ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ερντογάν:Κήρυξε έναρξη εργασιών για την κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης

20:24 - 26 Ιουν 2021 | Ειδήσεις
O πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κήρυξε σήμερα (26/6) την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης, κόστους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με στόχο να ανακουφιστεί η πίεση που δέχονται τα πολυσύχναστα Στενά του Βοσπόρου.

Οι επικριτές του «τρελού έργου», όπως το αποκάλεσε ο ίδιος, αμφισβητούν τη βιωσιμότητα μιας πλωτής οδού μήκους 45 χιλιομέτρων που θα περνά μέσα από ελώδη εδάφη και αγροκτήματα, στο δυτικό άκρο της Κωνσταντινούπολης, και προειδοποιούν ότι θα βλάψει το περιβάλλον.

«Θεωρούμε τη Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης ως ένα έργο που θα σώσει το μέλλον» της πόλης, σημείωσε ο Ερντογάν στην τελετή θεμελίωσης της γέφυρας. «Ανοίγουμε μια νέα σελίδα στην αναπτυξιακή ιστορία της Τουρκίας», συμπλήρωσε.

Οι εργάτες έριξαν τσιμέντο στα θεμέλια της γέφυρας, μήκους 1,6 χλμ., ενώ το πλήθος κυμάτιζε τουρκικές σημαίας. Ο Ερντογάν ανέφερε ότι η διώρυγα θα ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια.

Η κυβέρνηση υπογραμμίζει ότι καθίσταται ολοένα και πιο επικίνδυνο για τα δεξαμενόπλοια να περνούν από τον Εύξεινο Πόντο στη Θάλασσα του Μαρμαρά μέσω του κορεσμένου Βοσπόρου, που χωρίζει την ασιατική από την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Κάθε χρόνο περνούν από τα Στενά 43.000 πλοία, πολύ περισσότερα από τα 25.000, αριθμό που θεωρεί «ασφαλή» η κυβέρνηση, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις. Έως το 2050 εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 78.000.

Δημοσκόπηση, ωστόσο, υποδεικνύει ότι οι περισσότεροι πολίτες αντιτίθενται στο σχέδιο, όπως και ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου, και το αντιπολιτευόμενο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα (CHP) στο οποίο ανήκει. Οι επικριτές του λένε ότι θα καταστρέψει το θαλάσσιο οικοσύστημα και θα θέσει σε κίνδυνο την παροχή πόσιμου νερού της πόλης.

Υψηλόβαθμοι τραπεζικοί είχαν αναφέρει τον Απρίλιο ότι οι μεγαλύτερες τράπεζες της Τουρκίας δεν είναι πρόθυμες να χρηματοδοτήσουν τη διώρυγα, λόγω των περιβαλλοντικών ανησυχιών και των επενδυτικών κινδύνων.

Επιπλέον, η Ρωσία ανησυχεί ότι η νέα διώρυγα μπορεί να μην καλύπτεται από τη Συνθήκη του Μοντρέ, του 1936, που καθορίζει τη διέλευση των πολεμικών πλοίων μέσω του Βοσπόρου.

Ο Ιμάμογλου απέρριψε τη σημερινή τελετή τονίζοντας ότι επρόκειτο για ένα διαφημιστικό κόλπο για να σωθεί το γόητρο ενός έργου που καθυστερεί να υλοποιηθεί, εν μέρει λόγω οικονομικών δυσκολιών. Επεσήμανε δε ότι η γέφυρα αποτελεί μέρος ενός αυτοκινητοδρόμου που δεν σχετίζεται με τη διώρυγα.

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.