ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κίνα: Ζητά εξηγήσεις από την αμερικανική πρεσβεία για Χονγκ Κονγκ

20:45 - 20 Νοε 2019 | Ειδήσεις
Κίνα: Ζητά εξηγήσεις από την αμερικανική πρεσβεία για Χονγκ Κονγκ
Διπλωματικός υπάλληλος της αμερικανικής πρεσβείας στο Πεκίνο εκλήθη από την κινεζική κυβέρνηση για εξηγήσεις και συστάσεις για το νομοσχέδιο που πέρασε χθες από την Γερουσία των ΗΠΑ για το Χονγκ Κονγκ.

Ειδικότερα, ο Γουίλιαμ Κλάιν επιτετραμμένος της Αμερικανικής πρεσβείας στο Πεκίνο κλήθηκε από τον Ζα Σάοσου, υφυπουργό Εξωτερικών, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για το νομοσχέδιο το οποίο πέρασε η Γερουσία των ΗΠΑ για το Χονγκ Κονγκ και για το οποίο απομένει μόνο η υπογραφή του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για να γίνει νόμος. 

Στον Αμερικανό αξιωματούχο έγιναν αυστηρές συστάσεις και προειδοποιήσεις για αντίποινα από πλευράς Πεκίνου, στη περίπτωση που ο πρόεδρος των ΗΠΑ κυρώσει το εν λόγω νομοσχέδιο. Αυτή είναι η δεύτερη φορά στο διάστημα των τελευταίων πέντε μηνών που διπλωματικός υπάλληλος των ΗΠΑ στην Κίνα καλείται για εξηγήσεις αναφορικά με την κρίση του Χονγκ Κονγκ.  

Σημειώνεται ότι χθες η Γερουσία των ΗΠΑ πέρασε ομόφωνα την Πράξη "Υπέρ της Δημοκρατίας και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Χονγκ Κονγκ", εν μέσω φόβων ότι θα υπάρξει στρατιωτική επέμβαση του Πεκίνου. Η παραπάνω πράξη απαιτεί από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών να εκτιμήσει το επίπεδο ελευθερίας στο Χονγκ Κονγκ προκειμένου να αποφασίσει κατά πόσο η Ουάσιγκτον θα συνεχίσει να χορηγεί τα ειδικά προνόμια εμπορικών συναλλαγών της πόλης βάσει της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου περί Πολιτικής των Ηνωμένων Πολιτειών- Χονγκ Κονγκ του 1992.

Βάσει του νόμου αυτού, ο εκάστοτε Αμερικανός πρόεδρος αν κρίνει ότι η περιοχή αυτή δεν είναι αυτόνομη πια (όπως οριζόταν στην Σινο-Βρετανική Συμφωνία παράδοσης του 1984), τότε τελειώνουν τα ειδικά κριτήρια όσον αφορά τις εμπορικές και χρηματοοικονομικές συναλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι αυτομάτως ισχύουν οι δασμοί που έχουν επιβληθεί στην υπόλοιπη Κίνα.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.