ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ράλι Ντακάρ: H Audi γράφει ιστορία στον αγώνα που τρέχει - και - με ηλεκτρικά αυτοκίνητα

11:43 - 07 Ιαν 2022 | Αυτοκίνητο
Ράλι Ντακάρ: H Audi γράφει ιστορία στον αγώνα που τρέχει - και - με ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η συμμετοχή της Audi στο Ράλλυ Ντακάρ με τρία πρωτότυπα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα είχε κριθεί παράτολμη, πόσω μάλλον η φιλοδοξία για νίκη σε μία από τις ειδικές διαδρομές του αγώνα!

Ιστορικές στιγμές για την Audi, ιστορικές στιγμές για την αυτοκίνηση: Ο Carlos Sainz, με συνοδηγό τον επίσης Ισπανό Lucas Cruz, οδηγώντας ένα RS Q e-tron, κέρδισαν την τρίτη ειδική διαδρομή του εφετινού Ράλλυ Ντακάρ. Πρόκειται για ένα μοναδικό επίτευγμα ιστορικής σημασίας, καθώς πρώτη φορά ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα κατακτά την πρώτη θέση σε μία ειδική διαδρομή ενός τόσο σκληρού και εμβληματικού αγώνα, όπως το Ράλλυ Ντακάρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι και μόνο η συμμετοχή της Audi στο Ράλλυ Ντακάρ με τρία πρωτότυπα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με μετατροπέα ενέργειας, είχε κριθεί παράτολμη, πόσω μάλλον η φιλοδοξία για νίκη σε μία από τις ειδικές διαδρομές του αγώνα!

Η κατάκτηση της νίκης στη συγκεκριμένη ειδική έχει και συμβολική αξία για τον Carlos Sainz, καθώς είναι η 40η στην πολυετή καριέρα του δις παγκόσμιου πρωταθλητή ράλλυ. Μάλιστα, υπάρχει ένας επιπλέον συμβολισμός, καθώς επιτυγχάνεται 40 χρόνια μετά τις τρεις νίκες που πέτυχε το 1982 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ η Michèle Mouton, στο τιμόνι ενός Audi Quattro, ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που επίσης άφησε ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκίνησης γενικότερα.  

AUDI RS Q E TRON 7

Το συνολικής ισχύος 288 kW (392 PS) RS Q e-tron, είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) που προέρχεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις ειδικά για το Ράλλυ Ντακάρ. Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας (δίλιτρος TFSI προερχόμενος από το DTM) και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση, ενώ ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται κατά το φρενάρισμα. Υπάρχει μία και μόνη σχέση μετάδοσης, με το λογισμικό να αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, δημιουργώντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά,  ενεργειακής χωρητικότητας 52 kWh.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, σε σαθρή επιφάνεια όπως αυτές που χαρακτηρίζουν τον αγώνα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του RS Q e-tron είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα. 

Τελευταία τροποποίηση στις 12:46 - 07 Ιαν 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.