ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σφάλματα στον προϋπολογισμό της ΕΕ το 2004 διαπιστώνει το Ελεγκτικό Συνέδριο

14:58 - 15 Νοε 2005 | Ειδήσεις
Από 98 δισ. ευρώ σε 105 δισ. ευρώ αυξήθηκε το 2004 ο προϋπολογισμός πληρωμών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, κυρίως εξαιτίας της διεύρυνσης. Όμως, όπως διαπιστώνει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, που δημοσίευσε σήμερα την ετήσια έκθεσή του σχετικά με την εκτέλεση του γενικού προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2004, οι πληρωμές για γεωργικές δαπάνες, διαρθρωτικά μέτρα, εσωτερικές πολιτικές και εξωτερικές δράσεις εξακολουθούν να επηρεάζονται σημαντικά από σφάλματα.
Ειδικότερα, για το 2004, ο προϋπολογισμός πληρωμών διαμορφώθηκε σε 105 δισεκατομμύρια ευρώ. Η υποχρησιμοποίηση που χαρακτήριζε τα προηγούμενα έτη μειώθηκε σημαντικά χάρη στη βελτίωση της διαχείρισης και του σχεδιασμού, διαπιστώνει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, με αποτέλεσμα ένα πλεόνασμα ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, το ήμισυ περίπου του πλεονάσματος του 2003. Εντούτοις, το υψηλό επίπεδο των εκκρεμών δημοσιονομικών και νομικών αναλήψεων υποχρεώσεων θα αποτελέσει ειδική πρόκληση όσον αφορά την εξασφάλιση της εμπρόθεσμης εκτέλεσης για τα επόμενα έτη και την αποφυγή των αποδεσμεύσεων, τονίζει η έκθεση. Στην περίπτωση των δαπανών της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (43,6 δισεκατομμύρια ευρώ), το Συνέδριο συμπεραίνει ότι οι δαπάνες που δεν υπόκεινται στο ΟΣΔΕ, ή όπου το ΟΣΔΕ δεν έχει εφαρμοστεί ορθά, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς η αποτελεσματικότητα των συστημάτων ελέγχου δεν είναι ικανοποιητική. Για παράδειγμα, οι έλεγχοι μετά την πληρωμή για τις επιδοτήσεις της ΚΓΠ που δεν καλύφθηκαν από το ΟΣΔΕ - 37% του συνόλου - δεν παρέχουν στην Επιτροπή εύλογη βεβαιότητα σχετικά με την συμμόρφωση των πράξεων προς την κοινοτική νομοθεσία. Το Συνέδριο συμπεραίνει ότι οι δαπάνες της ΚΓΠ, στο σύνολό τους, εξακολουθούσαν να επηρεάζονται σημαντικά από σφάλματα. Όσον αφορά τις διαρθρωτικές ενέργειες (34,2 δισεκατομμύρια ευρώ), το Συνέδριο εντόπισε πάλι αδυναμίες στα συστήματα διαχείρισης και ελέγχου των κρατών μελών, όπου απαιτείται βελτίωση διαφόρων βαθμών προκειμένου να επιτευχθεί πλήρης συμφωνία με τις κανονιστικές απαιτήσεις και να διενεργούνται αποτελεσματικοί έλεγχοι καθημερινής διαχείρισης και ανεξάρτητοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι των πράξεων. Τόσο για την τρέχουσα (2000-2006) όσο και για την προηγούμενη (1994-1999) περίοδο προγραμματισμού, παρατηρήθηκε μεγάλη συχνότητα σφαλμάτων νομιμότητας και κανονικότητας στις δηλώσεις των κρατών μελών για τις οποίες έγιναν πληρωμές από την Επιτροπή. Στην περίπτωση των εσωτερικών πολιτικών (7,3 δισεκατομμύρια ευρώ), παρά την πρόοδο που σημειώθηκε σε ορισμένους τομείς, το Συνέδριο εντόπισε αδυναμίες στα συστήματα εποπτείας και ελέγχου και σημαντική συχνότητα σφαλμάτων στις υποκείμενες πράξεις σε επίπεδο δικαιούχων. Είναι πιθανό ο κίνδυνος σφαλμάτων να παραμείνει εάν δεν τροποποιηθεί το νομικό πλαίσιο προκειμένου να απλοποιηθούν τα συστήματα απόδοσης των εξόδων και να αποσαφηνιστούν οι διαδικασίες και οι οδηγίες που διέπουν τα διάφορα προγράμματα. Όσον αφορά τις εξωτερικές δράσεις (4,6 δισεκατομμύρια ευρώ), οι βελτιώσεις στα συστήματα εποπτείας και ελέγχου της Επιτροπής δεν είχαν ακόμα αντίκτυπο σε επίπεδο φορέων υλοποίησης - ΜΚΟ, υπουργεία, διεθνείς οργανισμοί - όπου εντοπίστηκε σχετικά υψηλή συχνότητα σφαλμάτων στο επίπεδο των πληρωμών. Αυτό συνδέεται με ανεπάρκεια εσωτερικών ελέγχων στους οργανισμούς αυτούς, και υπογραμμίζει την αναγκαιότητα για την Επιτροπή μιας συνολικής προσέγγισης στην εποπτεία και τον έλεγχό τους. Η συνολική γνώμη του Συνεδρίου για την προενταξιακή στρατηγική (3,1 δισεκατομμύρια ευρώ) ήταν θετική, καθώς διαπιστώθηκε ότι οι υποκείμενες πράξεις ήταν νόμιμες και κανονικές. Τα συστήματα εποπτείας και ελέγχου στο επίπεδο των κεντρικών υπηρεσιών της Επιτροπής, των αντιπροσωπειών και των αρχών πιστοποίησης είναι κατά βάση ικανοποιητικά και λειτουργούν στην πράξη. Εντούτοις, σε εθνικό επίπεδο το Συνέδριο εντόπισε αδυναμίες στα συστήματα των φορέων υλοποίησης στη Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία και σε άλλες χώρες Sapard. Ομοίως, ο έλεγχος του Συνεδρίου σχετικά με τις διοικητικές δαπάνες (5,9 δισεκατομμύρια ευρώ) καταδεικνύει ότι οι υποκείμενες πράξεις ήταν κατά βάση νόμιμες και κανονικές και τα συστήματα εποπτείας και ελέγχου είναι γενικά επαρκή, αν και παραμένουν κάποιες αδυναμίες. Όσον αφορά τα Ευρωπαϊκά Ταμεία Ανάπτυξης, οι εκθέσεις σχετικά με τη δημοσιονομική εκτέλεση για το 2004 αντικατοπτρίζουν αξιόπιστα τα έσοδα και τις δαπάνες του έτους, και τη δημοσιονομική τους κατάσταση στο τέλος του έτους, εξαιρουμένων των προβλημάτων σχετικά με την πληρότητα του ενεργητικού και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις, και την αναξιοπιστία του υπολοίπου των κ
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.