +0,2 |
E | 0,2% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,0 |
E TOTAL | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,5% | 0,6% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 1,6% | -0,7 | 0,8% | 1,7% | -0,9 |
| 100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
(Εκ των οποίων SUV | 45,4% | 48,2% | -2,7 | 45,2% | 45,0% | +0,2) |
Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάιος 2021 | Ιανουάριος – Μάιος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 54,5% | 55,5% | -1,0 | 51,0% | 56,9% | -5,9 | 42,2% | 52,3% | -10,1 |
Πετρέλαιο | 17,1% | 26,9% | -9,8 | 19,9% | 27,4% | -7,4 | 23,2% | 29,9% | -6,7 |
Υβριδικά (HEV) | 20,5% | 14,4% | +6,1 | 21,4% | 13,0% | +8,5 | 18,4% | 9,4% | +9,0 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 5,1% | 1,3% | +3,8 | 5,3% | 1,0% | +4,4 | 13,9% | 6,8% | +7,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,9% | 1,8% | -0,8 | 1,2% | 1,8% | -0,6 | 2,4% | 1,6% | +0,8 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,8% | 0,0% | +1,8 | 1,2% | 0,0% | +1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2021 | Απρίλιος 2020 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Απρίλιος 2021 | Ιανουάριος –Απρίλιος 2020 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 862.226 | 270.651 | +218,6% | 3.422.439 | 2.750.659 | +24,4% |
ΕΕ 14(2) | 759.774 | 223.946 | +239,3% | 3.032.352 | 2.412.886 | +25,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 898.227 | 287.832 | +212,1% | 3.553.335 | 2.858.132 | +24,3% |
Ελλάδα | 10.198 | 2.434 | +319,0% | 33.637 | 23.824 | +41,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.