ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αβέβαιο το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών

12:10 - 04 Απρ 2013 | Ειδήσεις
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να κινήσει διαδικασία έρευνας σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, για παράνομη στήριξη των Κυπριακών Οργανισμών, ο οποίος θεωρείται ως προβληματικός οργανισμός σε ότι αφορά τη βιωσιμότητα του, μπαίνει σφήνα στο ενδεχόμενο πώλησης της εταιρείας.

Το σενάριο που προκρίνει η εταιρεία σήμερα, γνωστό ως 6+1, προνοεί την διατήρηση 6 αεροσκαφών και ενός εφεδρικού από τα 11 που μετρά σήμερα, καθώς και την απόλυση 560 υπαλλήλων. Σε αυτή την περίπτωση το κράτος θα κληθεί να στηρίξει τις ΚΑ με ένα ποσό της τάξης των 83,2 εκατ. ευρώ από το οποίο τα 27,8εκατ. ευρώ έχουν ήδη δοθεί.

 

Τα σενάρια:

 

  • Άμεσο κλείσιμο: H επιλογή πτώχευσης της εταιρείας, θα σήμαινε ότι δεν θα χαθούν άλλα χρήματα από τα δημόσια ταμεία, την ίδια ώρα που κάτι τέτοιο θα σήμαινε σοβαρό πλήγμα για τον τουρισμό. Εάν όμως τελικά δεν ανευρεθούν τα αναγκαία ποσά για στήριξη της εταιρείας τότε η επιλογή αυτή θα είναι μονόδρομος, αφού το ποσό που χρειάζεται ανέρχεται στα 50-60 εκ. ευρώ.

 

  • Κλείσιμο μετά το καλοκαίρι: Σε αυτή την περίπτωση το κράτος καλείται να κάνει αγώνα δρόμου για την ανεύρεση των ποσών για στήριξη της εταιρείας ώστε να είναι σε θέση να λειτουργήσει κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Προκειμένου τα ποσά αυτά να περιοριστούν, δεν αποκλείεται να γίνουν δραστικές μειώσεις μισθών, μείωση του πτητικού προγράμματος. Η εταιρεία Hermes πάντως, έχει εκφράσει προφορικά την πρόθεση να διευκολύνει χρηματοδοτικά την εταιρεία σε ότι αφορά τα τέλη αεροδρομίου, νοουμένου ότι θα λάβει το ποσό από το κράτος συν τόκους.

 

  • Συνέχιση λειτουργίας: Το σενάριο αυτό συνεπάγεται ότι το κράτος θα συνεχίσει να στηρίζει την εταιρεία, κάτι που μπορεί να σημαίνει και διαιώνιση του προβλήματος. Το ενδεχόμενο να βρεθεί αγοραστής θεωρείται απίθανο, αφού η Κομισιόν ενδεχομένως να ζητήσει τα ποσά που δόθηκαν ως στήριξη προς τις ΚΑ και επιβαρύνουν το κράτος. Εάν ισχύσει αυτό το σενάριο τότε η πτώχευση της εταιρείας είναι και πάλι μονόδρομος.
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.