ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πρωτοβουλία Εμπιστοσύνης στην Δημοσιογραφία από τους Δημοσιογράφους Χωρίς Σύνορα

12:05 - 18 Μαϊ 2021 | Ειδήσεις
Πρωτοβουλία Εμπιστοσύνης στην Δημοσιογραφία από τους Δημοσιογράφους Χωρίς Σύνορα
Tην έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας «Journalism trust initiative» (Πρωτοβουλία για την Εμπιστοσύνη στην Δημοσιογραφία, JTI), ανακοίνωσε σήμερα (18/5), η μη κυβερνητική οργάνωση Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα (RSF). Στόχος της είναι η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και η προώθηση «αξιόπιστων» μέσων ενημέρωσης κατόπιν αυστηρής διαδικασίας επαλήθευσης.

Την ετικέτα JTI, θα μπορούν να λάβουν τα αιτούμενα μέσα ενημέρωσης, έπειτα από μια διαδικασία τριών σταδίων. Αρχικά, τα μέσα ενημέρωσης θα πρέπει να αξιολογήσουν τα ίδια το κατά πόσο συμμορφώνονται σε σχέση με το «πρότυπο» της σήμανσης JTI. Αυτό συνεπάγεται μία σειρά επαγγελματικών κριτηρίων που καταρτίστηκαν από κοινού με περισσότερους από 130 οργανισμούς και φορείς μέσων ενημέρωσης, πανεπιστημιακούς, ρυθμιστές, εταιρείες τεχνολογίας, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (UER) και του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP).

Στο επόμενο στάδιο, τα μέσα ενημέρωσης θα μπορούν να δημοσιοποιήσουν, υπό την μορφή έκθεσης διαφάνειας, το αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτο-αξιολόγησης.

Στο τρίτο και τελικό στάδιο, θα διενεργείται ένας εξωτερικός έλεγχος, ο οποίος θα οδηγεί σε μια ανεξάρτητη αξιολόγηση διαπιστευμένου οργανισμού πιστοποίησης.

Με τον επιτυχή τερματισμό των παραπάνω σταδίων, συμμετέχοντες στη διαδικασία θα μπορούν να λάβουν την σήμανση JTI. Σύμφωνα με τους Δημοσιογράφους Χωρίς Σύνορα, το σχέδιο αυτό θα λειτουργήσει ως «μια ριζοσπαστική και καινοτόμο πρόοδο στον αγώνα κατά της παραπληροφόρησης».

Όπως σημειώνει στην ανακοίνωση ο γενικός διευθυντής της οργάνωσης, Κριστόφ Ντελουάρ, «Στο σημερινό πληροφοριακό χάος, οι ψευδείς ειδήσεις, η προπαγάνδα και η ρητορική του μίσους έχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επί της δημοσιογραφίας». Ενώ, προσθέτει ότι «Η JTI είναι μια πρωτοβουλία που έχει στόχο να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού καθιστώντας την συμμόρφωση με τα επαγγελματικά πρότυπα ένα απτό πλεονέκτημα και εν τέλει μια υπόσχεση για την βιωσιμότητα της δημοσιογραφίας».

Το συγκεκριμένο πρότζεκτ συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Craig Newmark Philanthropies (την φιλανθρωπική οργάνωση του ιδρυτή του ιστοτόπου Craigslist).

Η σήμανση αυτή θα μπορεί, επιπλέον, να λειτουργήσει και ως αναφορά για τρίτους (ρυθμιστές, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) ούτως ώστε να δημιουργήσει προηγούμενο υποκινώντας τα μέσα ενημέρωσης τα οποία δεν πληρούν ακόμη τα κριτήρια αυτά να συμμορφωθούν.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.