ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κομισιόν: Από Σεπτέμβρη και…αν, διαφάνεια για τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ!

13:17 - 15 Μαϊ 2020 | Ειδήσεις
Κομισιόν: Από Σεπτέμβρη και…αν, διαφάνεια για τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ!
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται η δημοσίευση μελέτης, για την ιδιοκτησία και τον πολιτικό έλεγχο των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην ΕΕ ενώ, δεν έχει προσδιορισθεί ακόμη ο χρόνος, για ένα σχέδιο δράσης, που θα περιλαμβάνει νομοθετικές προτάσεις για τη διασφάλιση μεγαλύτερης διαφάνειας, σχετικά με την πληρωμένη πολιτική διαφήμιση και σαφέστερους κανόνες για τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει, από την γραπτή απάντηση της Επιτρόπου Jurova, προς τον Γερμανό ευρωβουλευτή της Ομάδας Ταυτότητας και Δημοκρατίας Lars Patrick Berg, ο οποίος, στην από 25η Νοεμβρίου 2019 ερώτηση του είχε επισημάνει ότι, τα κυβερνητικά κόμματα στην ΕΕ έχουν μεγάλη επιρροή στα μέσα ενημέρωσης και μπορεί ακόμη και να τα χρησιμοποιούν ως ιδιοκτησία τους.

Στην απάντηση της η Επίτροπος Jurova σημειώνει ότι:

- Η οδηγία (ΕΕ) 2018/1808 της 14ης Νοεμβρίου 2018 που τροποποίησε την οδηγία 2010/13 / ΕΕ , εισήγαγε μια διάταξη που ορίζει ότι τα κράτη μέλη μπορούν να θεσπίζουν νομοθετικά μέτρα που απαιτούν από τους ιδιοκτήτες υπηρεσιών μέσων ενημέρωσης που υπάγονται στη δικαιοδοσία τους, να δημοσιεύουν προσβάσιμες πληροφορίες σχετικά με τη διάρθρωση της ιδιοκτησίας τους, συμπεριλαμβανομένων και των πραγματικών κατόχων.

- Η οδηγία καθιστά σαφές ότι, η διαφάνεια της ιδιοκτησίας των μέσων ενημέρωσης συνδέεται άμεσα με την ελευθερία της έκφρασης και ότι όταν η ιδιοκτησία οδηγεί στον έλεγχο ή την άσκηση σημαντικής επιρροής στο περιεχόμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών, πληροφορίες σχετικά με αυτήν την ιδιοκτησία επιτρέπουν στους χρήστες να αποκτήσουν τεκμηριωμένη κρίση σχετικά με αυτό το περιεχόμενο.

Η Επίτροπος αποκαλύπτει, ωστόσο, ότι ζητήματα που αφορούν την ιδιοκτησία των μέσων ενημέρωσης και τον πολιτικό έλεγχο των μέσων μαζικής ενημέρωσης εξετάζονται αυτήν την περίοδο, από το Media Pluralism Monitor, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιείται με ανεξάρτητο τρόπο από το Κέντρο Πλουραλισμού των ΜΜΕ και Ελευθερίας των ΜΜΕ καθώς και ότι,  Επιπλέον, η Κομισιόν χρηματοδοτεί μια μελέτη που θα εξετάσει τον κανονισμό και την πρακτική ιδιοκτησίας των μέσων ενημέρωσης σε ολόκληρη την ΕΕ, η οποία έχει προγραμματιστεί για δημοσίευση τον Σεπτέμβριο του 2020.

Η Επίτροπος καταλήγει λέγοντας ότι, η Κομισιόν θα υποβάλει (sic) ένα σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή δημοκρατία, το οποίο θα αντιμετωπίζει τις απειλές εξωτερικής παρέμβασης στις ευρωπαϊκές εκλογές, και θα περιλαμβάνει νομοθετικές προτάσεις για τη διασφάλιση μεγαλύτερης διαφάνειας σχετικά με την πληρωμένη πολιτική διαφήμιση και σαφέστερους κανόνες για τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων.

Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.