ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο «οικολογικά» από τα βενζινοκίνητα

08:32 - 02 Ιουλ 2021 | Αυτοκίνητο
Πότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο «οικολογικά» από τα βενζινοκίνητα
Όταν αγοράζει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιστεύει ότι αυτομάτως κάνει καλό στο περιβάλλον. Ωστόσο, μία έρευνα του Reuters έδειξε ότι πρέπει κάποιος να οδηγήσει 13,500 μίλια (21,725 km) για να κάνει λιγότερο κακό στο περιβάλλον από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη.

Η έρευνα υπολογίζει τις εκπομπές των αυτοκινήτων για όλη τους τη ζωή, περιλαμβάνοντας πολλές παραμέτρους, όπως ο τύπος μετάλλου στην μπαταρία του αυτοκινήτου και η ποσότητα αλουμινίου ή πλαστικού.

To GREET μοντέλο που αναπτύχθηκε από το Εθνικό Εργαστήριο Argonne χρησιμοποιείται για να σχηματίσει τις πολιτικές του Αμερικάνικου Οργανισμού Περιβαλλοντικής Προστασίας και της Επιτροπής Αέρα της Καλιφόρνιας, που είναι οι δύο βασικοί ρυθμιστές των εκπομπών των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.

Ένας αναλυτής της Argonne, είπε ότι η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων εκπέμπει περισσότερο άνθρακα από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μηχανές καύσης.

Η στιγμή ανταπόδοσης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως το μέγεθος της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η οικονομία καυσίμου ενός αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί βενζίνη και πώς παράγεται η ενέργεια για να φορτιστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το Reuters χρησιμοποίησε το μοντέλο Argonne για να βρει απαντήσεις σε αυτά.

Χρησιμοποιήθηκε ένα Tesla 3 έναντι ενός Toyota Corolla και υπέθεσαν ότι θα ταξιδεύαν 173151 μίλια σε όλη τους την ζωή.

Αν οδηγούσαν το Tesla στη Νορβηγία, όπου η ηλεκτρική ενέργεια έρχεται από ανανεώσιμη υδροηλεκτρική ενέργεια, τότε το «νεκρό» σημείο θα ήταν στα 8400 μίλια.

Αν η ηλεκτρική ενέργεια για την επαναφόρτιση του αυτοκινήτου ερχόταν από την καύση του άνθρακα, τότε θα έπρεπε να διανύσει 78700 μίλια για να είναι ίσο με το Toyota.

Ακόμα και στο χειρότερο σενάριο, όπου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα φορτίζεται από καύσεις άνθρακα, τότε θα παρήγαγε 4.1 εκατομμύρια γραμμάρια άνθρακα τον χρόνο ενώ ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο θα παρήγαγε 4.6 εκατομμύρια γραμμάρια.

Το συνηθισμένο «νεκρό» σημείο σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι 15000 με 20000 μίλια. Αυτό δείχνει ότι υπάρχουν μακροπρόθεσμα οφέλη από την χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

Ωστόσο, μία άλλη μελέτη που δεν χρησιμοποιεί το μοντέλο Argonne δείχνει ότι το «νεκρό» σημείο μπορεί να είναι από 67000 μέχρι 157000 χιλιόμετρα.

Άλλες μελέτες υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι αναγκαστικά πιο καθαρά και πιο «πράσινα» από τα βενζινοκίνητα.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.