ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Chobani: "Στραβοπάτημα" στη μάχη για το ελληνικό γιαούρτι στις ΗΠΑ

23:55 - 09 Σεπ 2013 | Ειδήσεις
Περίπου 12 ποσοστιαίες μονάδες κόστισε στην εταιρεία Chobani το πρόσφατο διατροφικό σκάνδαλο που κτύπησε την πόρτα του εργοστασίου της. Ετσι σήμερα το μερίδιο αγοράς της διαμορφώνεται στο 35% από 47% που ήταν.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές ημέρες η εταιρεία Chobani, συνεργαζόμενη με τις αμερικάνικες αρχές προχώρησε σε απόσυρση των προϊόντων από τα ράφια των σουπερ μάρκετ μετά από επώνυμες καταγγελίες πολιτών για εμφάνιση μούχλας. Όπως δήλωσαν υπεύθυνοι της εταιρείας, τα περιστατικά είναι μεμονωμένα και εντοπίζονται στη μονάδα παραγωγής της εταιρείας στο Αιντάχο και αποτελούν λιγότερο από το 5% της συνολικής παραγωγής της.

Η εταιρεία συνεργάζεται με τους λιανέμπορους για να απομακρύνει όλα τα γιαούρτια με κωδικό 16-012 και ημερομηνία λήξης από 11 Σεπτεμβρίου έως 7 Οκτωβρίου.

Το σκάνδαλο, ωστόσο, όπως λένε πηγές της αγοράς δεν λύνεται τόσο εύκολα καθώς δύσκολα κανείς μπορεί να ελέγξει με ακρίβεια και ασφάλεια μία μονάδα τόσο μεγάλη όσο είναι αυτή.

Δεύτερη η Danone, έπεσε η ΦΑΓΕ

Από την άλλη, αναφέρουν οι ίδιες πηγές είναι βούτυρο στο ψωμί της Danone, τα μερίδια της οποίας αυξάνονται από μέρα σε μέρα. Πλέον παίζει μπάλα στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς της τάξεως του 25%, ενώ η ΦΑΓΕ έχει περιοριστεί στο 14%.

Πληροφορίες πάντως που δεν επιβεβαιώνονται λένε ότι κάποιες εταιρείες -μεταξύ των οποίων η President και η Κraft- βλέπουν με καλό μάτι προς ιδίων όφελος το "στραβοπάτημα" του Chobani σε σημείο μάλιστα που εμφανίζεται να έχουν κάνει προσφορά στον Τούρκο επιχειρηματία να τον εξαγοράσουν.

Η εταιρεία Chobani προσπαθώντας να υποβαθμίσει το ζήτημα, δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι είναι ζήτημα ποιότητας και όχι διατροφικής ασφάλειας.

chobani530 100913

Ελληνικό γιαούρτι από τούρκο επιχειρηματία

Η Chobani εμφανίστηκε ξαφνικά στην αμερικανική αγορά το 2007, όταν το ελληνικό γιαούρτι ήταν μάλλον άγνωστο στις ΗΠΑ. Σήμερα, είναι ο μεγαλύτερος πωλητής ελληνικού τύπου γιαουρτιού στη χώρα, ενώ το γιαούρτι αυτό έχει εκτοπίσει τα υπόλοιπα είδη από τα ράφια του σούπερ μάρκετ, καταλαμβάνοντας πλέον το 35% του χώρου.

Ο ίδιος ο Ulukaya έχει γίνει δισεκατομμυριούχος, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία του Bloomberg

Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.