«Το κράτος θα συμβάλει με βοήθεια ύψους λίγο πάνω από 8 δισ. στον τομέα», είπε ο Γάλλος πρόεδρος κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων και ανταλλακτικών της Valeo στο Ετάπλ, στη βόρεια Γαλλία.
Ο στόχος είναι η Γαλλία να γίνει η κορυφαία παραγωγός καθαρών οχημάτων στην Ευρώπη και η κατασκευή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ετησίως μέσα σε διάστημα μικρότερο των 5 ετών. Προκειμένου να επιτευχθεί, η Γαλλία θα αυξήσει στα 7.000 ευρώ, από 6.000 που είναι σήμερα, την επιδότηση προς τα νοικοκυριά που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο Μακρόν επισήμανε, ωστόσο, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μεταφέρουν την παραγωγή τους από τις άλλες χώρες στη Γαλλία.
Όσον αφορά το κρατικό δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ προς την αυτοκινητοβιομηχανία Renault, δεν θα υπογραφεί μέχρις ότου η διοίκηση της εταιρείας και τα συνδικάτα ολοκληρώσουν τις συνομιλίες τους για το μέλλον των εργοστασίων στη Γαλλία και τις θέσεις εργασίας.
«Η Renault», πρόσθεσε ο Μακρόν, «θα συνεργαστεί με την PSA και την Total σε μια αποκλειστικά γαλλική κοινοπραξία για την κατασκευή μπαταριών για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα».