ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βρετανικό «στοπ» σε πετρελαιοκίνητα, βενζινοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα το 2035

18:23 - 04 Φεβ 2020 | Ειδήσεις
Βρετανικό «στοπ» σε πετρελαιοκίνητα, βενζινοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα το 2035
Παρουσιάζοντας την COP26, ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Μπόρις Τζόνσον, υποσχέθηκε ότι η απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο θα ξεκινήσει το 2035, πέντε χρόνια νωρίτερα απ΄ό,τι προβλεπόταν, προκαλώντας τις επικρίσεις τόσο των βιομηχάνων όσο και των οικολόγων που τον κατηγορούν ότι αρκείται «στις καλές προθέσεις».

Μη ρεαλιστικός, σύμφωνα με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ σύμφωνα με τις ΜΚΟ δεν δεσμεύει προς το παρόν σε τίποτα, αυτός ο στόχος ανακοινώθηκε από τον επικεφαλής της συντηρητικής κυβέρνησης στη διάρκεια μιας εκδήλωσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, ενόψει της συνόδου κορυφής της COP26 που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στη Γλασκόβη (Σκωτία).

Ζήτησε από τους διεθνείς ομολόγους του να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους, την ώρα που ο ίδιος δέχεται επικρίσεις για έλλειψη φιλοδοξίας από την πρώην πρόεδρο αυτή της έκδοσης της διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, η οποία απολύθηκε την Παρασκευή.

Στόχος το μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050

«Η φιλοξενία της COP26 είναι μια σημαντική ευκαιρία για το Ηνωμένο Βασίλειο και όλες τις χώρες του κόσμου προκειμένου να εντείνουν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο πρωθυπουργός, δίπλα στον φυσιοδίφη Ντέιβιντ Ατένμπορο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο θέτει ως στόχο μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 και σε «όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα προτρέπουμε τους άλλους να ενωθούν μαζί μας» είπε ο Τζόνσον, με την κυβέρνηση να έχει διακηρύξει ότι το 2020 θα είναι «έτος δράσης για το κλίμα».

Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοινώθηκε σήμερα, από το 2035 οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή εκείνα που κινούνται με υδρογόνο, αποκλειομένων των υβριδικών αυτοκινήτων.

Χρειαζόμαστε μέτρα που μειώνουν τις εκπομπές βραχυπρόθεσμα

Η ομοσπονδία κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and Traders -- SMMT) δήλωσε «εξαιρετικά ανήσυχη» από τις ανακοινώσεις αυτές, και ζήτησε να μάθει τα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός. «Η ζήτηση που υπάρχει τώρα για αυτή την τεχνολογία, που εξακολουθεί να είναι δαπανηρή, δεν αποτελεί παρά ένα κλάσμα των πωλήσεων», ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι θα απαιτηθεί «να μεταμορφωθεί η αγορά».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης The Climate Group Έλεν Κλάρκσον εκτίμησε πως η μετάβαση αυτή θα μπορούσε να είχε γίνει «νωρίτερα». Η Greenpeace έκανε λόγο για μια ομιλία «στρωμένη με καλές προθέσεις» ζητώντας «πράξεις».

«Αυτή η κυβέρνηση αρέσκεται να θέτει στόχους για το μέλλον αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι συγκεκριμένα μέτρα που μειώνουν τις εκπομπές βραχυπρόθεσμα», είπε επίσης η Άλισον Ντόιγκ, υπεύθυνη προγραμμάτων της ΜΚΟ Christian Aid.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.