ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε αυτοκτονία του πιλότου αποδίδουν ειδικοί την συντριβή του Airbus

13:34 - 26 Μαρ 2015 | Ειδήσεις
Σε αυτοκτονία του πιλότου αποδίδουν ειδικοί την συντριβή του Airbus
Ένας από τους δύο πιλότους του Airbus της Germanwings που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις στη Νότια Γαλλία δεν βρισκόταν στο πιλοτήριο την ώρα της πτώσης και ούτε κατάφερε να επιστρέψει στη θέση του πριν το αεροπλάνο προσκρούσει στο έδαφος. Αυτό υποστηρίζουν οι New York Times, με ρεπορτάζ τους το οποίο επικαλείται πηγές που γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί). Παράλληλα, το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων AFP επικαλείται δηλώσεις Γάλλων ειδικών που κάνουν λόγο για αυτοκτονία του συγκυβερνήτη που βρισκόταν μέσα στο πιλοτήριο.

 «Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», είπε ένας ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση», λέει ο ερευνητής που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.

 

«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε ο ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες. Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.

 

Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα, η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.

 

Η αεροπορική εταιρεία Lufthansa, θυγατρική της οποίας είναι η χαμηλού κόστους Germanwings, δεν επιβεβαίωσε τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες o ένας εκ των πιλότων έμεινε κλεισμένος έξω από το κόκπιτ.

 

«Υπάρχουν αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σύμφωνα με τις οποίες ένας εκ των δύο πιλότων φέρεται να εγκατέλειψε το πιλοτήριο και στη συνέχεια δεν μπορούσε να εισέλθει ξανά σε αυτό. Δεν έχουν λάβει σχετικές πληροφορίες από τις αρχές οι οποίες διεξάγουν την έρευνα κι έτσι αδυνατούμε τόσο να επιβεβαιώσουμε όσο και να διαψεύσουμε τις αναφορές των New York Times.

 

Η ίδια εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Airbus είχε προσληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2013 από την Germanwings και είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης.

 

«Θα κάνουμε τα πάντα για να αποκτήσουμε περισσότερες πληροφορίες και δεν θα συμμετάσχουμε σε εικοτολίες. Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος ανήκει στις αρμόδιες αρχές», ανακοίνωσε από την πλευρά της η Germanwings.

 

Ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος πέταξε χθες μαζί με τη Γερμανίδα καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ πάνω από τον τόπο της τραγωδίας ανέφερε πως το περίβλημα του δεύτερου μαύρου κουτιού του Airbus «βρέθηκε», αλλά «όχι και το ίδιο το μαύρο κουτί».

 

Πολλές οικογένειες θυμάτων αναμένεται να φθάσουν σήμερα Πέμπτη στο νότιο τμήμα των γαλλικών Άλπεων, όπου κατέπεσε το αεροσκάφος το πρωί της Τρίτης, ενώ πραγματοποιούσε πτήση από τη Βαρκελώνη στο Ντίσελντορφ. Η γαλλική δικαιοσύνη έχει επισημάνει ότι η αναγνώριση των θυμάτων θα πάρει «ημέρες και εβδομάδες» ενώ η Interpol ανακοίνωσε ότι αποστέλλει μια ομάδα ειδικών στον τόπο όπου έχουν μεταφερθεί οι σοροί τους.

 

Πιθανόν αυτοκτονία του συγκυβερνήτη

 

Μάλιστα, σύμφωνα με Γάλλους ειδικούς που μίλησαν στο AFP (Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων), η συντριβή του αεροπλάνου πιθανώς οφείλεται σε απόφαση αυτοκτονίας του συγκυβερνήτη που έμεινε κλειδωμένος στο πιλοτήριο.

 

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, για να αρχίσει το αεροπλάνο πορεία καθόδου επί 11 λεπτά, μία κανονική προσγείωση δηλαδή, πρέπει να γίνουν συνειδητές και πολύ προσεκτικές κινήσεις μέσα στο πιλοτήριο.

 

Πιο αναλυτικά, οι ίδιοι αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.

«Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα», αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».

 

Όπως αναφέρει το AFP οι ήχοι μέσα στο πιλοτήριο που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί είναι καθαροί: «Στην αρχή της πτήσης ακούς το πλήρωμα να μιλάει φυσιολογικά. Μετά ακούς το ένα κάθισμα να πηγαίνει προς τα πίσω, την πόρτα να ανοίγει και μετά να κλείνει. Μετά δεν ξανακούγονται ομιλίες μέχρι να γίνει η συντριβή». Σύμφωνα με τους New York Times που πρώτοι αποκάλυψαν το περιεχόμενο του μαύρου κουτιού, ο κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να ανοίξει την πόρτα και να μπει στο πιλοτήριο. Το σήμα κινδύνου ακούγεται όταν το αεροπλάνο πλησιάζει το βουνό.

 

Επίσης, να σημειωθεί ότι ακόμα και τρία 24ωρα μετά την τραγωδία λίγες είναι οι πληροφορίες για τους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. 

 

 

Τελευταία τροποποίηση στις 14:13 - 26 Μαρ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.