ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αμερικανικές εκλογές:Πώς ρωσικά fake news, μέσω facebook, επηρέασαν το αποτέλεσμα

08:00 - 05 Οκτ 2017 | Ειδήσεις
Αμερικανικές εκλογές:Πώς ρωσικά fake news, μέσω facebook, επηρέασαν το αποτέλεσμα
Ολοένα και περισσότερες πληροφορίες έρχονται στο φώς για τα υποτιθέμενα κατευθυνόμενα από τη Ρωσία fake news που έλαβαν χώρα στα μέσα κοινωνική δικτύωσης και κατά κύριο λόγο στο facebook, την περίοδο των αμερικανικών εκλογών.

Όπως μεταδίδουν έγκυρες πηγές στο CNN, σύμφωνα με τους ερευνητές του Κογκρέσου αρκετές εκ των εν λόγω ψεύτικων ειδήσεων εστίαζαν σε δύο πολιτείες, οι οποίες κρίθηκαν ιδιαίτερα κρίσιμες  για τη νίκη του Trump τον Νοέμβριο. Οι δύο αυτές πολιτείες ήταν το Michigan και το Wisconsin.

Το Facebook έχει ήδη αποκαλύψει ότι οι 3.000 διαφημίσεις-ψεύτικες ειδήσεις (που προβλήθηκαν από περίπου 10 εκατομμύρια ανθρώπους) επικεντρώθηκαν σε διχαστικά κοινωνικά πολιτικά μηνύματα, με σκοπό να δημιουργήσουν πόλωση στην κοινωνία. Τέτοια θέματα ήταν  η φυλή και το χρώμα, τα θέματα ΛΟΑΤ, η μετανάστευση και τα δικαίωμα στην κατοχή όπλων. Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες φωτίζουν τη γεωγραφική και δημογραφική στόχευση των διαφημιστικών μηνυμάτων.

Ο Ντόναλντ Τραμπ νίκησε τη Χίλαρι  Κλίντον στο Michigan κατά 10.704 ψήφους. Επιπλέον, θρίλερ ήταν και η μάχη στο Wisconsin όπου ο Τραμπ κατάφερε να νικήσει την υποψήφιο των δημοκρατικών κατά 22.700 ψήφους. Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο CEO του Facebook, Mark Zuckerberg, δήλωσε πως είναι «τρελό» να ισχυριστεί κανείς ότι οι ψεύτικες ειδήσεις στην πλατφόρμα του ανέτρεψαν τις εκλογές. Από τότε ο Mark Zuckerberg, έχει αλλάξει άποψη λέγοντας ότι λυπάται για αυτές τις δηλώσεις.

Πλέον, όπως μεταδίδει το CNN, αποδεικνύεται ότι τα εργαλεία διαφήμισης στο facebook χρησιμοποιήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεαστεί η κοινή γνώμη των ψηφοφόρων στις αμερικανικές εκλογές, κυρίως στις πολιτείες του Michigan και του Wisconsin.

Το Facebook συνεργάζεται με την Επιτροπή Πληροφοριών της Γερουσίας για τη διερεύνηση της φερόμενης παρέμβασης των Ρώσων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια των εκλογών. Όμως, δεν είναι το μόνο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που παρέδωσε στοιχεία στις αρμόδιες αρχές. Το Twitter, έδωσε 1800 ρωσικούς λογαριασμούς (Russia Today) που συμμετείχαν στη διαρροή και δημοσίευση στοχευόμενων ειδήσεων και διαφημίσεων στις ΗΠΑ. Αναφέρεται δε ότι το ποσό που καταβλήθηκε για την παραγωγή τέτοιου περιεχομένου ανέρχεται στα $274,100.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι και η Google καλείται να καταθέσει στοιχεία στις αρμόδιες αρχές, ενώ και οι τρεις διαδικτυακές πλατφόρμες θα διερευνηθούν ενδελεχώς και από τους νομοθέτες της Γερουσίας την 1η Νοεμβρίου.  

Τελευταία τροποποίηση στις 15:50 - 04 Οκτ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.