• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Στα όρια των αντοχών της οικονομίας ο πληθωρισμός στη Βραζιλία

17:11 - 23 Ιαν 2015 | Αναδυόμενες αγορές

Ο πληθωρισμός στη Βραζιλία άγγιξε το 6,4% στο τέλος του 2014 (σε ετήσια βάση) από 5,9% που βρισκόταν το 2013.

Ο πληθωρισμός στη Βραζιλία άγγιξε το 6,4% στο τέλος του 2014 (σε ετήσια βάση) από 5,9% που βρισκόταν το 2013. Ήταν επομένως πολύ πιο πάνω από τον επίσημο στόχο της κεντρικής τράπεζας του 4,5%. Πράγματι, ήταν «επικίνδυνα» κοντά στο (ήδη γενναιόδωρο) ανώτατο όριο αντοχής του 6,5% της κεντρικής τράπεζας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της BNP ο πληθωρισμός στη Βραζιλία θα ανέλθει ακόμα υψηλότερα το 2015 και θα φτάσει το 7%, ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο, κυρίως λόγω των αυξήσεων στα ΜΜΜ (εισιτήρια λεωφορείων) και τα κόστη για το ρεύμα, καθώς και σε ανοδικές πιέσεις στις τιμές των τροφίμων.

Πράγματι, η ισχνή ανάπτυξη θα πρέπει επιτέλους να φέρει κάποια ανακούφιση στο κομμάτι εκείνο του πληθωρισμού που σχετίζεται με τις τιμές της αγοράς (market price inflation). Εάν η ήδη ζοφερή ανάπτυξη της Βραζιλίας  απελευθερώσει αρκετή χαλαρότητα στην αγορά εργασίας, οι πιέσεις των μισθών θα πρέπει να μετριαστούν και ο πληθωρισμός των τιμών υπηρεσιών να χαλαρώσει. Ο πληθωρισμός που σχετίζεται με τις τιμές της αγοράς αναμένεται να επιβραδυνθεί στο 5,8% μέσα στο 2015 από 6,7% το 2014. Παρόλα αυτά, ο πληθωρισμός των ρυθμιζόμενων τιμών (regulated price inflation) αναμένεται να ανέλθει στο 11% αυτή τη χρονιά από 5,3% την προηγούμενη χρονιά, ανεβάζοντας το συνολικό πληθωρισμό.

23 01 15 bnp1

Οι βασικές αυξήσεις στις τιμές αναμένεται να είναι οι εξής:

Ενεργειακές τιμές:Οι αυξήσεις στις τιμές ενέργειας θα είναι ο βασικός λόγος της αύξησης του πληθωρισμού καθώς προβλέπεται μία αύξηση της τάξεως του 40% στους λογαριασμούς ενέργειας των καταναλωτών. Οι βασικοί λόγοι της αύξησης αυτής συμπεριλαμβάνουν ένα νέο πρόγραμμα τιμολόγησης ως αποτέλεσμα των ελλείψεων στα αποθέματα νερού της χώρας, τη συνήθη ετήσια αναπροσαρμογή των τιμών, το κόστος εξυπηρέτησης των τραπεζικών δανείων που έλαβαν οι εταιρίες ενέργειας και το τέλος της επιδότησης της ηλεκτρικής κατανάλωσης από την κυβέρνηση.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς:Οι τιμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς αυξήθηκαν σε πολλές πόλεις μέσα στον Ιανουάριο αφού παρέμειναν παγωμένες για περίπου 3 χρόνια. Το 2013, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ζήτηση από τους δημάρχους να αναβάλλουν την αύξηση των εισιτηρίων των λεωφορείων λόγω πληθωριστικών ανησυχιών. Όταν προσπάθησαν σε διάφορες πόλεις να αυξήσουν τα αντίτιμα τον Ιούνιο του 2013, ο κόσμος βγήκε στο δρόμο σε μία από τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις διαμαρτυρίες  με αποτέλεσμα η απόφαση να ματαιωθεί. Φέτος, οι αναπροσαρμογές έγιναν τον Ιανουάριο όπου οι περισσότεροι έλειπαν σε διακοπές. Υπολογίζεται ότι οι τιμές των εισιτηρίων για τα λεωφορεία αυξήθηκαν περίπου 8%, πέρα από ένα 10% αύξηση στα τρένα και στο μετρό, προσθέτοντας περίπου 0,2 ποσοστιαίες μονάδες στο μετρούμενο πληθωρισμό.

Βενζίνη: Αν και η πτώση των τιμών του πετρελαίου θα μπορούσε, θεωρητικά, να δώσει στην κυβέρνηση τη δυνατότητα να μειώσει τις εγχώριες τιμές της βενζίνης, η εθνική εταιρεία πετρελαίου, Petrobras, χρειάζεται απεγνωσμένα να καλύψει τις απώλειές της από τότε που οι εγχώριες τιμές των καυσίμων συμπιέστηκαν κάτω από τα διεθνή πρότυπα. Επιπρόσθετα, η κυβέρνηση σκοπεύει να επαναφέρει τους φόρους στη βενζίνη σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τα φορολογικά έσοδα και να θέσει τα δημοσιονομικά της χώρας και πάλι στο προσκήνιο. Εκτιμάται μια αύξηση 7% στις εγχώριες τιμές της βενζίνης αυτό το έτος, προσθέτοντας 0.3 ποσοστιαίες μονάδες στον πληθωρισμό της Βραζιλίας (IPCA).

23 01 15 bnp

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman