ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Ο 28χρονος πιλότος φαίνεται πως οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή»

15:38 - 26 Μαρ 2015 | Ειδήσεις
«Ο 28χρονος πιλότος φαίνεται πως οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή»
Ο ένας από τους δύο πιλότους του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings που συνετρίβη στις Γαλλικές Άλπεις την Τρίτη φαίνεται πως οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή, δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις έρευνες.

Πρόκειται για τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους το οποίο συνετρίβη στη νότια Γαλλία την Τρίτη το πρωί, ενώ εκτελούσε την πτήση 4U9525 από τη Βαρκελώνη προς το Ντίσελντορφ. Το όνομά του ήταν Αντρέας Λούμπιτς και φαίνεται πως είχε τις αισθήσεις του μέχρι το τέλος.

 

Πρόκειται για Γερμανό πολίτη, ο οποίος διατήρησε μόνος του τον έλεγχο του Airbus A320, καθώς ο κυβερνήτης βγήκε από το πιλοτήριο και, όταν επέστρεψε, βρήκε την πόρτα κλειδωμένη.

 

Ο συγκυβερνήτης πάτησε τότε συγκεκριμένο κουμπί χειρισμού, το οποίο οδήγησε το αεροσκάφος στη μοιραία πτώση, σημείωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, σε συνέντευξη Τύπου η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση.

 

massalia

 

Ο Λούμπιτς ήταν 28 ετών και, σύμφωνα με τον Γάλλο δικαστικό λειτουργό, δεν είχε «τρομοκρατικό προφίλ». Μάλιστα, η υπόθεση δεν θεωρείται μέχρι στιγμής τρομοκρατικού χαρακτήρα ενέργεια, καθώς δεν υπάρχουν σχετικά στοιχεία, πρόσθεσε ο εισαγγελέας.

 

Ο ένας πιλότος δεν βρισκόταν στο πιλοτήριο

 

Νωρίτερα, δημοσίευμα των New York Times, το οποίο επικαλείτο πηγές που γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί), ανέφερε ότι ένας από τους δύο πιλότους του Airbus της Germanwings που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις στη Νότια Γαλλία δεν βρισκόταν στο πιλοτήριο την ώρα της πτώσης και ούτε κατάφερε να επιστρέψει στη θέση του πριν το αεροπλάνο προσκρούσει στο έδαφος.

 

«Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», είπε ένας ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση», λέει ο ερευνητής που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.

 

«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε ο ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες. Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.

 

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ρεπορτάζ του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP), το οποίο μετέδιδε ότι η συντριβή του αεροπλάνου πιθανώς οφείλεται σε απόφαση αυτοκτονίας του συγκυβερνήτη που έμεινε κλειδωμένος στο πιλοτήριο

 

Όπως αναφέρουν οι Γάλλοι ειδικοί, τους οποίους επικαλείται το πρακτορείο, για να αρχίσει το αεροπλάνο πορεία καθόδου επί 11 λεπτά, μία κανονική προσγείωση δηλαδή, πρέπει να γίνουν συνειδητές και πολύ προσεκτικές κινήσεις μέσα στο πιλοτήριο.

 

Πιο αναλυτικά, οι ίδιοι αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.

 

«Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα», αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».

 

Όπως αναφέρει το AFP οι ήχοι μέσα στο πιλοτήριο που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί είναι καθαροί: «Στην αρχή της πτήσης ακούς το πλήρωμα να μιλάει φυσιολογικά. Μετά ακούς το ένα κάθισμα να πηγαίνει προς τα πίσω, την πόρτα να ανοίγει και μετά να κλείνει. Μετά δεν ξανακούγονται ομιλίες μέχρι να γίνει η συντριβή». Σύμφωνα με τους New York Times που πρώτοι αποκάλυψαν το περιεχόμενο του μαύρου κουτιού, ο κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να ανοίξει την πόρτα και να μπει στο πιλοτήριο. Το σήμα κινδύνου ακούγεται όταν το αεροπλάνο πλησιάζει το βουνό.

Τελευταία τροποποίηση στις 15:56 - 26 Μαρ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.