Χρησιμοποιώντας δορυφορικά δεδομένα για να μετρήσουν την κίνηση στους ωκεανούς, η Ένωση εκτίμησε ότι ο αριθμός των πλοίων στις θάλασσες αυξανόταν κάθε χρόνο από το 1992 μέχρι το 2012, σκαρφαλώνοντας κατά 60% μέσα σε αυτή τη δεκαετία. Σύμφωνα με τη μελέτη, η άνοδος έφτασε το 10% το 2011, ενώ η απόλυτη ανάπτυξη τα τελευταία 20 χρόνια ήταν τετραπλάσια.
Η ανάπτυξη αυτή στην κυκλοφορία των πλοίων πραγματοποιήθηκε σε όλους τους ωκεανούς αυτά τα 20 χρόνια, εκτός από τη θάλασσα στα ανοιχτά της Σομαλίας, όπου η εμπορική ναυσιπλοϊα έχει ουσιαστικά σταματήσει από το 2006, εξαιτίας της αχαλίνωτης πειρατείας στην περιοχή.
Ωστόσο, ο γειτονικός Ινδικός Ωκεανός είναι η πιο πολυσύχναστη περιοχή για τη ναυτιλία, ενώ εκεί η κίνηση αυξήθηκε περισσότερο από 300% κατά το διάστημα που εξετάζει η μελέτη.
«Μου φαίνεται πολύ ανησυχητικό το γεγονός ότι η κίνηση των πλοίων έχει αυξηθεί τόσο πολύ, ακόμα και σε τόσο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη, ειδικά από τη στιγμή που ξέρουμε ότι τα πλοία είναι η βασικότερη πηγή μόλυνσης του ωκεανού», σχολιάζει ο συγγραφέας της μελέτης, Jean Tournadre.
Ο Tournadre αναφέρει ότι τα πλοία που κινούνται με συμβατικά καύσιμα όχι μόνο αφήνουν τις εξατμίσεις τους στον θαλασσινό αέρα, αλλά επίσης απελευθερώνουν πετρέλαιο, καύσιμα και απορρίματα στη θάλασσα. Παράλληλα, ο ήχος των σύγχρονων πλοίων και άλλων εμπορικών σκαφών θεωρείται ότι βλάπτει πολλά είδη θηλαστικών της θάλασσας.
Η αύξηση της ναυσιπλοϊας ταιριάζει απόλυτα στην άνοδο του παγκόσμιου εμπορίου τα τελευταία 30 χρόνια και αυτό έχει οδηγήσει σε μια παράλληλη αύξηση των εμπορικών στόλων, σύμφωνα με τη μελέτη.